Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko exän mennä toisen exän hautajaisiin jos on yhteisiä lapsia? Vai muistaa vain adressilla?

Vierailija
24.09.2020 |

Kuka tietää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siunaustilaisuus ei ole suljettu, niin sinne nyt saa kuka tahansa mennä, kahville ei, ellei kutsuta.

Vierailija
2/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mutta voi mennä jos haluaa. Huonot välit niin sitten adressi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään lakia ja määräystä ole. Itse menisin (ja olisin kutsuttu, niinkuin nytkin hänen puolen suvun juhliin) ja itkisin ja surisin ihan omaakin surua ja ikävää sen lisäksi, että olisin lasteni tukena.

Tilanne todennäköisesti tuleekin eteen jossain vaiheessa. Toivottavasti ei vielä moneen vuoteen...

Vierailija
4/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vainaja olisi halunnut. Jos exä on ollut isoin vihollinen, niin ei tarvitse mennä, mutta jos välit ovat olleet asialliset, voi mennä ellei sitten muilla osapuolilla ole asiaan hyvin painavaa sanomista. Sukulaiset voivat myös esitettävä exälle kutsun saapua siunaukseen ja mahdollisesti sen jälkeen muistotilaisuuteen, jos haluavat.

En paukkaisi paikalle, jos välit eivät ole olleet asialliset.

Vierailija
5/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan siellä pitää puheen ja ylistää monia monia orgasmeja joita hältä sait. tietenkin voit kysellä myös tavaroita jotka sinun mielestäsi kuuluvat sinulle

Vierailija
6/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos lapset ovat pienempiä (alaikäisiä) niin olisihan se hyvä että elossa oleva vanhempi olisi tukemassa lapsiaan. Heiltä on kuitenkin kuollut toinen vanhempi.

Jos lapset ovat jo selkeästi aikuisia ja erostakin on aikaa niin päättäköön eloon jäänyt sen itse ja ottakoon lasten toiveet huomioon.

7/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko toisen exän mennä kolmannen exän hautajaisiin neljännen exän kanssa?

Vierailija
8/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut edes selvää, että kenen exä ja kenen toisen exän vanhemman hautajaiset...

Vierailija
9/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiset lapset ovat vielä pieniä, he tarvitsevat huoltajan paikalle. Muutoin kai riippuu exien keskeisistä väleistä. Jos välit ovat olleet hyvät, on luonnollista mennä myös hautajaisiin. Jos välit ovat olleet tulehtuneet, ei tietenkään pidä mennä herkkään tilaisuuteen paikalle.

Vierailija
10/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin vainajan lähiomaisille ja kysyisin suoraan.

Vierailija
11/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin käy, tekisi mieli mennä. Mutta vähän olisi outoa jos me kaikki kolme ex-aviopuolisoa oltaisiin paikalla. Varsinkin kun exä vaihtoi rouvasta toiseen lennosta, itse olin rouva nro 1. Ja tietenkin exän nykyinen avokki olisi myös hautajaisissa. Ehkä olisi liian kiusallista kaikille osapuolille

Vierailija
12/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden alussa hautajaisissa exäni kanssa ja istuimme muistotilaisuudessa samassa pöydässä vainajan exän kanssa. Vainajan lapset ovat jo aikuisia ja olemme yhdelle heistä kummeja. Ja kenellekään asia ei ollut ongelma. Kummitytöstä oli ihanaa kun molemmat kummit oli paikalla. Ja äitiään tarvitsivat aikuiset lapset tuekseen siinä tilanteesssa. 

Vierailija
13/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksilöistä.

Vierailija
14/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se ehkä kiusallista tulla paikalle kun exän leski siellä suree vaikka olisi ne yhteiset lapset exän kanssa.t.ap

Vierailija
15/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat lapset menisivät, niin tottakai menisin.

Vierailija
16/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omat lapset menisivät, niin tottakai menisin.

No eiköhän lapset mene vanhempansa hautajaisiin.

Vierailija
17/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini olisi halunnut tulla exänsä, eli isäni hautajaisiin ja olisi varmaan suurimman osan mielestä ollut tervetullutkin - isäni avovaimo ei varmasti olisi kieltänyt, mutta en tiedä miten hän olisi asian sitten sisimmässään oikeasti kokenut. Me "lapset" jo 40+45 vuotiaita ja erosta jotakuinkin 30 vuotta, isälläni ei uudesta avoliitosta lapsia. Hyvissä väleissä olleet jo vuosikymmeniä, joskaan eivät mitenkään erityisen läheiset/mitenkään usein tavanneet. Päädyimme kuitenkin lopulta siihen, että äitini jäi kahden pienimmän vaippapyyllyn lapsenlapsensa hoitajaksi, jotta me sisarukset saimme keskittyä rauhassa suremiseen ja toisaalta tilaisuuden emännöimiseen.

Olen itse eronnut, lapset 10v ja 15v, exällä on naisystävä - aivan varmasti menisin. Tosiaankin, jos ei muuta, niin lasten tueksi, mutta muutenkin, on tämä exä minulle vähintään yhtä läheinen ja tärkeä osa elämää yhä, kuin monta kaukaisempaakin tuttua/ystävää, joiden vastaavaan tilaisuuteen voisin olla kutsuttu/mennä.  

Vierailija
18/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaiset välit on entisen puolison kanssa, onko yhtieisiä jälkeläisiä, onko erosta kovinkin lyhyt tai pitkä aika. Jos välit olivat hyvät tai ainakin asialliset ja jos yhteiset lapset vielä alaikäisiä, niin varmaan olisi ihan paikallaan mennä siunaus- ja muistotilaisuuteen. Olen jopa nähnyt muutamia kertoja, että kuolinilmoitukseenkin on merkitty entisen puolisonkin nimi. Ja kyllä se sinne kuuluu, varsinkin jos on yhteisiä lapsia, siinä kuin uuden puolisonkin liittoon tuomien lasten nimet. Toisaalta olen sitten nähnyt myös tilanteita, että entisen puolison sekä yhteisten lasten nimet puuttuvat ilmoituksesta kokonaan. Ja kun nämä eivät ole mahtuneet perheen ilmoitukseen, niin syrjään sysätyt ovat julkaisseet oman ilmoituksensa. Jos erosta on jo vuosikausia ja välit ovat katkenneet eikä yhteisiä lapsiakaan ollut, voisi jopa jättääsen adressinkin lähettämättä.

Vierailija
19/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole koskaan mennyt kenenkään hautajaisiin ilman "kutsua".

Vierailija
20/23 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä liian monta exää mun jälkeen, menkööt ne hautajaisiin. Meillä kyllä yhteiset lapset jotka ovat jo täysi-ikäisiä, niin ei mua siellä tarvittais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän