En pysty unohtamaan mieheni epärehellisyyttä
Meillä oli mieheni kanssa kesällä vaikea jakso parisuhteessamme. Ero vaikutti todennäköiseltä, mutta lopulta päätimme jatkaa ja tilanne on tasaantumassa.
Mies tukeutui tuona aikana exäänsä. Kyseessä siis nuoruuden aikainen, ei mitenkään vakava parisuhde, jonka jälkeen ovat pysyneet tuttavina lähinnä fb:n ansiosta, mutta eivät ole jutelleet tai tavanneet ikinä. Paitsi nyt sitten kesällä. Mies tapasi tätä naista usein, kävivät autoilemassa, syömässä jne. Minä sain tietää asiasta vain sattumalta, kun nainen oli kommentoinut miehelle fb:ssä jotain mistä selvisi, että ovat tavanneet. Mies oli kertonut minulle olevansa menossa jonkun toisen kanssa, eli siis ihan suoraan valehdellut.
Mies puolusteli sanomalla, että kaipasi vain ystävää jolle uskoutua, ja ei halunnut kertoa kenen seurassa on, etten tulisi epäluuloiseksi. Joo muuten ihan hyvä ajatuksen kulku, mutta salailu se minut epäluuloiseksi sai!
Nyt kun asiat on meillä paremmin, ei mies ole enää naista tavannut, ja on kyllä vilpittömän tuntuisesti pyytänyt anteeksi, että ajatteli vain itseään eikä kunnioittanut minua sen vertaa, että olisi suoraan kertonut kenen kanssa liikkuu. Tuo nainen kommentoi nykyään miehelle paljon fb:ssä, mikä satuttaa minua. Siis siksi, että joka kerta hänen nimensä nähdessäni muistan sen kamalan tunteen, kun sain selville miehen olleen epärehellinen.
Mies kysyi auttaisiko, jos hän poistaisi naisen kavereistaan. Se nyt ei ole mikään ratkaisu, sillä ongelma ei ole miehen ystävyys naisen kanssa, vaan se, että minulle on valehdeltu.
Tunnen välillä olevani syystäkin vihainen ja loukkaantunut, välillä taas häpeän itseäni, kun minua ei kuitenkaan ole petetty jne. Miten tällaiseen pitäisi teidän mielestänne suhtautua?
Kommentit (7)
No mun ex-mies valehteli patologisesti ensin pienistä asioista ja sitten tosi isoista(mm. oli mennyt naimisiin toisen naisen kanssa mun selän takana, joka selvis 4 kk jälkeen). Ei ihme, että ero tuli 11 vuoden jälkeen. Eikä oo ikävä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:35"]
No mun ex-mies valehteli patologisesti ensin pienistä asioista ja sitten tosi isoista(mm. oli mennyt naimisiin toisen naisen kanssa mun selän takana, joka selvis 4 kk jälkeen). Ei ihme, että ero tuli 11 vuoden jälkeen. Eikä oo ikävä.
[/quote]
Minun miehellä ei sentään ole yleensä tapana valehdella... En ole tottunut sellaiseen kohteluun, enkä kohtele itsekään muita niin, siksi tuo tapaus oli tosi iso järkytys...
Ap
kuinka monta vuotta heidän seurustelustaan on? oliko minkä ikäisiä silloin?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:06"]
kuinka monta vuotta heidän seurustelustaan on? oliko minkä ikäisiä silloin?
[/quote]
Olivat alle 20-vuotiaita, ja asiasta on aikaa useampi vuosi. Ennen kesää eivät olleet jutelleet ainakaan pariin vuoteen.
Ap
Sinä pääset tunteesta yli, kun olet valmis siihen. Jos annat itsellesi luvan tuntea itsesi loukatuksi / petetyksi ja keskustelet asiasta rehellisesti miehesi kanssa, pääset siitä todennäköisemmin ja nopeammin yli kuin yrittämällä unohtaa ja / tai piilottaa tunnetta. Miehesi ei varmaan tehnyt tuota loukataksesi sinua. Hienoa, että yritätte vielä! Ehkäpä tämän asian käsittelyyn on ladattu myös kriisinne asioita. Niistä voi päästä yli. Jaksamista ja hyvää jatkao :)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 15:18"]
Sinä pääset tunteesta yli, kun olet valmis siihen. Jos annat itsellesi luvan tuntea itsesi loukatuksi / petetyksi ja keskustelet asiasta rehellisesti miehesi kanssa, pääset siitä todennäköisemmin ja nopeammin yli kuin yrittämällä unohtaa ja / tai piilottaa tunnetta. Miehesi ei varmaan tehnyt tuota loukataksesi sinua. Hienoa, että yritätte vielä! Ehkäpä tämän asian käsittelyyn on ladattu myös kriisinne asioita. Niistä voi päästä yli. Jaksamista ja hyvää jatkao :)
[/quote]
Kiitos kauniista viestistäsi!
Ap
Jos mies on valmis poistamaan naisen ystävistään niin tehköön sen. Kun nimi ei jatkuvasti hyppää silmille asia unohtuu pikkuhiljaa.
Jos olette olleet eron partaalla niin on ymmärrettävää että seuraa on haettu muualta. Kun kuitenkin päätitte jatkaa yhdessä on aika haudata menneet ja katsoa tulevaisuuteen. Käännä lehti ja anna menneiden olla. Jos et tähän pysty on parempi erota.