Miten saan lopetettua yösyötön? Lapsi jo yli 1v!
Lapseni on jo yli 1-vuotias ja vaatii vieläkin öisin jopa neljä kertaa maitoa. Tiedän, että hän juo vain tavan vuoksi. Onko vinkkejä, miten saisi lopetettua? Miten olette itse tehneet?
Kommentit (14)
Häh? Et anna maitoa! Niin se lopetetaan.
Kannattaako vähentää vähitellen maidon määrää vai lopettaa kokonaan kerrasta?
Anna taikanokkamukista vettä, jätä muki sänkyyn ja kun seuraavan kerran pyytää, sano että ottaa itse.
Se vain lopetetaan.
Tarjoat vain nokkamukista vettä.
Meillä poika 8kk marisi 2 ekana yönä kun annettiin vain vettä...mitä ei edes huolinut.
3.yönä vain tuhahti vihaisesti ja käänsi selän minuun päin ja nukahti ja ei enää sen jälkeen vaivautunut öisin heräämään.
Ja illalla pitää tankata kunnolla, ilta puuro, maitoa.
Lopetat vain maidon antamisen. Meillä lapsi kiukkusi kaksi ekaa yötä, sen jälkeen nukkui kuin tukki.
Lähdin pois kotoa pariksi yöksi. Syynä ei ollut yösyötön lopettaminen, mutta hoitui siinä samalla. Eka yönä lapsi heräsi kerran, ja seuraavina ei ollenkaan. Tätä ennen herätyksiä oli ehkä 6 joka yö.
hienoa että jotkut voi lähteä yöksi pois kotoa. miten muuten jos ei ole energiaa yöhuutoon? ja seuraavana päivänä ei saa nukkua?
ei ap.
Lopetin itse kerrasta, kun lapsi oli juuri täyttänyt 1 vuoden. Jos olisi koittanut jotenkin yhden syötön kerrallaan vähentää, niin lapsi olisi vain hämmentynyt, että miksi välillä saa maitoa ja välillä ei.
Minä menin viereiseen huoneeseen nukkumaan ja mies hoiti lasta. Kovasti tuli itkua. Eka itku kesti tunnin, ja yön aikana oli muutaman kerran lapsella itkukohtauksia. Seuraavana yönä pari lyhyttä itkua. Sitä seuraavana ehkä yksi ja sitten ei enää itketty maidon perään. Lapselle pitää vain rauhallisesti ja turvallisesti osoittaa, että yöllä ei syödä. Voi koittaa tassutella maitoitkuista pois, mutta meillä tuo tassuttelu alkoi toimia vasta noiden ekojen kunnon itkujen jälkeen. Ja ne itkut ovat sitten vain protestointia. Tärkeää on, ettei anneta periksi vaikka mikä olisi. Muuten tulee vain hämmentäviä viestejä lapselle, kun välillä saa maitoa itkemällä ja välillä ei. Se on vähän kuin kiusaamista, jos yövierotusta ei tee kerralla loppuun asti.
Kyllä se siitä. Täytyy vain tehdä päätös yövierotuksesta ja pitää siitä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 21:30"]
Kyllä se siitä. Täytyy vain tehdä päätös yövierotuksesta ja pitää siitä kiinni.
[/quote]
Samaa mieltä! päätät ettet imetä, ja sitten et vaan anna maitoa. Huutoa tulee varmasti, mutta se on vain protestia, voit tassutella ja jutella lapselle tai jättää isän hoiviin. Ei siihen montaa yötä mene. Vierota yösyönnistä silloin kun lapsi on terve, menee helpoiten.
Meillä täysin tissiä tuttia pitänyt esikoinen, söi tissiä enää 1v4kk ikäisenä pääasiassa öisin. On ollut aina huono nukkuja, nukkui vieressä. Minä vain yhtenä yönä lopetin. Laitoin itselleni tiukan topin päälle, etten vahingossa unissani imetä. Muutama yö meni vinkuessa, mutta yöt rauhoittui kummasti.
Seuraaville lapsille olen opettamalla opettanut tutin syönnin.
Lähdet reissuun muutamaksi päiväksi (ja yöksi) ja mies hoitaa.