Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole outoa jos joku haluaa ostaa välioven karmeineen?

Vierailija
03.12.2013 |

Siis voisin itse myydä tuollaisen välioven, mutta en nyt alkaisi karmeja repimään irti. :O

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, mitä tekee väliovella ilman karmeja

Vierailija
2/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mihin Se ostaja sen oven laittaisi ilman karmeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida paljonkaan ymmärtää näistä jutuista, vai onko tämä joku vitsi :) Siis milläpä meinasit sen oven laittaa paikalleen ilman karmeja???

Vierailija
4/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mitä se ostaja sillä ovella tekee ilman karmeja?

Vierailija
5/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vitsi. :D Siis eikö ne karmit ole aika lailla osa sitä asuntoa, siis naulattu kiinni seinään? 

ap 

Vierailija
6/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun haluaisin itse ostaa uudet väliovet, ja oletan, että ne sopisivat nykyisiin karmeihin.

ap

Vierailija
7/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi outoa. MIkä lie pervo. Ovenkarmipervo!

Vierailija
8/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:01"]

Ei ollut vitsi. :D Siis eikö ne karmit ole aika lailla osa sitä asuntoa, siis naulattu kiinni seinään? 

ap 

[/quote]Toki, mutta ne on siellä seinäauko, sisäpuolella ja sut helppo irrottaa. Yleensä ovi myydään karmeineen, jotta se ovi sopii karmeihin ja karmit saa sovitettua aukkoon.

Vierailija
9/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tää tilanne on?

Haluaako joku ostaa jossain nettikirpparilla jonkin vanhan yksittäisen välioven karmeineen? Vastaus ap:lle: He ovat tehneet jonnekin uuden oviaukon ja etsivät samanlaista ovea kuin talon muutkin ovet ja tarvitsevat karmit.

Uuteen taloon kai on täysin itsestäänselvää ostaa kaikki ovet karmeineen?

Joo, jonkin hajonneen oven tilalle voisi ajatella ostavansa pelkän sen oven.

Mutta eiköhän nyt 99 % tilanne ole se, että tarvitaan myös ne karmit?

Vierailija
10/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:01"]

ap 

[/quote]Toki, mutta ne on siellä seinäauko, sisäpuolella ja sut helppo irrottaa. Yleensä ovi myydään karmeineen, jotta se ovi sopii karmeihin ja karmit saa sovitettua aukkoon.

[/quote]seinäaukon sisäpuolella, suht helppo irrottaa

*korjaa typoja*

Vierailija
11/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne välttämättä sovi, mitoitukset voi olla muuttuneet rakentamishetkestä. Mulla on 70-luvun asunto, jossa on lasi-ikkuna vessan oven päällä. Vessan ovi piti murtaa sorkkaraudalla auki, kun kahva napsahti jumiin enkä päässyt muuten ulos. No haettiin sitten rautakaupasta uusi ovi -mutta se ei sopinutkaan korkeutensa puolesta. Lopputulos: pitää tehdä uudet karmitkin. Niinpä on kärsitty jokunen vuosi hätäapupaikattua rikkinäistä ovea, koska on pitänyt kasata vessaremppaan rahaa. Nimittäin se ikkunakin joudutaan poistamaan ja levyttämään ja eihän sitä paljasta levyä sinne voi jättää, ja kun seinät on muovitapetilla, eikä samanlaista enää saa, niin että remontti ...... juu, kyllä minä ostan oven karmeineen. Ja voi kun tulen olemaan onnellinen ehjästä ovesta...

Vierailija
12/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 16:50"]

Siis voisin itse myydä tuollaisen välioven, mutta en nyt alkaisi karmeja repimään irti. :O

[/quote]Mitä sä niillä karmeilla tekisit ilman ovea? Jos mä ottaisin jostain oven pysyvästi pois, irroittaisin karmit ja listoittaisin aukon. Jos siis aukon olis tarkoitus jäädä. Muuten irroittaisin karmit ja levyttäisin aukon umpeen.

Vierailija
13/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmien kanssa tottakai, ei ne saranan/lukonpaikat oo standardeja. Jos kissa/koiratalous niin yleensähän ko. otus raapii sekä ovea että karmia

Vierailija
14/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:02"]

Siis kun haluaisin itse ostaa uudet väliovet, ja oletan, että ne sopisivat nykyisiin karmeihin.

ap

[/quote]Älä oleta, yleensä ne ei sovi vanhoihin karmeihin.

Vierailija
15/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erittäin hieno ja tarpeellinen keskustelu. Hyvä, että otit tämän tärkeän aiheen esille. 

Vierailija
16/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans tosi hyvä olo tästä ketjusta.

Vierailija
17/17 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti karmit on kiinni seinissä, mutta mitä sillä ovella tekee, jos ei ole siihen sopivia karmeja? Kuka nyt haluaa ostaa oven yhdestä paikasta ja lähteä etsimään pelkkiä oveen sopivia karmeja muualta.

Jos sinä asut vanhassa asunnossa, siellä ei välttämättä ole minkään standardin mukaiset ovet, voi olla vaikka puusepän tekemät eikä korkeus tai leveyskään vastaa nykyisin myynnissä olevia. Saranat ja lukkopesä tietenkin eri kohdilla ja yhteensopimattomat.

Ja on oikeasti hyvä, että ap tuli tänne nimettömästi ihmettelemään asiaa eikä nolannut itseään ihmettelemällä asiaa ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi