Oletko high energy vai low energy -ihminen?
Oletko korkeaenerginen vai matalaenerginen ihminen? Englanninkielisissä maissa termit high energy person ja low energy person ovat ihan household words eli yleisessä käytössä.
Korkeaenerginen = jaksat tehdä ja mennä paljon tai ainakin tarpeen mukaan, et tarvitse lepotaukoja päivän mittaan, olet sosiaalinen tai menevä, ja ennen kaikkea energiatasosi pysyy tasaisena pitkin päivää
Matalaenerginen = et jaksa tehdä ja mennä kovin paljon, tarvitset lepotaukoja, et ole sosiaalinen tai menevä, energiatasosi heittelee päivän mittaan niin että välillä saatat olla hetken puuhakas ja hetken päästä jaksamisesi romahtaa ja saatat nukahtaa, haukotella jne.
Kommentit (20)
Korkeaenergiset ihmiset menevät ja saavat aikaan tälläkin hetkellä, eivät he surffaile avlla
Oi miksi juuri minusta piti tulla matalaenerginen?
Mulle sama lääkitys kuin "korkeaenergisillä", kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Korkeaenergiset ihmiset menevät ja saavat aikaan tälläkin hetkellä, eivät he surffaile avlla
Perunat on kiehumassa. Ei tässä voi mihinkään lähteä ..
Zinc
On hienoa olla matalaenerginen eikä turhanvouhottaja. Myös vaimoni on kaltaiseni nautiskelija. Puhumattakaan kissastamme
Exäni oli korkeaenerginen. Hän ei ollutkaan Suomalainen. Hän saattoi olla koko päivän töissä ja parasta lepoa olisi ollut jos olisi päässyt näkemään kavereita tai uusia ihmisiä. Yksin oleminen oli hänelle pahinta myrkkyä, eikö oikeastaan koskaan muuten kuin nukkuessaan ollut yksin sillä soitti netin kautta aina kaverille jonka kanssa puhua.
Oltiin kyllä niin toistemme vastapuolina tässä.
Vierailija kirjoitti:
On hienoa olla matalaenerginen eikä turhanvouhottaja. Myös vaimoni on kaltaiseni nautiskelija. Puhumattakaan kissastamme
Mun mielestä tässä ei ole mitään kivaa. Mikään ei kiinnosta, mitään en jaksa. En ymmärrä mihin kaikki energiani oikein valuu. No murehtimiseen ja ahdistukseen tietenkin, mutta miten opin olemaan murehtimatta? En vaan osaa olla huoleton. Aina hirveä stressi päällä. Ja tottakai se vaikuttaa myös fyysiseen terveyteen ja ulkonäköön.
Selektiivisesti korkeaenerginen. En väsy koskaan, ei vain kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä ei ole mitään kivaa. Mikään ei kiinnosta, mitään en jaksa. En ymmärrä mihin kaikki energiani oikein valuu. No murehtimiseen ja ahdistukseen tietenkin, mutta miten opin olemaan murehtimatta? En vaan osaa olla huoleton. Aina hirveä stressi päällä. Ja tottakai se vaikuttaa myös fyysiseen terveyteen ja ulkonäköön.
-----------
Sulla on väärä asenne. Nauti siitä että osaat vain olla ja rauhoittua. Niillä ihmisillä on kuule vielä hirveämpää jotka eivät uskalla ikinä seisahtua. Sellaiset saavat sydärin
Tuossa on sotkettu korkesenerginen ekstroverttiyteen ja matalaenergisyys introverttiyteen. Yhtä hyvin voi olla saamaton haahuilija ekstrovertti ja energinen ja aikaansaava introvertti.
Fyysisesti korkea sosiaalisesti matala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----------
Sulla on väärä asenne. Nauti siitä että osaat vain olla ja rauhoittua. Niillä ihmisillä on kuule vielä hirveämpää jotka eivät uskalla ikinä seisahtua. Sellaiset saavat sydärin
Eiköhän mä sen sydärin saa kun on jo kauhea verenpainekin. Vaikken tee mitään.
Matalaenerginen. Tarvitsen paljon ja säännöllisesti akkujen latausta. Mm. säännölliset ruoka-ajat tärkeitä, muuten menen veteläksi. Jokaisessa päivässä oltava hiljaisia hetkiä, jolloin kukaan ei häiritse. Univajetta en oikein kestä. Usein nukun työpäivän jälkeen päiväunet.
Suomen pimeys eittämättä vaikuttaa asiaan todella monella, siksi matala.
Valosta saa energiaa.
Matalaenerginen, mutta silti tehokas. Tiedän, että jossain vaiheessa väsähdän, siksi teen asioita vauhdilla halki-poikki-pinoon. Saan paljon aikaiseksi, koska priorisoin. Sitten vain makaan sohvalla.
Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat.
Vierailija kirjoitti:
Matalaenerginen, mutta silti tehokas. Tiedän, että jossain vaiheessa väsähdän, siksi teen asioita vauhdilla halki-poikki-pinoon. Saan paljon aikaiseksi, koska priorisoin. Sitten vain makaan sohvalla.
Minä olen myös tällainen.
Oi. En olekaan laiska, saamaton ja masentunut vaan matalaenerginen. Tää tulee käyttöön.
Erittäin matalaenerginen. Yllättävää miten yleistä. Mutta ehkä me ollaan täällä netissä vaan yliedustettuina.
Jos sama kysymys esitettäisiin katugallupina, ehkä tulisi eri tuloksia.
Kaikki 11 äänestänyttä matalaenergisiä :D