Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin reagoiminen työhöni

Vierailija
25.09.2020 |

Kaverini on ollut työttömänä pari vuotta, minä pikkuisen vähemmän aikaa. Jonkin verran ollaan puhuttu työnhausta ja tsempattu toisiamme. Varsinkin minä olen aina kannustanut ja tukenut häntä, kun hänellä on ollut vaikeitakin aikoja työttömyytensä vuoksi. Nyt noin kuukausi sitten satuin saamaan työn. Se ei vastaa koulutustani eikä ole mitään kovin hyvin palkattua, mutta työtä kuitenkin ja olen siitä tyytyväinen. Mitenkään leuhkivasti en todellakaan työstä kertonut, vaan ihan neutraalisti. Kaverini kyllä onnitteli ja oli olevinaan iloinen, mutta viesteistä paistoi läpi ivallisuus, itkunauruhymiöiden kera. Nyt hän on myös puhunut omista mahdollisista tulevista töistään ja samalla sivulauseissa vähätellyt muut paitsi oman alan työnsä. Tuntuu tosi pahalta, kun minäkin olen aina häntä kannustanut. Kaverillani on myös enemmän työkokemusta oman alansa töistä kuin minulla omastani, joten hän ei ole edes mitenkään huonommin pärjännyt. En tiedä miten minun kannattaisi edes vastata kettuiluihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys ap, mutta vähän huono viritys silti. Käytä seuraavassa provosoi vähän vähemmän ylisanoja ja korosta itseäsi myös vähemmän. :)

Vierailija
2/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kaverisi on selvästi kateellinen kun sä sait töitä ja hän ei, ehkä työttömyys oli hänestä siedettävämpää kun ei ollut yksin tilanteessa. Onnea työpaikasta ja jätä kaverisi jutut ihan omaan arvoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kaverisi on kateellinen kun itse ei ole työllistynyt. Onnea sinulle uudesta työpaikasta!

Vierailija
4/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yritys ap, mutta vähän huono viritys silti. Käytä seuraavassa provosoi vähän vähemmän ylisanoja ja korosta itseäsi myös vähemmän. :)

Miten korostin itseäni? En ole korostanut, enkä kaverillekaan ole korostanut itseäni tai omaa kuviteltua ylivertaisuutta työnhaussa. Tämäkään nykyinen työni ei ole niitä töitä mitä kaverini hakee, joten mitään kilpailuakaan tässä ei taustalla ole. Olisin ehkä vain kaivannut jotenkin reilumpaa suhtautumista tähän.

ap

Vierailija
5/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat kommentoijat antoi saman mitä itsekin suosittelen, älä kommentoi tai vastaa niihin provosointeihin mitenkään. Yleensä ei kannata provosoitua vaikka provosoidaan.

Parempi olla välittämättä ja vaihtaa puheenaihetta.

Mutta toki sinun kannattaa muistaa ja ymmärtää, että ei kannata hieroa sitä asiaa vasten toisen kasvoja ja pidättäytyä sen esille nostamisesta ellei hän itse kysy jotain työstäsi.

Parempi jutella muusta jos se häntä kaivelee tai ärsyttää, siitäkin huolimatta että työ on sinulle nyt positiivinen asia ja siitä ehkä tekisi jonkun kanssa jutella.

Vierailija
6/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Kaverisi on kateellinen kun itse ei ole työllistynyt. Onnea sinulle uudesta työpaikasta!

Kiitos paljon!

ap

Vierailija
7/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Kaverisi on selvästi kateellinen kun sä sait töitä ja hän ei, ehkä työttömyys oli hänestä siedettävämpää kun ei ollut yksin tilanteessa. Onnea työpaikasta ja jätä kaverisi jutut ihan omaan arvoonsa.

Kiitos paljon! Niin ne täytyy jättää, ja yrittää pitää oma positiivisuutensa tästä. Jotenkin vaan hullua hänen ivailunsa, hän kun on oikeastaan kaikessa parempiosainen kuin minä. 

ap

Vierailija
8/8 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oli ihan omassa päässä kuviteltu reaktio

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme