Pitkä päivä taas lasten kanssa :( Jo 13h
Kommentit (5)
Eniten harmittaa tuo, että mies ei ilmoita, jos on pitkä työpäivä/jää ylitöihin. En osaa varautua yhtään. Täytyy taas kerran vissiin ottaa asia esille miehen kanssa. Lapset odottavat isäänsä kotiin ja taidan ehtiä laittamaan ne jo nukkumaankin. Taas päivä, kun eivät isäänsä nähneet ollenkaan.
-ap-
Mun mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla. Olen lasten kanssa yksin. Päivisin hoidan kotona omien lisäksi myös toisten lapsia 8-10 tuntia per päivä.
Oleellista minusta tuossa on, että tietääkö homman etukäteen vai ei. Jos tiedän, että mies on vaikka 14 h poissa, suunnittelen päivän sen mukaan: aamupäivä ollaan kotona, nukutaan päikkärit ja lähdetään päikkäreiden jälkeen jonnekin: avoimeen päiväkotiin, puistoon, ostoksille, kylään, HopLoppiin... Sitten syödään välipala ja ehkä iltaruokakin siellä reissussa, kotiin vasta iltapalalle. Hampaiden pesu ja nukkumaan. Menee helposti 7-21 päivä, ja sitten saakin hetken hengähtää.
MUTTA tilanne on aivan toinen, jos pitkä päivä tulee yllätyksenä ja odottaa koko ajan, koska se toinen tulee kotiin.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:45"]
Ihanan ahkera mies. Varmaan hyvä palkkakin, joten ehkä voit joskus palkata hoitajan ja vähän helpottaa omaa taakkaasi?
[/quote]
en ole ap, mut heh. Mun mielestä ainakin on mukavampi, että mies näkee myös omia lapsiaan, vaikka hoitajan voisikin palkata. kaikkea ei voi rahalla ostaa, u know...
ap:n "surkeusaste" riippuu siitä, tapahtuuko tätä usein vai onko vain poikkeuspäivä, jolloin asia ok.
Ihanan ahkera mies. Varmaan hyvä palkkakin, joten ehkä voit joskus palkata hoitajan ja vähän helpottaa omaa taakkaasi?