Joko on kiitospäivän kalkkuna hankittu?
Joko olet hankkinut Thanksgiving Dayn kalkkunan? Kiirettä pitää, sillä huomenna on kiitospäivä. Silloin Suomen perheet pukeutuvat parhaimpiinsa ja istuvat yhteiseen ruokapöytään, jossa on pikkuvaimon valmistamaa herkkukalkkunaa.
Rituaalin tarkoituksenahan on kiittää Jumalaa ensimmäisten Euroopasta tulleiden siirtolaisten ensimmäisestä uudella mantereella USA:n alueella aikoinaan saamasta viljasadosta. Perheen pään, isän, pidettyä asianmukaisen puheen ja rukoushetken alkaa juhlallinen einehtiminen.
Sillä juhlimmehan me suomalaiset toistakin amerikkalaisjuhlaa, Halloweenia.
Kommentit (46)
Joo niin on (paska provo) ei täällä mitään helkkarin kiitospäiviä vietetä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:58"]
Aloitus on paska provo.
[/quote]
Miksi sinä vietät Kaikkien Pyhien Päivää eli amerikkalaisten uskonnollista juhlaa Halloweenia?
Halloween ei ole amerikkalaisjuhla, pönttö.
Meillä on kalkkuna jo valmiina. Perheessä syödään kalkkunaillallinen, mutta muuten se ei meitä heilauta.
terv. USA:sta.
Black Friday on kyllä varmaan melkein tärkeämpi monelle
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:18"]
Black Friday on kyllä varmaan melkein tärkeämpi monelle
[/quote]Jep, Mikäs sen parempi tapa osoittaa kiitollisuuttaan siitä mitä jo on kun hankkimalla lisää roinaa...
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:57"]
Joko olet hankkinut Thanksgiving Dayn kalkkunan? Kiirettä pitää, sillä huomenna on kiitospäivä. Silloin Suomen perheet pukeutuvat parhaimpiinsa ja istuvat yhteiseen ruokapöytään, jossa on pikkuvaimon valmistamaa herkkukalkkunaa.
Rituaalin tarkoituksenahan on kiittää Jumalaa ensimmäisten Euroopasta tulleiden siirtolaisten ensimmäisestä uudella mantereella USA:n alueella aikoinaan saamasta viljasadosta. Perheen pään, isän, pidettyä asianmukaisen puheen ja rukoushetken alkaa juhlallinen einehtiminen.
[/quote] Muuten, Halloween onkin kauhea juhla Irlannista lahtoisin. Thanks Giving on Usassa ja Kanadassa juhlittu. Miksi suomalainen juhlisi thanks giving paivaa?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:01"]
Meillä on kalkkuna jo valmiina. Perheessä syödään kalkkunaillallinen, mutta muuten se ei meitä heilauta.
[/quote]
Meilla myos sulamassa jaakaapissa. Terveisia Kentuckysta!
[/quote]
Kaiken maailman idiootteja sitä onkin! Jokainen tietää, että se on Irlannista, MUTTA KAUTTA MAAILMAN SE SILTI TUNNETAAN AMERIKKALAISTEN JUHLANA KOSKA AMERIKKA ON SITÄ PASKAA TUNKENUT MAAILMAN TÄYTEEN JOKA TV-SARJASSA JA TEILLE TEINIKAKAROILLE SUUNNATUISSA PASKAKAUHUELOKUVISSA!!!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:58"]
Aloitus on paska provo.
[/quote]
Et siis ymmärtänyt sarkasmia, jolla kritisoidaan suomalaisen kulttuurin amerikkalaistumista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:44"]
[/quote]
Kaiken maailman idiootteja sitä onkin! Jokainen tietää, että se on Irlannista, MUTTA KAUTTA MAAILMAN SE SILTI TUNNETAAN AMERIKKALAISTEN JUHLANA KOSKA AMERIKKA ON SITÄ PASKAA TUNKENUT MAAILMAN TÄYTEEN JOKA TV-SARJASSA JA TEILLE TEINIKAKAROILLE SUUNNATUISSA PASKAKAUHUELOKUVISSA!!!
[/quot:)) Kuinka monta Irlantilais elokuvaa olet nahnyt? Ehka muutaman...voisikohan olla syyna etta suurinosa elokuvista tuotetaan Amerikassa? Puolet amerikkalaisista eivat edes kummemmin valita halloweenista. Meilla lapset eivat edes mene kouluun sina paivana.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:37"]
[/quote] Muuten, Halloween onkin kauhea juhla Irlannista lahtoisin. Thanks Giving on Usassa ja Kanadassa juhlittu. Miksi suomalainen juhlisi thanks giving paivaa?
[/quote]
Siksi suomalainen juhlisi, koska hän juhlii myös Amerikan katolilaisten uskonnollista juhlaa Halloweenia.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:38"]
[/quote]
[/quote]
Meillä savustettu kalkkuna valmiina huomista varten.
Mitä muuta tarjoat?
Mietin vielä perunamuusin ja uuniperunoiden välillä. Täytteestä meillä ei tykätä, onneksi. Itse tykkään sweet potatoista, muut taas ei.. Vaikeeta. Karpalohillon teen kohta itse.
T. Pikkasen teidän alapuolelta.
Mulla elämäni ensimmäinen Thanksgiving huomenna :) Ihan innolla odottelen
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:37"]
[/quote]
Siksi suomalainen juhlisi, koska hän juhlii myös Amerikan katolilaisten uskonnollista juhlaa Halloweenia.
[/quote] Ei siis amerikan katolilaisten, vaan Celtic-katolinen. Eli irlannista. Niinpa. Celts. Googlaa
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:50"]
[/quote]
Valmistatko itse kalkkunan?
Mä tein niin vuosia eri resepteillä, vain muutama hyvä matkan varrella, loput niin kuivia, että ei saatu syötyä. Nyt ostetaan aina valmis ja silloin se on taatusti maukas.
USA
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:38"]
[/quote]
[/quote]
Meillä savustettu kalkkuna valmiina huomista varten.
Mitä muuta tarjoat?
Mietin vielä perunamuusin ja uuniperunoiden välillä. Täytteestä meillä ei tykätä, onneksi. Itse tykkään sweet potatoista, muut taas ei.. Vaikeeta. Karpalohillon teen kohta itse.
T. Pikkasen teidän alapuolelta.
Huomenna meinaan laittaa stuffing, karpalohilloa..purkista kyllakin :) Ajattelin myos laittaa perunasalaattia, ehka rosollin :)), ja jotain muuta pienta..vaikka herneita, kalkkunan kera. Otin kalkkunan maanantai aamuna sulamaan...toivottavasti ehtii. :)
Yksi ongelma meillä kalkkunan ja kinkun paistossa on ollut se, että uunin mittari päällä ei vastaa sitä mitä on uunissa. viime joulunakin kinkku oli varmaan 18 tuntia uunissa, ennnekuin tajuttiin, ettei alimmat lämmöt vastaa säädettyä. Ostin uuniin sisälämpömittarin ja nyt osaan sen uunini säätää.
USA
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:56"]
[/quote]
Valmistatko itse kalkkunan?
Mä tein niin vuosia eri resepteillä, vain muutama hyvä matkan varrella, loput niin kuivia, että ei saatu syötyä. Nyt ostetaan aina valmis ja silloin se on taatusti maukas.
USA
[/quote] No onneksi pääsen valmiseen pöytään :) Kurpitsapiiraakkaa olen joskus syksysellä itse tehnyt. Mitä teillä on tapana tarjota kalkkunan lisäksi? Kurpitsapiiraakkaa olen joskus syksysellä itse tehnyt.
Aloitus on paska provo.