Kuka teillä huolehtii lapsien vaatteista ja kengistä ?
Kuka teillä mittaa lasten jalkapohjat ja käy läpi kengät, mitkä kierrätetään muilla lapsilla heti tai vähän myöhemmin, mitkä menee myyntiin / lahjoitukseen / roskiin, että on vuodenaikaan nähden oikeankokoiset ja sopivat jalkineet ja tarpeeksi monta kaikilla lapsilla?
Entäpä vaatteet, kuka käy läpi, ottaa pienet pois, laittaa kiertoon seuraaville, tai kellariin odottamaan, tai lahjoitukseen, myyntiin, entä kuka ostaa seuraavaa kokoa silmäillen mahdollisia alennusmyyntejä ja miettien tulevaa kasvua jne.?
Hoidatteko yksin nämä asiat pääosin, vai osallistuuko miehenne aktiivisesti näihin?
Kommentit (26)
Meillä mies hoitaa. Tykkää muutenkin minua enemmän kaupoissa kiertelystä ja ostaa myös etukäteen alennusmyynneistä vaatteita ja kenkiä lapsille. Itse ostan lasten vaatteita tosi harvoin, ehkä jotain juhlavaatteita tms. Lapset 6 ja 8.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:15"]
Kuka teillä mittaa lasten jalkapohjat ja käy läpi kengät, mitkä kierrätetään muilla lapsilla heti tai vähän myöhemmin, mitkä menee myyntiin / lahjoitukseen / roskiin, että on vuodenaikaan nähden oikeankokoiset ja sopivat jalkineet ja tarpeeksi monta kaikilla lapsilla?
Entäpä vaatteet, kuka käy läpi, ottaa pienet pois, laittaa kiertoon seuraaville, tai kellariin odottamaan, tai lahjoitukseen, myyntiin, entä kuka ostaa seuraavaa kokoa silmäillen mahdollisia alennusmyyntejä ja miettien tulevaa kasvua jne.?
Hoidatteko yksin nämä asiat pääosin, vai osallistuuko miehenne aktiivisesti näihin?
[/quote]
Lasten vaatetus on kaikkinensa minun vastuulla, mies osallistuu vain maksajan roolissa. Mulle sopii hyvin, olen tarkka vaatteiden laadusta ja ulkonäöstä. Myös pesen kaiken pyykin ja sekin sopii mulle. 4 lasta on.
Minä hoidan, koska se on helpointa niin. Mies tekee sitten niitä juttuja joista minä en niin välitä (siivous jne.). Tähän asti olen ostanut lapsilisillä vaatteet, kengät ym. tarvittavat ja myynyt pieneksi jääneet eteenpäin.
Miehen ainut tehtävä on osata erottaa vk-haalari toppahaalaeista ja toetää milloin mitäkin puetaan( ja tämäkin on yllättävän vaikeaa). Mies ei myöskään erota lasten vaatteita toisistaan vaikka toinen käyttää kokoa 98 ja toinen 110. Mua ei sinänsä haittaa, mielellään hoidan vaatteet ja kengät.
Meillä on 6 lasta ja vaatteita sekä kenkiä on organisoitu tarkasti (jokaiselle koolle löytyy nimikoitu laatikko ja kengät ovat isossa laatikossa vuodenajan mukaan).
Eli pieneksi jääneitä laitetaan jatkuvasti laatikoihin. On myös "myyntiin ja kiertoon" laatikoita.
Mies järjestelee niitä melkein yhtä paljon kuin minäkin ja tietää minkäkokoista kenelläkin on käytössä.
Mies osaa ennakoida tulevia vaatekokoja, kaupassa molemmat silmäilevät varsinkin alennustuotteet.
Lasten kengissä olemme molemmat tarkkoja ja niitä säästetään vähän seuraaville käyttäjille.
Olen kuitenkin aktiivisempi myymään ja antamaan vaatteita/kenkiä eteenpäin.
Tutkin myös enemmän nettikirppiksiä.
Jos mies löytää alennuksesta vaikka tietylle lapselle sopivan paidan hän ostaa niitä 2kpl yleensä erivärisinä. Tätä en itse ole vieläkään oppinut :)