Ehdottakaa hyvien rikosromaanien kirjailijoita, ei mitään taidekirjoja
vaan suoraa kerrontaa ja jännittävää juonta, yllättävä loppu. Menen huomenna kirjastoon ja olen ihan hulluna rikosjännäreihin.
Kommentit (25)
Jussi Adler-Olsenin kirjat on olleet tosi hyviä. Suosittelen.
Stieg Larssonin Millenium-trilogia
Ruotsalaiset on hyviä. Henning Mankell, Håkan Nesser, Jens Lapidus, Åsa Larsson... onhan näitä.
Ite oon lukenut nyt putkeen Slaughterin sarjaa.
Uusin Lars Keplerin Nukkumatti on koko kirjan täydeltä nopeita tapahtumia ja jännittäviä tilanteita, suosittelen. Edellisetkin Lars Keplerit ovat hyviä, mutta Nukkumatti oli ensimmäinen, joka piti lukea yhdeltä istumalta.
http://www.tammi.fi/kirjat/-/product/no/9789513172701
Peter James
P.D James
Lars Kepler
John Verdon
Taavi Soininvaara kirjoittaa myös "helppolukuisia" kansainvälisiä dekkareita, joiden juoni etenee kuin VR:n juna kauniissa kesäsäässä.
Camilla Läckberg, Mari Jungstedt, .... Gillian Flynnin kirja oli tylsä ja arvattava
itse tykkään esim. näistä:
Denise Mina
Sujata Massey
Alexandea Marinina
Åsa Larsson
Laurie R. King
Mari Jungstedt
Anna Jansson
Danut Reah
Minette Walters
Marianne Peltomaa
Leila Simonen
Eeva Tenhunen
enempää en jaksa kaivaa, mutta täällä hyvää tietoa kaikille dekkareista kiinnostuneille:
http://www.tornio.fi/index.php?p=DekkariNetti
John Grisham. Todella koukuttavia kirjoja ja hyviä yllätyksellisiä loppuratkaisuja.
Jo Nesbo, Lars Kepler, Läckberg, Adler-Olsen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:41"]
Denise Mina
[/quote]
Minaa minäkin suosittelen! Olen lukenut koko tuotantonsa. Kirjansa sijoittuvat Skotlantiin ja niiden myötä on herännyt mielenkiinto matkustaa sinne suunnalle. Toinen hyvä on Harlan Coben.
Jyrki Heino: Kellari
Indrek Hargla: Apteekkari Melchior ja Rataskaivonkadun kummitus: rikosromaani vanhasta Tallinnasta
Antti Tuomainen: Synkkä niin kuin sydämeni
Tuomainen: Parantaja
Eeva Tenhunen: Kuolema savolaiseen tapaan
Pirkko Arhipan teokset
Jo Nesbota en ole lukenut, mutta kovasti häntä kehutaan
rikosroomanin kirjailija = kirjailija, joka esiintyy henkilöhahmona rikosromaanissa
rikosromaanikirjailija = kirjailija, joka kirjoittaa rikosromaaneja
Carl Hiaasen, niiiiin ykkönen, jos nyt ei ihan pelkkää rikosta olekaan, jos vain sitä kaipaat.
Gillian Flynn - Kiltti tyttö
Jos englanniksi lukeminen ei ole ongelma, samalta kirjailijalta myös Sharp Objects ja Dark Places. Näitä ei tietääkseni ole suomennettu.