18-vuotis juhlat
Järjestän esikoisellemme 18-vuotis juhlia. Juhlapäivä on arkena ja vieraina sukulaisia, ystäviä ja oma perhe. Omat kaverijuhlansa järjestää sitten myöhemmin, todennäköisesti menevät illanviettoon. Kysymys kuuluukin, millaisia kekkereitä olette järjestäneet asian tiimoilta? Vinkkejä ja ideoita ja menu ehdotuksia kaipailisin.
Olen vähän niinkuin ekaakertaa pappia kyydissä...
Kommentit (7)
Silloin kun itse täytin 18 niin sukulaiset tuli kahvittelemaan. Eka juotiin lasit skumppaa ja sitten syötiin ja silleesti. Äitini teki sellaisen prinsessakakun minulle viimeistä kertaa pyynnöstäni. Muuta ruokaa: oli pari voileipäkakkua, juustoja, keksejä ja viinirypäleitä sekä mustikkapiirakkaa.
Ei tuon ikäinen lastenkutsuja tarvitse. Lapsellista touhua on se. Häpäsy.
Me pidettiin katujuhlat.:)
Isovanhemmat kävivät päivällä, mutta iltapäivää kohden paikalle alkoi lipumaan naapuritalojen pariskuntia lapsineen ja synttärisankarin luokkalaisia ja muita kavereita. Meidän juhlat ulottuivat takapihaltamme sisälle ja sisältä kadulle, jonne oli pystytetty iso teltta ruokapöytineen, syömisineen ja juomineen.
Kymmenen aikaan nuoret lähtivät baariin, me myös biletettiin keskenämme yömyöhään.:) Oli hyvät juhlat!
Tosin oli perjantai ja heinäkuu.
Itse järjestin kemut lauantaina. Kutsuin paikalle lapsen kummit sekä sellaisia ihmisiä, jotka ovat hänen elämänsä varrelta tulleet tutuiksi. Ovat myös ystäväperheitä.
Tein voileipäkakkua, salaattia, karjalanpiirakoita, homejuustoja, pipareita (joulun aika) ja pari erilaista makeaa kakkua. Juomina kahvia teetä vettä glögiä samppanajaa ja illalla viiniä.
Poika oli iloinen juhlistaan!
Meille tuli sukulaiset kilistämään skumpalla sankarin kanssa. Tarjottiin kaikkea sellaista, mistä sankari pitää: juustoja ja hilloja, kahvin kanssa suolaista ja makeaa ja paljon kuohuviiniä :) Koska me ollaan musiikinrakastajia kaikki, niin paljon oli musiikkiesityksiä ja tietty puheita sankarille, lahjoja tietenkään unohtamatta :)
Meillä poikapuolen juhlissa poika bändeineen esiintyi, kaveriporukassa on enemmänkin bändiharrastajia, joten vierailevia tähtiä löytyi. Tämä siis kesällä takapihalla. Siellä oli myös katos johon katettiin syötävää, mies toimi grillimestarina :) Nuorten piti lähteä johonkin baariin mutta eivät sitten malttaneetkaan
Tarkennan vielä, että pojasta on kyse.. Ideoita??