Käräytin aloittelevan myymälävarkaan.
Noin 12 v poika, joka oli kavereidensa kanssa kaupassa ilmeisesti välitunnilla. Mietin ensiksi, että koko ryhmä saatattaisi kostaa minulle ja siksi yrittäisin tehdä sen salassa. Päätin kuitenkin paljastaa itseni ja niinpä hänen kavereilleen tuli pupu pöksyyn ja jättivät pojan yksin tilanteeseen minun, myyjän ja vartian kanssa. Onhan minulla otetta omiin lapsiinikin, joten päätin vain osoittaa auktoriteettiani tuonkin pojan edessä. Läksytin häntä sopivasti:)
Kommentit (22)
Sopivasti? Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaista on sopivasti?
Silleen sopivasti, että pojan uhitteleva käytös loppui. Olin rauhallinen ja itsevarma, ja kehonkieleltäni kuitenkin sellainen, jota ei kannata heti nurkan takana alkaa kostoksi hakata. Kaveriporukka oli viisas ja ymmärsi tilanteen. Eivät alkaneet soittaa suutaan. Vaistosin, että pojalla ollut kaveripiirin tukea varastaessaan, joten toivottavasti jää viimeiseksi kerraksi yrittää varastaa jotain.
ap
Sellaisia ovat maan moralistit, heikkolahjaisia, jotka eivät osaa edes vartijaa kirjoittaa. P-y-h.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:28"]
Paljastit itsesi alaikäisille?
[/quote]
Heh heh, olipas hauska kommentti..
- ohis -
Kerrankin joku puuttuu asiaan! Tuntuu, että suomalaiset ovat niin välinpitämätöntä kansaa, että pitävät kaiken ympärillä tapahtuvan vääryyden omana tietonaan.
Kohta tulee huutelee joku mulkvisti joka ketoo ap:n laittaneen nenänsä toisten asioihin.
Olisit mielummin maksanut köyhän lapsen ostokset. Näin olisi voinut tapahtua muualla paitsi suomessa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 17:16"]
Olisit mielummin maksanut köyhän lapsen ostokset. Näin olisi voinut tapahtua muualla paitsi suomessa.
[/quote]
Aha. Eli jos näet jonkun varastavan, niin tarjoudut maksajaksi?
Ja mihin perustuu luulosi, että niin voisi tapahtua muualla kuin Suomessa? Ei tapahtuisi ainakaan täällä. Jos kassalla jollain puuttuisi hieman rahaa, niin hyvinkin joku voi auttaa, mutta se onkin ihan eri asia.
t. ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:29"]
[/quote]
Ja mihin perustuu luulosi, että niin voisi tapahtua muualla kuin Suomessa? Ei tapahtuisi ainakaan täällä. Jos kassalla jollain puuttuisi hieman rahaa, niin hyvinkin joku voi auttaa, mutta se onkin ihan eri asia.
t. ulkosuomalainen
[/quote]
Tartteeko köyhyydestä kärsiä aivan loputtomiin? Muissa pohjoismaissa eivät ole noin jyrkkiä. Ruotsissa käräyttäminen ei ole mikään ylpeyden aihe. Kerran olin kalatiskillä jossa kala oli tarjouksessa. Minkkiturkkista rouvaa palveltiin fileroimalla kalaa. Fileet pakattiin hänelle ja kysyttiin että otatteko loput roiskeet mukaan. Viereinen rouva jolla ei ollut parhaimmat releet päällä sanoi että hän voi ottaa johonka toinen vastasi EI, se on minun kalaroippeet ja se heitetään roskiin. Mielestäni se on aika tyypillistä täällä...
[/quote]
Se menee kuule niin että jos ei ole rahaa niin sitten ollaan ilman.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 18:29"]
[/quote]
t. ulkosuomalainen
[/quote]
Ruosissa käräyttäminen olisi ollut barbaarinen teko. Et olisi ollut suosituimpien joukossa seuraavissa parienvaihtobileissä. Mutt hei, niinhän ruottalaiset ajatteleekin suomalaista että ovat tylsiä barbaareja. Eipä ihme että täällä itsemurhatilastot kukoistavat ja joka toinen lapsi haaveilee kouluampujasankaruudesta. Yks pikku kysymys: teitkö sen siinä toivossa että olisit saanut tonnin lahjakortin tai edes kahvipaketin?
Ja olisithan voinut käydä sanomassa lapselle että heitä pois se kama muuten käräytän sut.
Ei sen puoleen tää on kyllä oltava provo! Ei kukaan voi olla niin tollo!
"Onhan minulla otetta omiin lapsiinikin, joten päätin vain osoittaa auktoriteettiani tuonkin pojan edessä. Läksytin häntä sopivasti:)"
Kai sä oot itekin joskus ollu alottelija. Häpeäisit. Ei sitä voi hyväksi tulla jos ei anneta edes harjotella rauhassa!
Hienosti toimittu, mutta tunnut jotenkin sekoittaneen tilanteeseen auktoriteetti- ja kasvatusfunktiot, jotka eivät kuulu rooliisi. Ihan vaan ilmoitus myymälälle olisi riittänyt.