Mieheni on akateeminen, minä duunari joka nyt työtön.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 15:29"]
Aika tavallinen tilanne, että mies on paremmin koulutettu akateeminen joka ottaa itseään tyhmemmän duunarialan vaimon. Enpä usko että tuolta pohjalta suuremmin kysyttävää on kenelläkään.
[/quote]
Tyhmemmän vain niihin aineisiin nähden mitä on opiskellut aikoinaan ja jos on päivittänyt tietojaan. Naisduunarilla taas yleensä on paljon käytännön älyä asiassa kuin asiassa, joten missä mättää?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:00"] Naisduunarilla taas yleensä on paljon käytännön älyä asiassa kuin asiassa, joten missä mättää?
[/quote]
En ole tuo jolle tässä vastasit, mutta silti en kyllä tajua miksi duunarilla olisi jotenkin erityisen paljon käytännön älyä asiassa kuin asiassa. Olen itse ollut kaupanmyyjänä kuusi vuotta, eikä se tosiaan ollut se aika elämästäni jolloin aivan erityisesti keräsin monialaista käytännön älyä.
Äo:ni tuskin oli sen kummoisempi noina aikoina kuin nyt akateemisena päällikkötason ihmisenä.
^ Ei siis sen korkeampi eikä matalampi. En tunne oloani yhtään älykkäämmäksi, kylläkin tietomääräni on kasvanut huimasti.
7
Aika tavallinen tilanne, että mies on paremmin koulutettu akateeminen joka ottaa itseään tyhmemmän duunarialan vaimon. Enpä usko että tuolta pohjalta suuremmin kysyttävää on kenelläkään.
[/quote]
Onko tämä muka edelleen tavallista? Naisethan ovat keskimäärin korkeammin koulutettuja ja haluavat yleensä, että miehellä vähintään yhtä korkea koulutus. Ei taida akateemisia miehiä juuri duunarinaisille jäädä.
Ja kun sillä duunarillakin voi olla paljon muutakin älyä kuin käytännön älyä, eipä se vain alleviivatun ilmiselvästi tule esille ammattinimikkeestään tai päivätyöstään. Mutta mitäpä sitä tänne mitään selittämään... Suurin osa porukasta ainakin täällä av:lla on niin fakkiutunutta ja lähtökohtaisesti tosi inhottavan pahansuopaa ja muita heti kättelyssä latistavaa ajatusmaailmaltaan, että menee kuin vesi hanhen selästä mikäli jotain laajennusta yrittäisi ehdottaa tuollaisten paskiaisten näkökulmiin. Monelle se työ voi olla ihan vain työ, ja yksityiselämässään ihminen on (voi olla) sitten niin paljon muutakin, on esim. erilaisia muita vahvoja kiinnostuksen kohteita ja/tai harrastuksia, jotka vaativat aihealueen tiedon hankkimista. 4
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:10"]
[/quote]
Onko tämä muka edelleen tavallista? Naisethan ovat keskimäärin korkeammin koulutettuja ja haluavat yleensä, että miehellä vähintään yhtä korkea koulutus. Ei taida akateemisia miehiä juuri duunarinaisille jäädä.
[/quote]
No tuota, kaikki akateemiset naisethan eivät todellakaan ole mitään tavoittelemisen arvoisia, vaan sieltä löytyy kyllä niin karskin kovaa kilpailuhenkistä ja empatiakyvytöntäkin, että eipä ihme jos ei kivoja ja hyviä miehiä liiemmin kiinnosta. Pelkkä opintositkeys kun ei mitään kesää tee, jos on kyse niinkin monivivahteisesta ja tärkeästä asiasta kuin intiimi pitkä ihmissuhde. Nämä typerät keskustelut ovat aina lähtökohtaisesti niin asiattomia ja ilkeitä näissä koulutustasojutuissa, että tekee mieli antaa takaisin tuollaisille... Akateeminen ei siis todellakaan ole mikään taikasana. Itse kyllä arvostan hyvin paljon tiedonhankintaa ja koulutusta, enkä siis siltikään itse ole akateeminen, mutta ketä tahansa akateemista en pelkästään sen hänen koulutuksensa perusteella lähtisi kehumaan ja ylistämään ihmisenä.
Tilanteesi ei ole kovin harvinainen, siksi tuskin tulee ihan hirveän paljon kysyttävää. Lienet kaunis.
[/quote]
Duunari kun ei välttämättä ole alkuunkaan tyhmä, eikä siis sitä miestäänkään oletusarvoisesti tyhmempi. On monia erilaisia syitä siihen, mikseivät kaikki kouluttaudu akateemisiksi. Mutta aidosti tyhmä (ja ilkeä) ihminenhän ei osaa mitään juuri koskaan ajatella laajemmin, joten mä yritän ymmärtää tuota sun äkkinäistä kapeaa ajatusmaailmaasi, sulta kun ei selvästikään voi muuta vaatia. Ap:lta mulla sen sijaan ei ole mitään kysyttävää.
En. Itse olen akateeminen ja mieheni työtön duunari. Tienaan 90% meidän tuloista. Ei ole ongelma koska olen suorittanut tutkinnon aikuisena, oltiin suhteen alussa molemmat duunareita.