Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leivän antaminen

21.07.2006 |

siispä.. kysymys kuuluu.. saako 7kk vauvalle antaa ihan kaupan tavallisesta leivästä pienen pieniä muruja vai ei? tiedän kyllä siis,ettei suolaa saa antaa ja sitähän leivissä on,mutta,haittaako niin pieni määrä? en tietenkään halua vaarantaa lapsen terveyttä,kunhan nyt ajattelin,voiko sitä antaa..

kiitos kaikille vastanneille!!

-annukka-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varmaan 8-kuisesta alkaen on annettu pienen pieniä murusia leipää, muutamia muruja kerrallaan. Kun puuroista ei tullut mitään vilja-allergiaoireita ja poika itse halusi muruja, ei raaskinut kieltää. Nyt poika on 11 kk ja pistelee palasen ruisleipää päivässä:)

Aloitettiin vaalealla leivällä, koska sitä itse syömme aamupalaksi, ja samalla aamupalalla sitten poikakin istuu puuronsa kanssa.

Vaippa kastuu normaalisti, vesi maistuu ruoan kanssa, eikä muitakaan outoja virtsaoireita ole ollut, niin en uskoisi tehneeni lapselle kovin pahaa? Jokuhan tästäkin tietysti pahastuu...

Vierailija
2/3 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi kaupassa valita kuitenkin vähäsuolainen leipä (niissä on isoja eroja!!) tai vaikka leipoa itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäiselle muistaakseni 6-kuisena ekan kerran. Etsin tiivistä ruisleipää, ettei saa pieniä murusia ja tukehdu siihen leipäänsä. Myös Väinämöisen palttonapit ovat olleet hyviä, samoin kovat ja paksut näkkärit (olisko Ylhäinen). Hyvin on maistunut! Hakkaa mennen tullen jotkut onnettomat maissinaksut (joiden antamisintoa vauvoille en muuten sivumennen sanoen käsitä ollenkaan).

Tuosta suolapuolesta. Etelän maissa jopa vauvojen valmisruokiin on laitettu suolaa. En jaksa uskoa, että pieni määrä leivästä alle vuosikkaalle voi olla kohtalokasta, kun leipä ei ole pääasiallinen ravinnon lähde.

terv. Kolli +3