Kai ymmärrätte laman iskevän nyt talouteen 100% varmuudella?
Talous ei kestä näitä rajoituksia. Keväällä käytettiin kaikki vara mitä löytyi. Nyt alkaa ravintola-alan yt:t kuten 10-uutisissa sanottiin. Hurja määrä lisää työttömiä ja kulutus pienenee, joka taas näkyy taas uusina lomautuksina. Tämä saattaa jo vaikuttaa asuntomarkkinoihin. 10-uutisissa asunnonvälittäjät syyttivät pankkeja asuntokaupan jarruttamisesta. Tottakai ne jarruttaa jos huomaavat ihmisten maksukyvyn olevan loppu.
Kommentit (36)
Ja tämä kaikki 350 monisairaan vanhuksen kuoleman takia keväällä. Nyt edes niitä ole kuollut.
Niinpä. Ei huvita mennä mihinkään, kun joko pitää tukehtua maskiin tai sitten katsella hyvien ihmisten paheksuvia katseita, jos on ilman maskia.
Jumitetaan sitten kotona vaan. Säästyy rahat.
Elän tätä päivää ja olen onnellinen.
Kaikki tämä flunssan takia. Ei pysty käsittään.
Ostin tammikuussa kaikilla rahoillani Finnairin osakkeita! Jes!
Se nyt on sanomattakin selvää. Tosiasiallisesti olemme jo lamassa.
Eihän kukaan uskalla nyt investoida. Kaikki on jäissä. Likipitäen koko maailmassa. Ennennäkemätön tilanne. Tämä koskettaa niin Itävaltaa kuin Vanuatua.
Vierailija kirjoitti:
Puolet taitaa olla vielä jäljellä sitten?
Tätä oon sanonut maaliskuusta alkaen. Mutta eivät usko. Lykkäsin asunnon ostopäätöstä ja oon velaton. Ehkä niitä asuntoja saa kohta halvalla. Jos nyt olisi niin hyvä tuuri että työt jatkuu ja terveenä sattuu pysymään.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on mennyt ?
Zinc
En oo seuraillut kun itse tein toistepäin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä oon sanonut maaliskuusta alkaen. Mutta eivät usko. Lykkäsin asunnon ostopäätöstä ja oon velaton. Ehkä niitä asuntoja saa kohta halvalla. Jos nyt olisi niin hyvä tuuri että työt jatkuu ja terveenä sattuu pysymään.
Fiksua se on rauhassa vertaillakin niitä.
Zinc
Ne joilla on rahaa tekee nyt omaisuuden, kuten tapahtui 90-luvulla.
Sehän oli selvää jo maaliskuussa. Siksi rahat kannattikin pitää pankkitilillä tai sukan varressa eikä tuhlata ympäri kyliä. Mulla ei ole koskaan elämässäni ollut näin paljon rahaa pankkitililläni kuin nyt ja olen sentään jo 50+.
Olen elänyt koko elämäni henkilökohtaisessa talouslamassa ja tulen elämäänkin, joten ei aiheuta oikeastaan mitään muutoksia itselle. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on rahaa tekee nyt omaisuuden, kuten tapahtui 90-luvulla.
Niinpä. Ostin 90-luvun lamassa asunnon, kun hinnat romahtivat. Nyt seuraan, jos alkaisi asuntojen hinnat taas laskea. Voisin ostaa pari sijoitusasuntoa.
Asuntokauppa läy kuumana ja hinnat nousee.
Pankit ei jarruta kauppaa, niihin ei vaan saa aikoja lainaneuvotteluihin. Kuukaudenkin joutuu odottamaan, ja silloin on jo tilaisuus mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa läy kuumana ja hinnat nousee.
Pankit ei jarruta kauppaa, niihin ei vaan saa aikoja lainaneuvotteluihin. Kuukaudenkin joutuu odottamaan, ja silloin on jo tilaisuus mennyt.
Jos rahaa ei tipu, niin kauppa ei käy.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kiinteistovalittajilta-tiukka-palau…
Vai täysin pöhkö pankki myöntää lainoja ihmisille joilla ei ole mitään kiinnitettävää. Taloustilanne on kauhea.
Toivottavasti asuntojen hinnat romahtavat. Oma työpaikka on 100% varma :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti asuntojen hinnat romahtavat. Oma työpaikka on 100% varma :)
Istut elinkautista ja teet rekisterikilpiä vankilassa?
Tuleeko Dalai myös kaupan päälle ?
Zinc