Olipas mukavat uutiset! Ferritiini vähän noussut ja hb parempi kuin koskaan!
Mä en ole aikaisemmin saanut kumpaakaan nousemaan, kun rautavalmisteista on tullut niin kauheat vatsaoireet. Nyt löysin valmisteen, jossa rauta imeytyy eri paikassa kuin muissa valmisteissa. Sen saa ottaa tyhjään vatsaan tai aterian kanssa, eikä ole väliä, mitä sen kanssa syö. Aikaisemmin myös tämä on vaikeuttanut raudan syömistä. Ehkä mäkin joskus pääsen tästä ikuisesta väsymyksestä!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan raudanpuutteesta kärsivä täällä kokeillut noita suuhun suihkutettavia rautavalmisteita? Nostavatko oikeasti arvoja, entä värjäävätkö hampaita??
Oliko se samaa jota poliisit suihkuttlivat Elokehän päälle? Eikö se ollutkin luomusumutetta?
Mullakin tuli nestemäisestä rautavalmisteesta hampaisiin ruskeaa. En tajunnut purskutella vedellä ottamisen jälkeen. Mikään hammastahna, valkaisuliuskat ja viimeksi ostettu geelikynä eivät ole tehonneet.
Vaan hieno juttu, että aloittajalla ovat arvot kohonneet. Itse jouduin loppujen lopuksi rautatiputukseen, kun ei muu auttanut.
Floradix (Kräuterblutsaft) on tehokas veri-arvojen nostamiseen. Vatsaystävällinen ja tehokas. On tehonnut itselläni hb:n, punasoluarvojen sekä ferritiinin nostamisessa, lääkärin mukaan en ole ainoa, jolla tuo on ollut tehokas.
Löytyy ihan marketeista ja isommista ruokakaupoista, vitamiinihyllystä useimmiten.
Kirjoituksesi viitaa siihen ettet treenaa mitään aerobista lajia. Minä olen juossut vuosikymmeniä (mm. 39 maratonia, yms.) ja VAIN silloin, kun treenit jää vähemmälle, rauta-arvoni nousevat 🩸!
Kova treeni ohetaa verta juoksevammaksi, hb on laskenut joskus jopa 130een! Elimistö sopeutuu ja näin se on kaikilla maratoonareilla ja vastaavissa lajeissa 🏆!
PS. Treenaus ohuessa ilmassa kylläkin auttaa.
Minulla ei vatsaoireita ole aiheuttaneet sanasol rauta+C purutabletit. Hyvänmakuisia vieläpä.
Maltoferista tuli tosi kamala olo, kuvotti koko ajan. Orionin tabletista tuli vain vähän ripuli. Kumpikaan ei imeytynyt vaan ferritiini vain laski lisää. Sideral nosti varastoraudan kahdessa kuukaudessa arvosta 13 arvoon 32! Ja otin sen aamupalalla kahvin kanssa!! Olisipa heti tajunnut tätä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö ihan normaalilla ruualla koittaa parantaa noita rauta-arvoja? Ei nopeaa, mutta varmasti terveellisempää.
Ei pitäisi, jos ferritiini on niin huono kuin mulla. Lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää, koska nousee niin hitaasti ruokavaliolla. Tosi matalalla ferritiinillä voi olla aika rajut vaikutukset elimistöön.
Ap
Mikä katsotaan tosi matalaksi? Mulla on 11 ja lääkäri sanoi, että ei tarvitse syödä rautaa, kun muut arvot kunnossa.
Myös henkeä uhkaavat psykosomaattiset astma kohtaukset vähentyneet tiedon myötä.
Ap
Mulla sama kokemus kuin ap:lla, Sideral Forte ei ärsytä vatsaa ollenkaan.
Ferritiini oli lähtötilanteessa 7.8, en ole vielä saanut tietoa onko arvot nousseet.
Superior women source suussa sulava rautavalmiste värjäsi hampaat ihan ruskeiksi