Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kasvot peittävää suojavisiiriä? Tuore tutkimus: täysin hyödytön koronatorjunnassa

Vierailija
22.09.2020 |

Mut näyttää prolta

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä sinä ne tutkimuksesi sinne minne päivä ei paista! Poikittain!

Vierailija
2/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa, kiinnostaako? Ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei runkku.

Mä tarjoon kahvit steissillä.

Vierailija
4/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on täysin hyödytön? Olisi kiva saada perusteluja, jos ei linkkiä saa. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna olen pitänyt sitä paljon kasvomaskia tehokkaampana. Ei päästä läpi, peittää kasvot ja silmät kokonaan, eikä sitä käpälöi samalla tavalla, kun on eri tavalla kiinnitys. En ole itse käyttänyt, joten mukavuudesta en tiedä, mutta tehokkaammalta tuntuu kuin kasvomaski. Tajuan tietenkin, että jos ilmaan on hajonnut pisaroita eikä ole tehokasta tuuletusta, niin tokihan sitä sitten hengittää sitä samaa ilmaa, mutta kesällä terassin tarjoilijoilla oli visiirit ja ihan toimivilta vaikuttivat.

Vierailija
5/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on täysin hyödytön? Olisi kiva saada perusteluja, jos ei linkkiä saa. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna olen pitänyt sitä paljon kasvomaskia tehokkaampana. Ei päästä läpi, peittää kasvot ja silmät kokonaan, eikä sitä käpälöi samalla tavalla, kun on eri tavalla kiinnitys. En ole itse käyttänyt, joten mukavuudesta en tiedä, mutta tehokkaammalta tuntuu kuin kasvomaski. Tajuan tietenkin, että jos ilmaan on hajonnut pisaroita eikä ole tehokasta tuuletusta, niin tokihan sitä sitten hengittää sitä samaa ilmaa, mutta kesällä terassin tarjoilijoilla oli visiirit ja ihan toimivilta vaikuttivat.

"Toimivilta vaikuttivat" miten totesit tämän?

Vierailija
6/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toimivilta vaikuttivat" miten totesit tämän?

Ihan silmämääräisesti arvelin, ettei pisarat tuon läpi mene, jos aivastan tai yskin. Siinä se arviointi "toimivilta vaikuttivat". En tehnyt tieteellistä tutkimusta mutta eipä sitä tähänkään ole linkattu.

Vierailija
7/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa se Ninalle!

Vierailija
8/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan silmälasien käyttäjät päätyvät harvemmin sairaalahoitoon eli silmälasien käyttö näyttäisi tarjoavan suojaa koronavirustartuntaa vastaan.

https://www.nytimes.com/2020/09/16/well/live/does-wearing-glasses-prote…

Visiiri on vähän niinkuin isot silmälasit, eikös? Suojaa suorilta roiskeilta sekä vähentää käyttäjänsä käsi-silmäkontakteja eli tarjoaa samankaltaista suojaa kuin nenäsuumaskikin.

Vierailija
9/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pöpöt pääsee sieltä visiirin alta. Ihan iltapäivälehdistä löydät tuon jutun

Vierailija
11/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olettaen, että pöpöt ovat hajonneet aerosoliksi eikä tuuletus tai ilmavirta vie niitä mihinkään. Näin ei käytännössä ole kuin harvoin tai muuten kaikki tartunnan saaneen kanssa oleskelijat sairastuisiva aina. Silmälasit ja visiirit päästävät pienemmän määrän siihen hengitysilmaan ja siitä sairastuu lievästi tai ei ollenkaan. Eivät siis ole hyödyttömiä kuin pienessä ja ahtaassa tilassa.

Vierailija
12/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olettaen, että pöpöt ovat hajonneet aerosoliksi eikä tuuletus tai ilmavirta vie niitä mihinkään. Näin ei käytännössä ole kuin harvoin tai muuten kaikki tartunnan saaneen kanssa oleskelijat sairastuisiva aina. Silmälasit ja visiirit päästävät pienemmän määrän siihen hengitysilmaan ja siitä sairastuu lievästi tai ei ollenkaan. Eivät siis ole hyödyttömiä kuin pienessä ja ahtaassa tilassa.

Eivät ole läheskään yhtä hyvä kuin normaali nenä-kasvosuojus lienee tutkimuksen opetus.

Vierailija
13/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se isoilta pärskeiltä suojaa, mutta koska ei suodata hengitettävää ilmaa lainkaan, teho yksinään on erittäin pieni.

Maski ja visiiri yhdessä on huomattavasti parempi kuin kumpikaan yksinään.

Vierailija
14/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski jopa lisää virusten saantia. Visiiri ei lisää eikä vähennä.

Vierailija
15/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja myös vaadin niitä myöskin päiväkoteihinkin kyllä minä tiedän mikä on parasta koska käytän jo itse työssäni sellaista.

Vierailija
16/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski jopa lisää virusten saantia. Visiiri ei lisää eikä vähennä.

Noiden ylläolevien tutkimusten mukaanhan maskien käyttö on riski. Ei ihme, että korona on levinnyt.

Vierailija
17/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaimet toimivat lähinnä herkimpien henkisinä suojina, viruksilta ne eivät kantajaansa suojaa.

Vierailija
18/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ja myös vaadin niitä myöskin päiväkoteihinkin kyllä minä tiedän mikä on parasta koska käytän jo itse työssäni sellaista.

Ei ikinä kyllä minun lapseni päiväkotiin mitään likaisia kontaminoituneita maskeja!

Vierailija
19/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kasvot peittävää suojavisiiriä? Tuore tutkimus: täysin hyödytön koronatorjunnassa

Tänään klo 16:43

Japanilaistutkimus osoitti kasvot peittävän suojavisiirin olevan täysin tehoton koronaviruksen torjunnassa.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d95547c7-dd02-4129-bc5a-d049e860…

Vierailija
20/30 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten noita käytetään sairaaloissa, joten kai niillä jotain suojamerkitystä on.

Nehän ovat kalliitakin, eivät ihan jokamiehen  "maskeja"

Niiden tarkoitus on etupäässä suojata silmiä, silmäthän ovat aina kosteat, joten ne ovat parhaita paikkoja koroanvirukselle kiinnittyä ja alkaa elämään ihmisen kehossa.

Suojaahan se myös nenän limakalvoja.

Noita visireejä näkee myös apteekin henkikökunnalla, kai siihen on syynsä, miksi juuri sairaaloiden ja apteekkien hlökunta niitä käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi