Kuinka monta synttärikutsua teidän n 9 v lapsenne saavat?
Siis vuodessa.
Mikä on teidän mielestänne ns normaalimäärä?
Ja vaikuttaako lapsen sukupuoli tähän määrään?
Yleensä tyttöjen äidit valittelevat että tyttöä eikutsuta synttäreille, tytöillä se piiri on pienempi kai kuin pojilla?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 23:01"]
Suurinpiirtein saman verran kuin itse kutsuu omille synttäreilleen.
[/quote]
Juuri näin. Toisinaan niitä vaan tuntuu olevan koko ajan...
Meillä tytär täyttä pian 9v
kutsuja tolee mielestäni harvoin, pääkaupunkiseudulla asutaan ja luokalla on paljon tyttöjä, naapurustossa samoin, harrastuksissa jne
eli 7 kutsua on saamut koko tänä vuonna, osa pojilta.
en usko, et tälle vuodelle enää tulee kutsuja lisää
eli kaikki ,jotka lapsi itse haluaa kutsua, eivät kutsu lastani omille kutsuilleen.. ayytä en tiedä
yääll' on sellainen piiri pieni pyörii, kuten ap jo mainitsi
samat tytöt saavat aina kutsun, tietyt eivät koskaan,
eli sellaista se on..
toivon, että tyttärein ei enää haluaisi itsekään kutsuja enää järkätä..vaan kovin suunnittelee taas... ja pettyy yhä uudelleen
kaikki kutsutut eivät edes saa aikasekis laittaa viestiä, että eivät osalllistu..
juhlat pidämme aina jossain kivassa paikassa.
Nro 7,
Eihän 7 kutsua vuodessa ole vähän!
Minkä verran sitten kutsutte yleensä tytön omille syntymäpäiville?
Enemmän kuin tämän 7?
Sori, siis nro 10, eihän 7 kutsua ole vähän...
Tää oli tarkoitettu sinulle.
Siis nro 10, sori.
Sinulle tarkoitin että eihän 7 kutsua ole vähän.
No pojat on enemmän laumasieluja, tykkäävät tehdä juttuja isolla porukalla.
Meillä pojalla kutsuja ehkä 15 vuodessa.
Meidän 10-vuotias on nyt syksyllä ollut joka kuukausi vähintään yksillä kaverisynttäreillä, välillä muutamillakin. Mun mielestä vähän liikaa, koko ajan pitää olla lahjoja hommaamassa, eikä ton ikäsille muka enää kelpaakaan ihan mikä tahansa. Mutta eihän niiltä tietenkään poiskaan voi jäädä, muistan kyllä ite, miten tärkeetä lapsena oli päästä kavereiden synttäreille...
Silloin kun minä olin pieni eka- tai tokaluokkalainen poika, luokallamme oli ehkä 24 oppilasta (12 poikaa, 12 tyttöä). Noina aikoina yleensä tytöt järjestivät keskenään yksityisiä kotisynttäreitä ja pojat sitten keskenään omia vastaavasti. Taisimme olla toisella luokalla kun eräs poika luokaltani järjesti synttärit, joihin kutsui kaikki pojat luokaltamme, paitsi minut. Juhlien jälkeisinä päivinä en ollenkaan loukkaantunut asiasta, paitsi vasta sitten kun minulle todella valkeni, että hän kutsui kaikki muut pojat paitsi minut. Asia ei vaivannut valtavasti, koska alakouluikäisenä synttäreitä tulee vuodesta toiseen liukuhihnalta paljon, eikä kaikkiin edes pääse osallistumaan vaikka olisikin kutsuttu. Neljänneltä luokalta eteenpäin "etikettiin" ei edes kuulunut isossa koulussa se, että kaikki luokkatoverit kutsutaan - aloinhan itsekin valikoimaan vain kavereitani omille synttäreilleni.
Näin aikuisena jälkikäteen asiaa miettien kun puhutaan eka- tai tokaluokkalaisista, suosittelen vahvasti kaikkia vanhempia katsomaan näissä asioissa, että kaikki saman luokan pojat tai tytöt tulevat kutsutuksi. Tekee todella hyvää tuonikäisten lasten oppia suvaitsemaan juhlissaan myös niitä lapsia, joita ei missään nimessä laskisi omiksi kavereikseen. Ja jos vanhempina onnistutte tällaisen toimintatavan ottamaan koko luokalle käyttöön, voi parhaassa tapauksessa lapsenne koululuokan koko kuuden vuoden taival alakoulussa mennä niin onnellisesti, että siellä ei kiusata ketään, koska toisia on joutunut sietämään jopa siviilissä niin nuoresta saakka.
Kuopus on nyt yhdeksän ja on tullut tänä vuonna 13 kutsua ja yksi ainakin on tulossa, kun bestiksellä on synttärit. Tytöstä on kyse ja tätä se on ollut sieltä kolme vuotiaasta.
Esikoisella 13v poika on ollut n. 8 kutsua per vuosi, koko ikänsä. Tää tuntuu normaalimmalta.
just viime viikolla kiroilin, että kuinka v*tusti voi mennä rahaa toisten synttäreihin vuodessa, lisäksi kaikki pikkujoululahjat ja nyyttärit jne. sit laskelin aikani kuluksi, että miten on mennyt milloinkin. KOSKA olen höntti olen säilyttänyt jokaisen kutsukortin ja vielä merkannutkin niihin, että onko lapsi päässyt paikalle ja mitä on ostanut. Joo, tykkään tehdä kirjanpitoa ja säilyttää asioita nätisti pikku sydeemeissään. :)
Muistelen, että meidän 9-vuotias (poika) on ollut tänä vuonna noin 4-5 synttäreillä.
Meillä 10-vuotiaalle pojalle tulee pari kutsua vuodessa. Ei ole itse halunnut pitåå kaverisynttäreitä 7-vuotispäivän jälkeen.
9-vuotiaalla tytöllä ehkä 7 kutsua vuodessa, suunnilleen saman verran kun itse kutsui, kutsut on tärkeitä. 7-vuotias poika on ollut ehkä kaksilla kaverisynttäreillä koko vuonna, nyt syksyllä kun koulu alkoi ei ole ollut yksilläkään. Hän valitsi että ei halua pitää mitään kaverisynttäreitä, ei tunnu vaivaavan häntä yhtään. Hyvä niin.
Mun 9v. poika saanut tänä vuonna 7 kutsua.
En tiedä normi määrästä mitään, mutta aivan riittävästi kutsuja ja lahjoihin mennyt se 140 euroa. Kaikki kutsut tullut ajalla kevät- alkukesä. Loppuvuodesta ei ole tullut yhtään kutsua. T. 2
Suurin piirtein saman verran kuin mitä itse kutsutaan hänen synttäreilleen. Jos ei joltain meillä käyneestä kutsua tule, niin ei myöskään me laiteta uutta kutsua...
Siis n. 8...
Tyttöni luokalla on hänen lisäkseen 7 tyttöä, näistä 5 on tänä vuonna kutsunut, pojilta ei ole tullut yhtään kutsua.
Ekaluokkalainen tyttö, keskimäärin kerran kuussa käy kaverisynttäreillä. Ja sukulaisten, esim. serkkujen synttärit siihen päälle...
Suurinpiirtein saman verran kuin itse kutsuu omille synttäreilleen.