Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:n ylilääkäri: TYÖPAIKKA VARMIN PAIKKA SAADA KORONA. Teetkö etätöitä? Kaikilla ei mahdollista.

Työn vaarat
26.09.2020 |

Osa ihmisistä ei voi tai ei saa tehdä etätöitä. He ottavat joka työpäivä henkeä vaarantavan riskin. Ja moni onkin jo saanut maistaa koronan väkivahvoja kouria koko perheen kanssa.

Ei siis kannata miettiä työpaikalle palaamista pariin vuoteen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on kyllä vielä varmempi paikka. Missään työpaikassa ei ole sellaista ahtautta ja ihmismassaa kuin kouluissa.

Vierailija
22/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein henkeä uhkaava riski

Niinpä, kun tarkkaan mietit niin voi jollekin ollakin. Tai välillisesti. Ainkin hyvin epämiellyttävä, jos ei henkeä uhkaava. Idiootti.

Tähän epärealistiseen pelkoon tämä hysteria perustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä teet sitten,kun koronahysteria on ohi? Millä täytät elämäsi tuolloin?

En ole ap, mutta ihan samoin ajattelen. Minä täytän elämäni matkailulla kun tämä tauti on ohi.

Vierailija
24/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se karsii sitten ne heikkokuntoiset ja perussairauksia omaavat työpaikoilta, jos korona leviää.

Vierailija
25/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman työnantajan päätöstä ei voi noin vain itse päättää siirtyä etätöihin. Itsekin olen HUS:ssa töissä, jaolisi tosiaan täysin mahdollista tehdä työ etänä. Keväällä tehtiinkin. Sitten määrättiin takaisin työpaikalle, eikä uusia ohjeita ole tullut.

Vierailija
26/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mokannut varotoimissa? Tiesitkö ollenkaan, että ohjeen mukaisesti suojavarusteet riisutaan potilashuoneen puolella koronapotilasta hoidettaessa. Näin hoitajat uhraavat itsensä.

Eikö niitä riisutakaan erillisessä sulkutilassa, kuten meille sh-koulussa opetetaan?

Sulkutila on puhdasta tilaa, siinä pukeudutaan mutta siihen ei tulla likaisin varustein, vaan ne riisutaan juurikin siellä luokkahuoneessa. Tämä on ihan virallinen sh-piirin ohje.

Vierailija
27/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa töissä, pyyhin räkäisiä neniä ja naamalleni yskitään päivittäin. Tulen saamaan koronan jossain vaiheessa, se on varmaa, enkä voi sille mitään.

Vierailija
28/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkahuoneessa lue potilashuoneessa

Vierailija
29/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion opettaja, ja samassa rakennuksessa on yläkoulu. Yhteensä opiskelijoita ja henkilökuntaa rakennuksessa on päivittäin ehkä 500. Teoriassa pesemme käsiä, desinfioimme pintoja, pidämme turvavälejä, porrastamme ruokailuja.... Käytäntö on jotain muuta

Vierailija
30/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa töissä, pyyhin räkäisiä neniä ja naamalleni yskitään päivittäin. Tulen saamaan koronan jossain vaiheessa, se on varmaa, enkä voi sille mitään.

Että oikein ihan varmaa.

Vierailija
31/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mokannut varotoimissa? Tiesitkö ollenkaan, että ohjeen mukaisesti suojavarusteet riisutaan potilashuoneen puolella koronapotilasta hoidettaessa. Näin hoitajat uhraavat itsensä.

Eikö niitä riisutakaan erillisessä sulkutilassa, kuten meille sh-koulussa opetetaan?

Sulkutila on puhdasta tilaa, siinä pukeudutaan mutta siihen ei tulla likaisin varustein, vaan ne riisutaan juurikin siellä luokkahuoneessa. Tämä on ihan virallinen sh-piirin ohje.

Hengityssuojainta on siis turha edes laittaa koska lopussa saastaisen kanssa kuitenkin ilman suojusta. Kannattaa säästää hengityssuojaimet muille. Lisäksi nämä hoitajat eivät saisi kulkea ihmisten ilmoilla.

Vierailija
32/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen aktiivimalli 2.0:sta, jolla näitä työnvieroksujia motitetaan taloudellisesti. Ei kenenkään ole pakko käydä töissä, mutta ei loikoilijoita tarvitse työssäkäyvien elättääkään. Kukin loisikoon vain omalla tai oman pienyhteisönsä kukkarolla, ei kaikkien veronmaksajien. 

Vierailija
33/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tai lähes kaikki meistä saa koronan. Suurin osa oireettomana tai hyvin lievänä. Tarkoitushan näillä rajoitustoimilla on vain hidastaa etenemistä, ettei terveydenhuolto kuormitu liikaa ja että riittäisi tehohoitopaikkoja niitä tarvitseville. Nyt se pää pois pensaasta ja kohdatkaa tosiasiat. Pelko ja hysteria ei auta mitään.

Vierailija
34/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet ap? Ei tällaista ole missään sanottu.

Vierailija
35/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen aktiivimalli 2.0:sta, jolla näitä työnvieroksujia motitetaan taloudellisesti. Ei kenenkään ole pakko käydä töissä, mutta ei loikoilijoita tarvitse työssäkäyvien elättääkään. Kukin loisikoon vain omalla tai oman pienyhteisönsä kukkarolla, ei kaikkien veronmaksajien. 

Niin, minäkin olen virallisesti kotihoidon tuella :). En ole hakemassa töihin tai ilmoittautumassa työttömäksi. Oman pienyhteisön kanssa tässä ollaan joka päivä.

T. Aurinkoisia syyspäiviä!

Vierailija
36/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap viittaa siihen iltapaskan juttuun, niin samassa yhteydessä myös ystävät ja harrastukset on mainittu yhtälaisesksi riskiksi. Muista ap seuraavalla kerralla lähde, jos oma sisälukutaitosi on noin huonolla tolalla.

Vierailija
37/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÖITÄ ei voi tehdä etänä. Ei nyt sekoiteta hiirennapsuttelua työhön.

Kun mä lopetan hiiren napsuttelun niin sulta jää sitten tuet saamatta, honey.

Vierailija
38/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein ihan varmaa.

No kohtuullisen varmaa, toki voihan käydä se ihme, etten jostain syystä sairastukkaan, tai sairastan hyvin lievänä.

En minä asiasta panikoi, mutta eipä kiinnosta nämä koronatoimet missään muuallakaan sitten.

Vierailija
39/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa nyt kiitollisia siitä että teillä vielä on jokin työpaikka, johon lyllertää aamuisin!

Vierailija
40/47 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa aktiivimalli 2.0:aa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi