Kuinka paljon lapsenne painoivat syntyessään?
Poika syntyi kesäkuun lopussa ja painoa oli 3,2 kg.
Kommentit (68)
3540 tyttö, 4680 poika, 4790 poika. Tyttö syntyi laskettuna aikana päivälleen, pojat meni yliajalle, viimeinen piti käynnistää.
3480g, 39+6, poika, syntyi kuolleena
2980g, 38+6, tyttö
2480g, 38+4, tyttö
2920g, 36+4, tyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka synnyttäneet noin 5-kiloisia vauvoja: onko raskaus ollut normaalikestoinen, vai yli 42 vko?
Et kysynyt tätä mutta minä ainakin synnytin rv42+ vielä alle 4-kiloiset lapset, 3700 ja 3800. 5-kiloiset lapset, joita olen hoitanut työn puolesta, ovat diabeettikojen ja/tai ylipainoisten lapsia. Tottakai tottakai kaikki raskaudet eivät ole helppoja eikä se ole läheskään aina itse aiheutettua. Ei kukaan esimerkiksi tahallaan saa diabetesta (sen voi saada hoikkakin), mutta ei raskaus ole ainakaan täysin normaali ollut jos lapsi on lähes 5-kiloinen. Voi siitä terve lapsi kasvaa lopulta, mutta ei ole ollut ongelmaton raskaus eikä synnytys äidille ja/tai lapselle.
Miten niin raskaus ei ole ollut täysin normaali? Sukuvikahan tuo on eikä siihen itse voi vaikuttaa.
Sukuvika jonka atktivoi liika syöminen.
Onko painoindeksi 19 liikaa? Paljonko pitäisi olla, 17? Raskauskilojen jälkeen painoindeksi yhä taas 19, mutta pitääkin alkaa laihduttamaan kun kerta liikasyön.
Raskauskilojen jälkeen bmi yhä taas 19.... Niin paljonko raskauskiloja tuli? Tietysti niitä tulee toisille hirveästi vaikka kuinka eläisi terveellisesti (se ei ole ihan normaali raskaus kyllä silloin), yleensä liiat kilot tulee syömällä. Jos raskauskiloja tuli vaikka 20 tai jopa 30 niin kyllähän se raskausaika jo selittää miksi lapsi painoi paljon. Ei "sukuvika" vaikka raskauskilojen jälkeen on taas hoikka. Vaikka hoikalla olisi varaa painaa 10 kiloa enemmän ja on vieläkin normaalipainoissa niin ei hänen raskauden aikaisen painonnoisunsa kuulu olla 10, ehkä 15 (+ne 10 tai 15 mitä oli periaatteessa varaa lihoa normaalipainon sisällä). Kyllä raskausaikana painonnoisunsa olisi sopinut olla suunnilleen se 10-15
Poika painoi syntyessään 12 kg 300 gr
2030g, 3160g, 2060g, 3330g ja 2160g.
2460 g . Sektio ennen laskettua aikaa. Ikää on nyt 35 v. Naimisissa, yhden suloisen kolmivuotiaan pojan äiti ja tekee nyt väitöskirjaa. Huh, niitä aikoja!
Eka viikolla 41+1, 2. 39+4 ja kolmas 40 vk tasan