Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieli muuttui avioliitosta, kun se oikea löytyi- vinkkejä pieniin, intiimeihin häihin

Vierailija
24.09.2020 |

Tutustuin mieheeni reilu kaksi vuotta sitten ja puolitoista vuotta sitten hän kertoi tunteistaan. Olemme jo aikuisia, 34 ja 35 v., harjoituskierrokset on tehty (pitkiä suhteita siis takana molemmilla, ei avioliittoja). Tämä oli todellinen puulla päähän - rakastuminen molemmille, olemme täysin toistemme lumoissa. Meillä on kaikesta samat arvot, samat mieltymykset, tuntuu kuin oltaisiin kliseisesti luotu toisillemme. Myös seksi sujuu,en ole ikinä uskaltanut puhua näin avoimesti kenenkään kanssa mieltymyksistä ja toteutamme uusia kokeiluja innolla. Viime syksynä vietimme mahtavan viikonlopun Helsingissä seksimessuilla, olimme ihanassa hotellissa, uuh se oli kutkuttava viikonloppu.

No anyway, tässä taustaa. En ikinä koskaan halunnut naimisiin. Tämän miehen kohdalla huomasin välillä haaveilevani, että voisin olla hänen vaimonsa. Hän jotakin tiesi avioliittokielteisyydestäni, ja varovasti kysyi viime talvena olisinko voinut kuvitellakaan meneväni hänen kanssa naimisiin. Tämän kysymyksen kirvoitti eräs tilanne, jonka tiesimme tulevaisuudessa mahdollisesti koittavan ja avioliitossa olosta olisi apua siinä tilanteessa. Vastasin kyllä, mies oli alkuun epävarma eikä uskonut, että olisin lopulta kuitenkaan valmis. No, tämä tilanne jota avioliitto olisi helpottanut ei koskaan käynyt toteen, mutta avioitumishalu jäi!

Sitten aloin tosiaan itse puhua aiheesta enemmän ja enemmän, ja mieheni on onnensa kukkuloilla. Hän puhuu ihanasti usein siitä, kuinka ihanaa on, että minusta tulee hänen loppuelämän vaimonsa, että hän haluaa lupautua minulle virallisesti ja sormuksen muistuttamaan minusta aina kun ei olla yhdessä. Tämä ajatus on minustakin romanttisinta ikinä. En tajua miten mieleni on näin kääntynyt. Hääjuhlaa en edelleenkään halua, haluamme viettää sen päivän kahdestaan vain toisistamme nauttien. Tämä hääjuhlattomuus on minun tahtoni ja miehelleni se sopii. Menemne naimisiin ensi tammikuussa. Millaista pukeutumista voisi ajatella tälläiseen tilaisuuteen? Se ei missään nimessä ole mikään arkinen päivä minulle, mutta pidän sitä vain meidän kahden juhlanamme. En varmastikaan ihan varsinaista hääpukua hanki, mutta jotain kaunista... Ja mitä tänä juhlapäivänä muuta voisi keksiä? Kyseessä on Tampere, joka on meille aika uusi kaupunki, olemne vasta muuttaneet. Mihin syömään, mihin hotelliin hääyöksi jne? Myös, emme ole hirveän läheisiä perheidemme kanssa, minä varsinkaan omani, että pitäisikö kuitenkin vanhemmat kutsua todistajiksi ja vaikka syömään, onko tää ihan mahdoton ajatus että mennään aivan kahden vain virkailijat todistajana? Ymmärtäisikö perheet miten nään asian itse, että se on meidän kahden välinen suuri päivä ja haluan juhliakin sitä kahdestaan romanttisesti... Mielipiteitä ja vinkkejä tyylistä, ravintoloista, hotelleista jne!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä varautua, että suvulta/ perheiltänne ei ymmärrystä heru, jos ette vieraille minkäänlaista juhlaa pidä. Itse kyllä tavallaan ymmärrän tuon ajatuksen taustalla, että se on teidän kahden päivä ja haluatte juhlia sitä keskenänne. Itse kyl haluun jakaa hääpäiväni myös läheisteni kesken, mutta mä rakastankin juhlia. Tampereen hotelli yms tarjonnasta en osaa valitettavasti sanoa.

Vierailija
2/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä varautua, että suvulta/ perheiltänne ei ymmärrystä heru, jos ette vieraille minkäänlaista juhlaa pidä. Itse kyllä tavallaan ymmärrän tuon ajatuksen taustalla, että se on teidän kahden päivä ja haluatte juhlia sitä keskenänne. Itse kyl haluun jakaa hääpäiväni myös läheisteni kesken, mutta mä rakastankin juhlia. Tampereen hotelli yms tarjonnasta en osaa valitettavasti sanoa.

