Mistä köyhä löytää huonekaluja?
Kaupungissani ei ole kuin yksi kierrätyskeskus ja sielläkään ei juuri edes hyllyjä, ainoastaan huonon näköisiä kuluneita sohvia. Autoa en omista joten en pääse tori.fi hakemaan. Enkä saa kantoapua juuri mistään
Kommentit (20)
Fb roskalava. Ja eikö yhtään sukulaista tai ystävää löydy, joka auttaisi kuljetuksessa.
Ja fb:sta ja Torista löytää myös edullista kuljetuspalvelua, toki vähän täytyy katsoa kenet palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin roskalavalta. Itse joudut hakemaan,mutta on sitä ennenkin keittiönpöytiä ja nojatuoleja busseissa raahattu.
ei kiitos luteille
Pyytämällä sukulaisilta. Useimmilla on jotain ylimääräistä nurkissa tai varastossa pyörimässä.
Ei kannata köyhänkään hankkia käytettyjä kalusteita. Mielummin on sitten vaikka ilman, jos se suinkin on vain mahdollista. Käytetyt kalusteet voivat tulla lopulta hyvkin kalliiksi, jos saa kaupan päälle tuholaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookin roskalavalta. Itse joudut hakemaan,mutta on sitä ennenkin keittiönpöytiä ja nojatuoleja busseissa raahattu.
ei kiitos luteille
Uutena saapi sitten kaupasta kun on rahaa.
Mene köyhä kirpputoreja kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiitos luteille
Sitten ole ilman äläkä valita.
Askosta, iskusta ym saat, kun hankit töitä mutta älä edes kuvittele, että sinä uutta ansaitset ilmaiseksi
Kierrätyskeskus, tori.fi, facen ryhmät, tutut tai huonekalukaupat. Huonekalut usein niin kauan käytössä, että harvassa hankinnassa yhtä rahatehokasta.
Ikea, uusia huonekaluja ihan naurettavan halvalla. Säästät ja ostat sieltä kotiinkuljetuksella.
Köyhälläkin on useimmiten parveke, osta talvipakkasella ja pidä siellä pari viikkoa, jos topatut haluat, puiset voi surutta pestä vedellä ja harjalla kunhan et liota.
Milläs tavalla siellä facessa on enemmän luteita kuin tori.fissä?
Väsää itse vanhoista pahvilaatikoista. huonekaluja Niitä voi dyykata vakka keräys- ja kierrätyslaatikoista. Alkosta antavat ilmaiseksi pahvilaatikoita, kun vaan käy nätisti kysymässä.
Ei köyhä tarvitse keittiön pöytää, ei sillä ole rahaa ruokaan.
Ei köyhä tarvitse sohvaa ja sohvapöytää, ei sillä ole aikaa laiskotella, eikä sillä ole kvyhänä edes tv:tä.
Vanhoista, pässinpökkimistä peitoista ja tyynyista saa kyhättyä nukkumasijan lattialle.
Muista! Nukkuminen on ylellisyyttä, siihen ei ole köyhällä varaa. Ylös, ulos ja töihin tienaamaan! Ei luoja laiskoja ruoki.
Tuoholaiset on oikeasti suuri riski tällaisissä tapauksissa. Kannattaa miettiä, onko valmis ottamaan tällaisen riskin. Vaikka kierrätys onkin monissa kohdin järkevää jo ilman minkään ideologian kannattamistakin niin käytetyt kalusteet pitäisi kyllä lähinnä tuhota polttamalla, koska muissa tapauksissa haitat saattavat muodostua paljon hyötyjä suuremmiksi. Kysymys ei siis suinkaan ole siitä, että kaiken pitäisi olla aina uutta ja hienoa. Kalsutekaupoissa, kuten esim. Sotkassa on jatkuvasti jotain tarjouksia ja alennuksia ja tavaraa saattaa löytää edullisesti. Sitten on tietysti myös esoim. Ikea.
Voiko luteita olla käytetyissä puutuoleissa?
Vierailija kirjoitti:
Tuoholaiset on oikeasti suuri riski tällaisissä tapauksissa. Kannattaa miettiä, onko valmis ottamaan tällaisen riskin. Vaikka kierrätys onkin monissa kohdin järkevää jo ilman minkään ideologian kannattamistakin niin käytetyt kalusteet pitäisi kyllä lähinnä tuhota polttamalla, koska muissa tapauksissa haitat saattavat muodostua paljon hyötyjä suuremmiksi. Kysymys ei siis suinkaan ole siitä, että kaiken pitäisi olla aina uutta ja hienoa. Kalsutekaupoissa, kuten esim. Sotkassa on jatkuvasti jotain tarjouksia ja alennuksia ja tavaraa saattaa löytää edullisesti. Sitten on tietysti myös esoim. Ikea.
"Kysymys ei ole siitä että kaiken pitäisi olla uutta ja hienoa", paskakin kelpaa kunhan on uutta. Parin vuoden välein sotkakamat kokkoon ja uutta tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiitos luteille
Sitten ole ilman äläkä valita.
Askosta, iskusta ym saat, kun hankit töitä mutta älä edes kuvittele, että sinä uutta ansaitset ilmaiseksi
No minä käyn töis muttei olisi varaa noiden kalliisiin huonekaluihin.
Mitä ihmeen torakka fobiaisia täällä on palsta täynnä? Ei ne tavalliset vähän käytetyt pöydät ja tuolit mitään luteita kuhise! Ihan naurettavaa kuvitella sellaista. Suurin osa suomalaisista ei ole eläissään nähnyt ludetta.