Mistä voisi johtua, että olen ikäistäni lapsellisempi?
Olen siis henkisesti nyt samalla tasolla kuin joku 16-20 v. eli kaikki sen iän epävarmuudet ja huonot itsetunnot kuuluvat nyt elämääni. Olen siis melkein kolmekymppinen jo. Kun olin 16-vuotias, niin psykiatrini kirjoitti minun olevan ”ikäistään nuoremman oloinen”. En ole älyllisesti jäljessä muita mutta henkiseltä kypsyydeltä olen. Mistä sellainen voisi johtua?
Kommentit (6)
Mitä sitten? Monet viisikymppisetkin sekoilee kuin teinit. Elä omaa elämääsi, ei ole mitään standardia sille, miten kolmekymppisen pitää käyttäytyä ja tuntea.
Kun äidin kotihoito päättyy niin yhteiskunta riesaksi tuo aines, perkele.
Mulla joitakin syitä on varmaan luontainen arkuus ja muutoksen pelko sekä huono itseluottamus. Sekä se että vanhemmat tavallaan opettivat pelkäämään elämää, tekivät paljon mun puolesta sen sijaan että olisivat pienestä asti kannustaneet itsenäisyyteen.
Sekoilut tuli siis aloitettua kun muut oli jo lopettelemassa. Suhteita ei ollut nuorena niin olen joutunut tekemään osittain varmaan kokemattomuudesta johtuvat virheet niin kypsässä iässä että sellaista paheksutaan.
Lasten hankkimiseen olisin valmis varmaan viisikymppisenä.
Mun mielestä syy ei ole ehkä oleellista vaan se, että tiedostaa mihin asioihin se myöhäiskypsyys vaikuttaa ja mitä voisi tehdä asioille.
Mulla vähän sama, olen 25v. Sosiaalisessa mediassakin seuraan pääosin itseäni nuorempia ihmisiä, ihan siksi kun niiden jutut kiinnostaa enemmän. Katson mielummin jotain Jojo Siwan rusettiesittelyä kuin jotain parisuhdevinkkejä.
Se johtuu nii yksinkertaisesta syystä, että sie haluut olla oma ittesi. :) M25
Erään puolisoni sukulaisen 24v tyttö käyttäytyy kuin 15v eikä hänelläkään älyssä moitteen sijaa ole. Hänen vanhempansa ovat kohdelleet häntä aina kuin hän olisi nuorempi mitä on. Nykyäänkin kohtelevat kuin teiniä ja hoitavat kaikki asiatkin hänen puolestaan. Lisäksi tytöllä ei ole oikein koskaan tainnut olla kavereita liiemmin joiden mukana olisi voinut kasvaa kuten ikäisensä, vaan on roikkunut äitinsä helmoissa aina.