Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri ja osa-aikatyö

Vierailija
03.12.2013 |

Siinäpä se tulikin... Eli miten työkkärissä nykyään suhtaudutaan osa-aikatyötä tekevään ihmiseen? Määrätäänkö kaiken maailman kursseille ja muihin töihin? Vai saako olla rauhassa, tehdä omaa työtään ja nostaa soviteltua päivärahaa? Mietiskelen tässä vaan, kun suunnittelen noita lasten tulevia päivähoitokuvioita... Todennäköisesti tuntimääräni tulee nousemaan kesää kohti lähelle kokoaikatyötä, mutta miten siihen asti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin opintojen jälkeen osa-aikaisena ja antoivat minun olla ihan rauhassa ja sain soviteltua työmarkkinatukea (vai mikä ikinä onkaan). Tässä työttömyystilanteessa tuskin alkavat resursseja käyttämään sellaiseen jolla on edes se osa-aikatyö. Ja varsinkin jos mainitset että tunnit melko varmasti lisääntyvät kesää kohti.

Vierailija
2/6 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa sai olla, mutta paperisotaa oli paljon ja työstä piti antaa kaikenlaisia selvityksiä. Menin vapaaehtoisesti työvoimakoulutukseen, eivätkä maksaneet sitä 9€ päivältä koska en ollut kokonaan työtön. Tunteja oli tuolloin 2-25h kuukaudessa, ja jo tämä riitti "työssäolevan" statukseen jonka nojalla eväsivät tuon korvauksen. Etukäteen eivät tuosta kertoneet.

Ikinä en enää haksahda tuohon. Voi tietysti olla että kusettivatkin tietämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos tiedosta. On tuntunut hankalalta suunnitella päivähoitoa, kun ei ole tarkkaa tietoa tarpeesta. Ja en halua pitää lapsia hoidossa yhtään enempää kuin on pakko. Tarkoitan siis, että jos itse olen kotona, niin lapsetkin ovat kotona. Tähän mennessä olen saanut yhtä aikaa palkkaa ja kotihoidon tukea, kun työt ovat painottuneet viikonloppuihin ja isä on hoitanut lapsia. Nyt pienimmäisin täyttää kolme ja joudun siirtymään työkkärin asiakkaaksi. Arkipäiville sijoittuvat työpäivät ovat lisääntyneet vähän kerrallaan.

Vierailija
4/6 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mitään huolta... Ite olin samassa tilanteessa reilun puoli vuotta eikä ne mitään ehotellu.

Vierailija
5/6 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäoloehto täyttyy, niin kassa laskee päivärahan sitten muutaman kuukauden päästä uudelleen osa-aikaisen palkkatulon pohjalta. Eli varaudu siihen, että ansiosidonnainen tulee sitten laskemaan. Tämä vituttaa etenkin silloin, jos joudut taas kokonaan työttömäksi pian ansiosidonnaisen uudelleenmäärittelyn jälkeen...

Vierailija
6/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdallani ei tuota murhetta ole, koska en saa ansiosidonnaista. Ymmärtääkseni tulen saamaan muutaman euron soviteltua työmarkkinatukea. Määrä riippuu sitten kai siitä kuukausittain tehtyjen työtuntien määrästä ja lasketaan uusiksi joka kuukausi, koska tulot vaihtelevat. Eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän