Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: paljonko tilillä kannattaa seisottaa?

Vierailija
04.12.2013 |

Minulla on 1300 euroa ihan vain tilillä säästössä. Voinko jättää 300e sinne ja ostaa 500e ja 500e jotain rahastoja? Esim nordnetista jotain seligsonia tai etf:iä? Vai makuuttaako tuota 1300 euroa tilillä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta aloitusta tästä pitää tehdä?

Vierailija
2/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu susta! Tarvitsetko sitä rahaa johonkin? Onko sulla rahaa millä maksaa yllättävät menot? Jos sun pitää nostaa tuo raha heti, jos jotakin odottamatonta tapahtuu, on sitä turha sijoittaa mihinkään vaan keräät vähän enemmän rajaa ja sijoitat vasta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, on varaa maksaa. Toisella tilillä on 16.000euroa. Eli konkreettisia neuvoja vailla, kiitos!

Vierailija
4/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää rahat porvoon pankissa korkoa kasvamassa.

Itsellä ei ole päässyt koskaan kertymään tilille rahaa niin paljon että olisi tarvinnut miettiä mitään rahastoja. Muutama tonni saa olla siltä varalta jos vaikka joutuu yhtäkkiä lomautetuksi tai joku salamanisku särkee kaikki kodinkoneet.

Vierailija
5/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, sun kaltaisten valittajien (huonoja) vastauksia ei kaivata kiitos!

Vierailija
6/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilille olisi kertynyt 20 tonnia, niin voisin pistää kymppitonnin johonkin vähän suurempiriskiseen sijoitukseen...

Vierailija
7/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mietit 1,3K:n pilkkomista rahastoihin, kun toisella tilillä makaa 16K? Sijoita se 16K, ja pidä tuo 1,3K puskurina, ja kasvata sitä.

Vierailija
8/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16K en voi koskea, se on varalla mutta sitä ei ole toimivaltaa käyttää sijoittamiseen! 1,3K on ihan omaa säästöä ja siksi kysyn, kannattaako ostaa sillä ekat rahastot! Kyllä vai ei??? Ja mitä??

Kiitos vast!

Vierailija
9/17 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seisotan aina noin 2-3 k tilillä ja ylimääräisen sijoitan oman mielenkiinnon mukaan. Jos sijoittaminen kiinnostaa, ryhdy kokeilemaan. Jos et jaksa aktiivisesti seurata, pidä säästötilillä.

Vierailija
10/17 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloitetaan, tehdään vain säästösopimus, pääomaa ei tarvita? 

Vierailija
11/17 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää rahat porvoon pankissa korkoa kasvamassa.

Itsellä ei ole päässyt koskaan kertymään tilille rahaa niin paljon että olisi tarvinnut miettiä mitään rahastoja. Muutama tonni saa olla siltä varalta jos vaikka joutuu yhtäkkiä lomautetuksi tai joku salamanisku särkee kaikki kodinkoneet.

Ruikuttajakansaa edustava yksilö taas vauhdissa!

Vierailija
12/17 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minini tilillä ja luottokortti hätäsäästöjen sijaan. Osakkeet tuottaa 7%/v joten tuotto takulla yli sen minkä menee luottokortin korkoihin jos käytät sitä harvoin.

Vierailija
13/17 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä, johon on siis pankkikortti, pidän max 2000 euron summaa. Toinen käyttötili on sitten olemassa, jossa on noin 6 tonnia "hätävaraa". Mobiilipankissa saa tarvittaessa reaaliaikaisesti siirrettyä tililtä toiselle alle minuutissa rahaa. Olen vainoharhainen, että pankkikortti varastetaan tai kopioidaan ja tili tyhjennetään. Tästä syystä pidän siellä vain summaa, jonka olen valmis menettämään poikkeustapauksessa. Nytkin on loppukuun ruokiin varattuna 350 euroa ja sillä mennään.

M28

Vierailija
14/17 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin "makuuttaa" helposti vaikka kymppitonniakin tilillä, koskaan ei voi tietää mitä yllättävää tapahtuu. Nytkin vaihtui työpiste ja oli pakko ostaa auto, joten raha helpotti elämää huomattavasti, eikä tarvinnut ottaa autolainaa.

Toisia ei lainat haittaa, mutta itse olen todella turvallisuushakuinen ihminen enkä halua ottaa yhtään lainaa, asuntolainaa lukuunottamatta. Mieluummin aina säästän etukäteen tai pidän tilillä puskuria yllättäviä menoja varten. Jos mulla olla säästössä vain 1300 euroa, en todellakaan sijoittaisi rahoja yhtään mihinkään.

Vierailija
15/17 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aloitetaan, tehdään vain säästösopimus, pääomaa ei tarvita? 

Menen sivulle, rekisteröidyn, saan salasanan, merkintäviitteen.

Sitten sivulle jossa rahastojen nimet ja tilinumerot.

Toimeksianto pankkiin vaikka näin:  kuukausittain 10 euroa vuoteen 2017 asti.

Vierailija
16/17 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilillä ne rahat mitä en missään tapauksessa halua menettää. Alkuun se oli puolen vuoden pakolliset menot, nykyisin perinnön jäljiltä enemmän.

Rahastoja olen harjoitellut joitain vuosia kuukausisäästöllä ja ne on nyt ylittäneet tuon tilin saldon. Asuntolaina on kohta maksettu, sitten alan sijoitella enemmän, nyt on jo kokemustakin.

Vierailija
17/17 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on periaate, että säästössä pitää olla 4 kk nettopalkkarahat. Olen joskus ollut nuorena työtön, kun oli todella paska työnantaja ja otin loparit. Sikäläinen työkkäri länttäsi silti 6 viikon karenssin.  Karenssi on pirun pitkä aika ja siihen vielä odotella ekan kuukauden rahaa tilille, siitä tulee 10 viikkoa.

Mulla on vähän rahastoissa ja vähän osakkeissa, ajatuksena sen verran kuin 7 vuotta vanhassa japsiautossa ja pistän aina pikkuisen lisää. Lähinnä ajatuksena että eläkkeellä olisi varaa joskus tehdä jotain kivaa, jos sinne saakka elää. Eläkevakuutus mulla oli, mutta sen irtisanoin muutama vuosi sitten, kun ehdot taas muuttuivat paskemmiksi. Laitoin sen, mitä sieltä verojen jälkeen tuli, osakkeisiin. Saavatpahan lapset perintönä ne toisin kuin eläkevakuutuksessa.

Loput kyllä menee..Ihan hamsterinakaan en viitsi sitä rahaa säästää, kun elämästä pitää nauttiakin. Ympärilläni sairastuu niin monta ihmistä ja on kuollut syöpiin, että mun nähdäkseni pitää elää tässä ja nyt eikä sitkun.

N47v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän