Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kotiin tunkeutuvalle hullulle tehdä mitä vain?

Vierailija
29.11.2013 |

Jos siis joku murtautuu sisälle kun on itse kotona, ja uhkailee niin saako silloin puolustautua kättä pidempää käyttämällä? Saako sellaisen ihmisen ampua tai puukottaa jos kyse on siitä kumman henki lähtee?

Käsittääkseni Suomen laki on vähän urpo tässä asiassa ja pitäisi vain silittää päätä ja sanoa että ota mitä haluat mä lähden tästä käymään naapurissa. Jenkeissä tunkeilijan tappamisesta voi selvitä ilman rangaistusta, eihän sekään saanut tuomiota joka ampui aseettoman nuoren miehen KADULLE (mikä oli todella väärin). 

Kyllä mielestäni pitäisi saada puolustautua kun poliisistakaan ei yleensä ole apua, järein keino kaiketi lähestymiskielto, jonka ekoista rikkomisista ei joudu edes vankilaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku uhkaa omaisuutta, saa käydä päälle. Jos sun henkeä, saat vaikka tappaa.

Vierailija
2/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikoissa saa, Suomessa ei  :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ihan itse mitä teet, vähintään sakot saat aina, jos puolustat itseäsi, perhettäsi tai omaisuuttasi. Välillä tuntuu, että vain rikollisilla on oikeuksia.

Vierailija
4/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomen laissa saa tappaa toisen ihmisen, jos puolustaa omaa tai toisen henkeä. Toki tämä pitää varmaan voida todistaa.

Vierailija
5/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa puolustautua kättä pidemmällä ellei sillä murtautujalla ole kättä pidempää mukana. Jos murtautuja on paljain käsin, niin et saa humauttaa kirveellä päähän.

Vierailija
6/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunkeutuja on hakemassa vain omaisuutta ja sinulla on mahdollisuus paeta, niin et saa käyttää väkivaltaa. Ainoastaan tilanteessa, jossa tunkeutuja uhkaa sinun tai jonkun muun terveyttä, voit käyttää väkivaltaa. Käsittääkseni surmaamisesta ei selviä koskaan ilman tuomiota. Tästä oli joku aika sitten esimerkkituomio, jossa huoltoasemaansa puolustanut henkilö ampui varkaan autoa ja varas loukkaantui lievästi. Tällöin sekä varas että ampuja tuomittiin, ampuja lievästi mutta kuitenkin. 

Mä ymmärrän tämän linjan. Jos tunkeutujan voisi pistää kylmäksi tosta noin vain, niin meillä olisi pian useita epämääräisiä surmia. Kuvitelkaa perisuomalainen tilanne, jossa porukka on ryyppäämässä jossain asunnossa ja sille tulee riitaa. Isäntä/emäntä voisi surmata riitakumppaninsa ja perustella asiaa sillä, että toinen tunkeutui ilman lupaa asuntoon ja yritti viedä telkkarin... 

Vierailija
7/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaisuuden takia ei kehenkään saa käydä käsiksi, mutta hätävarjelu on sallittua, jos henkesi on todella uhattuna (toinen kohdistaa uhkaa sinuun etkä pääse pakenemaan). hätävarjelun liioittelu on taas sitten asia, joka pitää muistaa. esim. jos joku uhkaa sua linkkarilla ja sä ammut sitä. aivan liikaa voimaa  toisen aseistukseen nähden.

Vierailija
8/8 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyse on hengestä saa tappaa jos omaisuudesta ei