Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako esilääkitys tähystyksessä?

Vierailija
27.09.2020 |

Olen menossa kummankin pään tähystykseen ja olen hysteerisenä paniikista. Auttaako esilääkitys yhtään? Olen saanut rauhoittavan lääkkeen hammaslääkärissä ja leikkausta ennen ja kumpikaan ei tuntunut olossa ollenkaan.

En halua lukea sitten mitään kauhutarinoita, joten älkää pliis kirjoittako tänne niitä. Kiitos.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se esilääkitys mitään auta. Aivan typerää ottaa noita myrkkyjä turhan takia.

Vierailija
2/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vain reippain mielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman pään tähystykseen?

Vierailija
4/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin mahalaukun tähystyksessä ja pyysin rauhoittavaa etukäteen. Sain lääkkeen suoraan suoneen ja kyllä auttoi! Tähystys meni nopeasti ja jälkeenpäin mulla ei ole edes kunnon muistikuvaa siitä. Tunnin verran olin tarkkailussa tähystyksen jälkeen ja sitten pääsin kotiin. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
5/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tähystyksestä nyt puhut?? Itse olen ollut kahdessa tähystysleikkauksessa, joita ennen tietenkin esilääkittiin kunnolla, mutta eihän nukutuksessa kipua tai yhtään mitään tunneta.

Vierailija
6/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tähystyksestä nyt puhut?? Itse olen ollut kahdessa tähystysleikkauksessa, joita ennen tietenkin esilääkittiin kunnolla, mutta eihän nukutuksessa kipua tai yhtään mitään tunneta.

"Kummankin pään tähystys" voisi viitata mahalaukun ja paksusuolen tähystykseen.

Vierailija
7/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esilääkitys auttaa -ota kaikki mitä saat.

8/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman pään tähystykseen?

Et vissiin lukea osaa?

Vierailija
9/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että auttaa, sillä jotkut kokevat vain pientä epämiellyttävää oloa. Toisille taas tähystys on todella kivulias.

Kerro miten kävi.

Vierailija
10/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähystetty yläpää, alapää ja sitten sieltä väliltä.

Pään tähystys on kyllä uskoakseni asia, että länsimaissa se ei ole ikinä ns. kajoava toimenpide ollut sitten kenties 70-luvun, eli turha sitä jännittää. Eli mahdoitkohan kuitenkin tarkoittaa magneettikuvausta? Ei se miellyttävää ole, mutta se ei satu.

Vatsan tähystys taasen suun kautta ja niin että alla esilääkitys oli kyllä kieltämättä kauheaa.

Erinäiset niveltähystykset? Näissä olen ollut taju kankaalla, mutta sen verran vahingosta viisastuneena niisäkin että mielummin humautus tai nukutus kuin selkäydinpuudutus.

Alapään tähystys? Raskauden yhteydessä vain tasoa epämiellyttävä. Kertaalleen kun oli tyyliin hätätähystys selvittäessä mikä sitä piipaalla hoitoon saapunutta oikein vaivaa, sekin oli jo kamalaa.

Nivelten magneettikuvaukset? Melko sama kuin pää. Paitsi se kun tungetaan piikillä varjoainetta jo valmiiksi kipeään niveleen kauheaa. Jatkossa, josko ikinä moinen olisi edessä, koitan neuvotella alle humautuksen. 

Vierailija
11/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Turhaan noin pieneen operaatioon ottaa mitään lääkkeitä, säästetään niille joilla on pahemmat kivut.

Vierailija
12/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukun tähystys tehty ja ei lääkityksiä. Epämiellyttävä, mutta ei kestä kauan. Varaudu oksennusrefleksiin. Yökin ja röyhtelin koko ajan jotain nestettä, joka valui avoimesta suusta pitkin poskea..

Toisesta päästä ei kokemusta. Työkaveri kävi ja joutui uusintaan lääkityksen kera. Oli ollut kivulias homma. Riippuu kai siitä, millaiset suolimutkat peräpäässä ja onko polyypoeja tms..

Vierailija
13/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tähystetty yläpää, alapää ja sitten sieltä väliltä.

Pään tähystys on kyllä uskoakseni asia, että länsimaissa se ei ole ikinä ns. kajoava toimenpide ollut sitten kenties 70-luvun, eli turha sitä jännittää. Eli mahdoitkohan kuitenkin tarkoittaa magneettikuvausta? Ei se miellyttävää ole, mutta se ei satu.

Vatsan tähystys taasen suun kautta ja niin että alla esilääkitys oli kyllä kieltämättä kauheaa.

Erinäiset niveltähystykset? Näissä olen ollut taju kankaalla, mutta sen verran vahingosta viisastuneena niisäkin että mielummin humautus tai nukutus kuin selkäydinpuudutus.

Alapään tähystys? Raskauden yhteydessä vain tasoa epämiellyttävä. Kertaalleen kun oli tyyliin hätätähystys selvittäessä mikä sitä piipaalla hoitoon saapunutta oikein vaivaa, sekin oli jo kamalaa.

Nivelten magneettikuvaukset? Melko sama kuin pää. Paitsi se kun tungetaan piikillä varjoainetta jo valmiiksi kipeään niveleen kauheaa. Jatkossa, josko ikinä moinen olisi edessä, koitan neuvotella alle humautuksen. 

Kylläpä sinä sitten olet nokkela.

Vierailija
14/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa!

Esilääkitys on nopeavaikutteista rauhoittavaa ja kipulääkettä. Se on nukutus ilman intubaatiota. Nukutuslääkäri hoitaa työn ja valvoo vointiasi toimenpiteen ajan.

Mulle tehtiin nuo viime syksynä. Kesti kuulemma melkein 2 tuntia. Poistettiin samalla paksusuolesta polyyppi.

Vierailija
15/15 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mahan tähystyksessä ilman lääkitystä ja lääkityksen kanssa. Lääkityksen kanssa meni niin että ei mitään muistikuvaa. Ilman lääkitystä ihan järkyttävää. Minulla on voimakas oksennusrefleksi ja lääkäri piti minua yhteistyökyvyttömänä..