Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tällaiselle lääkärille voi tehdä? ov

Vierailija
25.11.2013 |

Mulla on keliakia epäily päällä (itse olen kyllä 97 % varma, ettei mulla tuota ole, mutta tähystyksessähän se sitten selviää).

Kävin viime tiistaina lääkärissä ja lääkäri sitten laittoi paksusuolen- ja ohutsuolentähystykseen lähetteet. Ja hoki koko ajan, että pitää syödä rautaa, pitää syödä rautaa ja syö vaan sitä gluteenitonta ruokaa, kun sulla on se keliakia (ainoastaan verikoe otettu ja verestä löytyy vasta-aineita). Yritin sanoa, että verikoe ei ole se varma keino diagnosoida keliakia. ja odotaan sitä koepalaa, mutta ei uskonut niin ei uskonut..

Gluteenitonta ruokaa en ole syönyt, ihan just sen takia, että olen lukenut sen olevan "pahasta" ennen tähystystä (suolinukka ehtii paranemaan tai melkein paranemaan) ja vasta tähystyksen jälkeen siirrytään gluteenittomaan ruokavalioon, jos on tarpeen. Mutta ennen tähystystä syödään niin kuin ennenkin.

Tänään sitten sairaalasta soitettiin ja lääkäri sanoi heti, että olet käynyt X:llä ja hän on määrännyt sulle rautaa ja käskenyt syödä gluteenitonta ruokaa, oletko tehnyt näin? Jos olet, niin sitten tähystyksiä ei voida tehdä.

Sanoin totta kai, että en ole syönyt ja lääkäri siihen sitten tokaisia, että aina sama juttu, että tuo lääkäri ei vaan tajua sitä ja on niin pirun itsepäinen ja tuo soittanut lääkäri joutuu taas antamaan asiasta huomautuksen. Eli joka ikinen kerta sama juttu :( En sitten tiedä, että onko tässä esim. kielimuuri edessä (lääkäri on venäläinen ja soittanut lääkäri on suomalainen) vai onko tuo vaan niin idiootti ja jos hän jotain päättää, niin se pitää mennä niin kuin hän haluaa. Mullekkin se jankkasin yhdestä ja samasta asiasta ties kuinka kauan :( Tuli sellainen fiilis, että eikö mua uskota vai luuleeko tuo lääkäri mun olevan joku pikku lapsi tai vanha mummo, joka ymmärrä mitä sille sanotaan :(

(Soittanut lääkäri myös kysäisi, että onko keliakiaa todettu ja kun vastasin että ei ole muuta kuin verikokeesta ja sehän ei vissiin ole niin varma testi, niiin vastaus oli, että ei ole ei).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen valitus potilasasiamiehelle. Siihen mukaan tuon toisen lääkärin nimi että voivat tarkistaa häneltä. Valvirasta voi toki myös kysyä että kyseessä on oikea lääkäri. Kollegathan eivät toisten taustoja tarkastele.

Vierailija
2/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:06"]

Kirjallinen valitus potilasasiamiehelle. Siihen mukaan tuon toisen lääkärin nimi että voivat tarkistaa häneltä. Valvirasta voi toki myös kysyä että kyseessä on oikea lääkäri. Kollegathan eivät toisten taustoja tarkastele.

[/quote]

Höpö höpö. Ja btw, julkiterhikistä sen voi tarkistaa ihan ilman yhteydenottoa Valviraan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla