Ryhmäliikunta-aiheisia blogeja?
Mitä jumppablogeja seuraat? Toiveenani olisi löytää aikuiselle naiselle suunnattu blogi, mielellään ei laihdutusaiheinen eikä fitness-kilpailijan vaan ihan tavallisen tallaajan jumppa-aiheinen blogi!
Kommentit (10)
Mikä ihmeen salaisuus sinun seuraamasi blogit ovat? En tiennytkään että niissä olisi jotai salattavaa varsinkin näin anonyymisti. Eikös blogit ole lukemista varten?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 11:22"]
Mikä ihmeen salaisuus sinun seuraamasi blogit ovat? En tiennytkään että niissä olisi jotai salattavaa varsinkin näin anonyymisti. Eikös blogit ole lukemista varten?
[/quote]
En halua niitä haukuntaan tänne..
Mutta olen itsekin löytänyt aikanaan kivan blogin kun googlasin yhden ryhmäliikuntatunnin nimen.
2
Ahaa, mä en sitten varmaan osaa hakea. Googletin mutta kaikki aikuisten blogit käsittelevät enemmän tai vähemmän laihduttamista, ei liikuntaa elämäntapana. Luulin että AV-hakukone olisi toiminut mutta ymmärrän tuonkin haukkumispointin.
No minkälaisissa jumpissa käyt ja kiinnostaako sinua vain muiden kokemukset niistä? Vai mietitkö esimerkiksi kehittymistä?
Itse luen nimenomaan elämäntapaliikkujien blogeja, mutta luen sellaisia blogeja, jotka kivalla tavalla kertovat salittamisesta, juoksusta, ryhmäliikuntatunneistakin. Kyllä monet kirjoittaa ruoastakin mutta itse tulee skipattua ne monet puuro- ja sörsselipostaukset.:)
Sellaista blogia, joka olisi täysin omistettu ryhmäliikunnalle, ei ole tullut vastaan mutta ryhmäliikuntaohjaajien blogit usein painottuu siihen. Mutta jälleen: ei tule mieleen muita kuin parikymppisiä ryhmäliikunnan ohjaajia.:)
2
2 jatkaa vielä: syykin pelkkien ryhmäliikuntablogien puuttumiseen on ilmeinen: jos käyt tyyliin kerran viikossa kahvakuulassa, kerran zumbassa, kerran spinningissä ja kerran vatsa-selkä -tunnilla ei näistä ehkä löydy kirjoittelemista viikosta toiseen.:) Tarvitaan vähän muutakin. Kaikki ruokavaliopohdinnat ja muidenkin lajien kokeilut lankeaa siten aika luonnostaan elämäntapaliikkujille.
Noi ohjaajien blogit onkin ihan hauskoja, mutta missä on AIKUISTEN blogit? En mitenkään voi samaistua kaksikymppisen ajatusmaailmaan, saati sitten palautumiskykyyn..!
En vieläkään ymmärrä, miksi se kolmikymppisyys on niin ehdottoman tärkeä kriteeri.:) Vaikka palautuminen olisikin vanhemmalla iällä hitaampaa, jättää se silti monta jaettavaa asiaa.
Ja et kertonut, minkälaisilla tunneilla käyt.
2
Mä olenkin jo yli 40 joten ymmärtänet yskän?
Ehkä aikuisemman naisen liikuntablogeja löytyy sit jotain tällaisia (aiheena juoksu):
http://fashionmeetsbusiness.wordpress.com/
Mut ehkä sun pitää perustaa oma blogi;-)
Suurin osa liikunnasta kirjoittavia bloggaajia on parikymppisiä, minusta kannattaa ennemmin etsiä blogia, joka on kiinnostava kuin että blogia kirjoittaa juuri täsmälleen tietynikäinen nainen. Ainakin kolmikymppiset liikunnasta bloggaajat ovat mun havaintojen mukaan usein itse alalla.
En halua linkittää tänne mun suosikkiblogeja mutta annan vinkiksi, että jos käyt joillain tietyillä ryhmäliikuntatunneilla, löydät blogeja googlaamalla näiden tuntien nimet. LesMillsseistä todennäköisesti löytyy eniten hakutuloksia. Blogilistalle voi myös laittaa hakuja jumpista ja kokeilla, mitä tulee. Harva liikunnasta bloggaava taitaa pelkissä jumpissa käydä, usea liikkuu aika monipuolisesti.