No ei kai kukaan perheen takia naimisiin mene. Outo ajattelutapa. Lisäksi korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häät joissa oli vain kuusi vierasta, eli molempien vanhemmat, minun paras ystäväni ja sulhasen paras ystävä. Meidät vihittiin hotellin sviitin parvekkeella, siviilivihkijä tuli paikalle. Sen jälkeen söimme kaikki hääpäivällisen hotellin kabinetissa ja kävimme tunnin limousineajelulla. Vihkimisen jälkeen ja ennen ruokailuun siirtymistä meille tuli laulamaan naiskvartetti, jonka oli hankkinut yllätykseksi. Oli ihanat häät, juuri sellaiset kuin halusimme. Minulla oli valkoinen pitkä hääpuku ja sulhasella frakki, eli sikäli mentiin perinteisiin päin.

Tampereella voisin ehdottomasti suositella Solo Sokos Hotel Torni Tampereen "Ultimate Solo" -sviittiä. Olimme sellaisessa viettämässä yhtä hääpäiväämme. Upea näkymä 24. kerroksesta. Toisena hääpäivänä olimme Hotelli Ilveksen sviitissä, siellä oli etuna iso parveke.

Ravintola Näsinneulassa on syöty monta erittäin hyvää illallista, muutama niistäkin hääpäivinä. Sitäkin voin suositella. Ruoka on ollut hyvää ja kivana lisänä ravintolan erikoislaatuisuus.

Vierailija
4/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin "salaa", vain minä ja mies. Kirkollinen vihkimys, paikalla pappi, kanttori ja suntio. Sen jälkeen kävimme ravintolassa syömässä hyvin ja vietimme hääyönkin kotona.  Miehellä puku, minulla vaalea juhlava kaksiosainen puku. 

Päivä oli ihana, kaunis ja hyvin tunteellinen. Täydellinen meille. Vaihtoehtona oli isot sukuhäät, koska kummallakin iso suku. Siispä päädyimme tähän ratkaisuun, kumpikaan ei kaivannut mitään stressiä eikä hälinää. Olen edelleenkin täysin tyytyväinen ratkaisuumme. 

Vierailija
5/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi näin pitkä sepustus. Mutta vastaus otsikon kysymukseen. Meidät vihittiin maistraatissa ( en kuulu kirkkoon) ja vanhemmille ja kahdelle todistajalle tarjottiin päivällinen.

Helppoa ja nopeaa. Ensi kesänä hopeahääpäivä

Vierailija
6/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean pitkä lässytys. Luulisi aikuisen ihmisen kykynevän järjestää pienen vihkitilaisuuden ilman palstan apua.

Vierailija
7/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 grammaa makaronilaatikkoa per vieras.

Vierailija
8/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette tunteneet kaksi vuotta? Ei tuo liittonne tule pitämään. Alkuhuuma on vasta laskemassa.

Vierailija
9/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olette tunteneet kaksi vuotta? Ei tuo liittonne tule pitämään. Alkuhuuma on vasta laskemassa.

Me olimme tunteneet 10 kuukautta, ennen kuin menimme naimisiin

Se ensi kesänä hopeahääpäivää viettävä

Vierailija
10/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaatteista sen verran, että valitse vaatteet, joissa viihdyt, ja ovat itsesi näköiset, sopivan juhlavat siihen, millaisen fiiliksen haluat.

Vihkijä, joko pappi tai siviilivihkijä. Vihkipaikka? Onko todistajat omasta takaa vai viran puolesta.

Ihmisille, joiden ette halua mitenkään osallistuvan hääpäiväänne tai sen järjestelyihin, ei tarvitse ennakolta ilmoittaa mitään. Eikä välttämättä jälkikäteenkään, jos ette halua.

Vierailija
11/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat avovaimot alapeukuttavat :D 

Vierailija
12/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää avioehto. Taidat olla miehen omaisuuden ja rahan perässä

Vierailija
13/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää avioehto. Taidat olla miehen omaisuuden ja rahan perässä

Etpä ole järjellä pilattu. Miksi tekisi avioehtoa jos olisi omaisuuden ja rahan perässä? Kateellinen raukka.. 

Vierailija
14/14 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitikö tuohon koko elämäntarina kirjoittaa, jos haluaa vaan muutaman häävinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan