Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perunoita lisukkeeksi kun ruokana..

Vierailija
04.12.2013 |

..pestokuorrutettua porsaan sisäfilettä ja jälkkärinä pannacottaa marjoilla? En jaksais tehdä perinteisiä kermaperunoita vaan jotakin vaihtelua kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö uuniperunat? Pariisinperunat? Mä varmaan tekisin arkisesti ranskikset.

Vierailija
2/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perunoita? Kävisikö uunijuurekset, olisi vähän monipuolisempaa ja maistuvampaa kuin pelkkä peruna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen miehet haluaa perunaa, tosinvoisin kyllä uunijuureksiakin tehdä, olisko sulla maistuvaa ohjetta?

Ap

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 20:47"]

Miksi perunoita? Kävisikö uunijuurekset, olisi vähän monipuolisempaa ja maistuvampaa kuin pelkkä peruna.

[/quote]

Vierailija
4/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaitA perunaa, lanttua, porkkanaa ja vaikka omenaa lohkoiksi ja uuniin. Päälle hiuka suolaa, pippuria, öljyä ja yrttejä.

Vierailija
5/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttilohkoperunat. Eli tee (jauhoisista) perunoista lohkoja, pintaan vähän öljyä ja yrttejä: esim. rosmariinia,timjamia, ja uuniin. 

Vierailija
6/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile näitä: viipaloi perunat raakana parin millin viipaleiksi ja paista reilussa todella kuumassa hyvässä oliiviöljyssä molemmilta puolin hieman ruskehtavaksi. Paistettujen perunakerrosten väliin tarjoiluastiassa ripottele suolaa ja kuivattua oreganoa. 

Minä olen aina laittanut perunoita näin ja aina ihmiset ihmettelee miten ne on niin hyviä. Salaisuus on, etten keitä ennen paistamista ja paistan todella kuumassa hyvässä neitsytoliiviöljyssä, ja annan hieman ruskistuakin. Niihin tulee silloin sellaisnen lievästi perunalastumainen maku, ja kun suolaa vielä sopivasti niin nam :)

Vierailija
7/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:35"]

Kokeile näitä: viipaloi perunat raakana parin millin viipaleiksi ja paista reilussa todella kuumassa hyvässä oliiviöljyssä molemmilta puolin hieman ruskehtavaksi. Paistettujen perunakerrosten väliin tarjoiluastiassa ripottele suolaa ja kuivattua oreganoa. 

Minä olen aina laittanut perunoita näin ja aina ihmiset ihmettelee miten ne on niin hyviä. Salaisuus on, etten keitä ennen paistamista ja paistan todella kuumassa hyvässä neitsytoliiviöljyssä, ja annan hieman ruskistuakin. Niihin tulee silloin sellaisnen lievästi perunalastumainen maku, ja kun suolaa vielä sopivasti niin nam :)

[/quote]

Tähän vielä tarkennus, että kannattaa paistaa pannulla tai kattilassa vain 1 kerros perunoita kerrallaan. Ison satsin teko vie siksi jonkun verran aikaa, vaikkei tarvikaan paistaa kuin pari minuuttia / puoli / viipale. Jos on uppopaistamiseen soveltuva väline, voi nämä perunat myös uppopaistaa, minkä jälkeen kannattaa valuttaa talouspaperilla ettei ole aivan liian rasvaisia.

Vierailija
8/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusi. koska ei ole soosia, on ehdoton :-)

Vierailija
9/9 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:35"]

[/quote]

Tätä täytyy kokeilla, kiitos! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi