Lapsen luokkakaverin perheenjäsenellä korona virus
Tuo luokkakaveri ei ole ollut karanteenissa. Onko tämä oikein? Vastaavasti koko luokka jää karanteeniin jos joku luokasta saa viruksen.
Kommentit (13)
Ei ole. Koko perheen tulisi olla karanteenissa. Ennen tulosta on kyllä saanut olla koulussa.
Ihmetellä täytyy. Tiedän tämän perheen, tiedän myös mistä sai Koronan. Eli totta on. Näin ne virukset leviää.
T. Ap.
Oireeton lapsi saa (valitettavasti) mennä kouluun. En kyllä itse veisi.
Vierailija kirjoitti:
Oireeton lapsi saa (valitettavasti) mennä kouluun. En kyllä itse veisi.
No ei kyllä saa. Ja tiedän, koska oma lapsi oli kolme viikkoa karanteenissa oman koronan takia. Ulkoilla sai, jos ei ollut lähelläkään muita ihmisiä.
Ja perheessä karanteeni on kolme viikkoa. Syy: 14 vrk itämisaika siihen 7 vrk, kun voikin olla oireeton tartuttaja. Viikkoa pidetään tartuttamisaikana.
Höpö höpö. Joko perheenjäsenellä ei ole koronaa ( voi olla epäilys, mutta ei positiivista tulosta) tai lapsi on ollut koulussa ennen tulosta. Jos perheenjäsen on saanut positiivisen tuloksen, kunnan tartuntataudeista vastaava lääkäri on määrännyt karanteeniin.
Ei saisi olla koulussa. Eikö koululla ole tietoa asiasta vai miten tuo on mahdollista? Jos perheenjäsen olisi ainoastaan altistunut, lapsen ei vielä tarvitsisi sen takia tarvitsisi jäädä karanteeniin, mutta jos on varmistunut tartunta niin sitten kyllä pitää jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Et päästä omaa lasta kouluun niin voi vielä välttyä tartunnalta.
Tämä ei ole oikea syy olla poissa koulusta. Töistäkään ei saa olla poissa, jos ei ole itse sairas.
Po. luokka kaverin perheen jäsenellä korona virus