Miksei lihava pukeudu, kuten lihavan pitäisi?
Minä olen lihava, ylipainoinen nainen. Painan lähemmäs 90 kiloa ja olen vähän alle 170cm pitkä.
Käytän vaatteita, jotka sopivat kokoiselleni. En voi käsittää, miksi jotkut pukevat päällensä liian pieniä vaatteita tai sellaisia, jotka on tarkoitettu hoikille naisille.
Esimerkiksi nämä legginsit: http://www.jills.fi/shosho-leggingsit-vetoketjulla-p-1287.html näyttävät aivan kammottavilta. Ei tulisi mieleenikään tunkea itseäni tuollaisiin!
Kommentit (17)
Koska lullukka-Suomesta puuttuu jämpti lainsäädäntö, joka määräisi kullekin vartalotyypille oikean pukeutumisen. Vääristä vaatteista pari vuotta linnaa, niin luulisi vähän miettivän.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 13:18"]
Riittää jo! Lopeta nyt nämä päivittäiset lihava/läski-provot ja osta elämä!
[/quote]
Miten sä voit olla noin ilkeä?
ap
hyshys, ei saa sanoa lihavia lihaviksi...
Niin kun lihavahan ei saa pukeutua kuin säkkiin?
Antaa ihmisten pukeutua miten tykkää. Itse lihavana (BMI 30) lempivaatteeni on tiukat farkut, kauhistelepa sitä ihan rauhassa!
Selvä provo mutta ei onneksi ole vielä semmoista lakia joka määrää että laihalle nämä vaatteet ja normaalille nuo ja läskille omat rievut.
Voi kun ihmiset antaisi toisten olla sellaisia kun ovat eikä omaa persettä kaivele toisten elämä kun siinä omassa elämässä on varmasti tarpeeksi ja jos ei ole niin pitää hankkia elämä jossa viihtyy ettei tarvitse toisia nyppiä!
Joten ap hanki oma ihana elämä niin ei tarvitse provota ja miettiä muita kaiket päivät!
Ööö.... olipa typerä kommentti. Kaikki ylipainoiset eivät ole vartaloltaan samanlaisia. Toisille paino kertyy lantiolle, toisille ylävartaloon. Ylipainoisellakin voi olla kauniit jalat. Ja ylipainoinenkin voi ja pitääkin pukeutua sopiviin vaatteisiin, verhoamalla itsensä perunasäkkiin ei kukaan näytä kaunillta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:20"]Ööö.... olipa typerä kommentti. Kaikki ylipainoiset eivät ole vartaloltaan samanlaisia. Toisille paino kertyy lantiolle, toisille ylävartaloon. Ylipainoisellakin voi olla kauniit jalat. Ja ylipainoinenkin voi ja pitääkin pukeutua sopiviin vaatteisiin, verhoamalla itsensä perunasäkkiin ei kukaan näytä kaunillta.
[/quote]
Miksi koit tarpeelliseksi nostaa pari vuotta vanhan ketjun tällä kommentilla?
Pakko kysyä, että miten meidän lihavien pitäisi pukeutua? Itse käytän pillifarkkuja ja istuvia yläosia. Löysät vaatteet tekevät minusta vielä isomman näköisen.
Pilkku tässä kohtaa lausetta tuottaa sellaisen merkityksen, että lihavat eivät pukeudu ollenkaan, vaikka lihavien(kin) pitäisi pukea vaatteet päälleen.
Hienon esimerkin olit löytänyt, ap! En pukeutuisi minäkään tuollaiseen kuoreen, mutta jokaisella on vapaus pukeutua kuten haluaa, makuasioista ei sovi kiistellä. Eivät kaikki sinunkaan vaatemaustasi pidä, lainapeitettä tarjoaisivat tilalle, ettei normaalipainon ylitys näy.
Ehkä teinien ja nuorten aikuisten kohdalla olen huomannut pientä pukeutumisoppaan tarvetta.
Ei se minun päivääni hetkauta, jos ylilihavalla on päällä ylikireät legginssit ja liian lyhyt tunika, mutta hämmästyneen katseeni se kyllä saa. Lihava voi pukeutua kauniisti ja muodikkaasti ja paljastavastikin, mutta jotain pientä rajaa. Edellä mainitsemillani vaatteilla ei edes laihat ihmiset näytä kauniilta, saati sitten muut.
Lihaville ihmisille on nättejä vaatteita ja lihavistakin erilaisille vartalotyypeille on sopivia.
Musta noi legginsit on päheet! :)
Suomalainen läski tunkee itsensä vähintään viisi numeroa liian pieneen vaatteeseen joka kiristää joka puolelta ja läskit tursuilee. On niitä läskejä muissakin maissa mutta miten ihmeessä ranskalainen läski nainen osaa pukeutua tosi tyylikkäästi ja niin, ettei edes näytä läskiltä?
Helppo vastaus: koska soputelttojen valmistus on lopetettu! Mulla ei ole enää mitään päällepantavaa!
Tää on varmaan porvoosta mutta kerronpa silti yhden pointin. Vaikka en edes ole mitenkään überlihava (68 kg) minulla on silti isona ongelmana hiostavat keinokuidut. Kivoja luonnonmateriaalista tehtyjä vaatteita on vaikea löytää ja yleensä ne on aika kalliita. Pakko siis tyytyä siihen mitä saa puuvillasta tai villasta vaikka sopivuus ei välttämättä olisi ihan nappiin.
Riittää jo! Lopeta nyt nämä päivittäiset lihava/läski-provot ja osta elämä!