Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut tilanteita, ettei ole ollut varaa ostaa shampoota tai

Vierailija
22.11.2013 |

terveyssiteitä tai jotain vastaavaa?

miten keplotellut noiden tilanteiden ohi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut moisessa tilanteessa. Silloin varastin yleisistä vessoista paperia ja saippuaa. Noloa, tiedän, mutta tilanne oli pakottava silloin :(

Vierailija
2/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varaa mutta en ole jaksanut mennä kauppaan. Jollain naapurilla on aina lainata. Kerran olin ihan metsässä viikon ja kuukautiset alkoivat, tein lakanasta siteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä eteen. Vaihdoin kyllä vastikään puolet halvempaan merkkiin ja en kyllä huomaa että olisi yhtään huonompi

Vierailija
4/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut, ja olen siitä kiitollinen. Toivottavasti ystävät ja tuttavat tulevat pyytämään apua, jos sellaisessa tilanteessa joskus ovat.

Vierailija
5/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Vastaavanlaisia tilanteita, kun esim ei ole ollut varaa Kelan omavastuuosuuteen (maksukatto tuli täyteen) 1,50 lääkkeeitä ostettaessa. Ilman lääkkeitä olin sitten.

Vierailija
6/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut varaa ostaa shampoota, mutta ei jaksanut lähteä kaupalle asti.

Kokeilin kerran kananmunaa - hiuksista tuli tosi kiiltävät. Kerran kokeilin kaljaa - en pitänyt hajusta eikä kiiltokaan ollut kananmunan veroista.

Vierailija
7/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina oli jossain rahat ihan finaalissa, sillä en saanut tai edes viitsinyt hakea opintotukea etenemisvaikeuksien vuoksi ja kaikki säästöni olin jo kuluttanut. Päätin ratkaista tilanteen joko menemällä töihin tai tekemällä itsemurhan. No, sain surkean paskaduunin ja siihen jäi yliopisto-opinnot.

Vierailija
8/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jossain vaiheessa

Vierailija
9/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parasta aikaa on sellainen tilanne. Pesen hiukseni tällä hetkellä käsienpesuaineella. Syön e-pillereitä, joten kuukautiset eivät pääse yllättämään. Minulla on pari terveyssidettä kaapissa jos pillerit unohtuvat. Jos kävisi sellainen tilanne että kuukautiset yllättäisivät, pyytäisin tampooneja kaveriltani ja öisin käyttäisin pyyhettä suojana. Hoitoainetta minulla ei ole, kuten ei dödöäkään, joten käytän hajuvettä kainaloihin (muualle en laita). Kainalot joudun epiloimaan.

Saan rahaa 4. Pv, johon asti ruokavalioni koostuu koulun ateriasta (joskus otan leipää luvan kanssa mukaan) ja soijarouheesta/puurosta. Pakastimessa mustikoita puuron kaveriksi. Soijarouhetta syön veteen turvotettuna. 

Ei ole helppoa olla opiskelija :s Onneksi joulukuuksi tulee veronpalautuksia ruhtinaalliset 400€ :)

Vierailija
10/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin ja istuin sitten koko menkkojen kestoajan vessanpöntöllä, oli vähän huono nukkua siinä joten olin aika väsynyt sen 5 pv rupeaman jälkeen ja nukuin melkein 5 pv putkeen, joten säästin siinäkin kun en syönyt niin ei tarvinnut ostaa ruokaakaan.

Vierailija
11/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, joskus nuorena. Nyt shampooni maksavat 30-40e/pullo. Olisi tuntunut silloin varmaan todella luksukselta pestä hiukset 200mk:n aineilla:)

Vierailija
12/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia julkisista vessoista, saippualla pesin kaiken, myös hiukset. Mulla oli onneksi tuolloin jemmassa saippuaa että pesuainetta sain ja kuukupin olin ostanut pari vuotta aiemmin eli menkatkaan ei ollut ongelma. Elin lähinnä makaronilla, ketsupilla ja kananmunilla.

Vierailija
13/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:56"]Ei varaa mutta en ole jaksanut mennä kauppaan. Jollain naapurilla on aina lainata. Kerran olin ihan metsässä viikon ja kuukautiset alkoivat, tein lakanasta siteitä.

[/quote]

Suosittelen satsaamista kuukuppiin. Maksaa noin 33 euroa ja samaa oon käyttänyt kaksi vuotta ainakin. Pysyy hyvänä kun puhdistaa sen hyvin ja keittää kuukautisten loputtua kiehuvassa vedessä minuutin. Ei haittaa, vaikka on p.a, aina on kuukautissuoja!

Vierailija
14/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut

Vierailija
15/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi kyllä sanoa että tuollaista tilannetta olisi ollut.

Vierailija
16/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko usein rahat loppuvat ennen seuraavaa "rahapäivää". Jos en ole muistanut ennakoida kaikkia pakollisia tarpeita, maksan Visalla nuo. Muuten en luottoa käytä.

"Säästän" kyllä siten, että esim. kotona tai töissä (paikoissa joissa pääsen vessaaan) tungen vain vessapaperia pikkareihin, enkä laita tampoonia ennen kuin lähden ulos. 

Vierailija
17/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen köyhille etukäteisostelua. Itse ostan aina shampoota ym jo ennenkuin pääsee loppumaan edellinen purkki. Samoin dödöt ym pesuaineet. Ei haittaa sitten, vaikka rahat loppuu, on ainakin shampoota.

Vierailija
18/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:10"]Melko usein rahat loppuvat ennen seuraavaa "rahapäivää". Jos en ole muistanut ennakoida kaikkia pakollisia tarpeita, maksan Visalla nuo. Muuten en luottoa käytä.

"Säästän" kyllä siten, että esim. kotona tai töissä (paikoissa joissa pääsen vessaaan) tungen vain vessapaperia pikkareihin, enkä laita tampoonia ennen kuin lähden ulos. 

[/quote]

Kauheeta miten ihmiset on köyhiä! Suosittelen sinullekin kuukupin ostoa.

Vierailija
19/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:02"]

No parasta aikaa on sellainen tilanne. Pesen hiukseni tällä hetkellä käsienpesuaineella. Syön e-pillereitä, joten kuukautiset eivät pääse yllättämään. Minulla on pari terveyssidettä kaapissa jos pillerit unohtuvat. Jos kävisi sellainen tilanne että kuukautiset yllättäisivät, pyytäisin tampooneja kaveriltani ja öisin käyttäisin pyyhettä suojana. Hoitoainetta minulla ei ole, kuten ei dödöäkään, joten käytän hajuvettä kainaloihin (muualle en laita). Kainalot joudun epiloimaan.

Saan rahaa 4. Pv, johon asti ruokavalioni koostuu koulun ateriasta (joskus otan leipää luvan kanssa mukaan) ja soijarouheesta/puurosta. Pakastimessa mustikoita puuron kaveriksi. Soijarouhetta syön veteen turvotettuna. 

Ei ole helppoa olla opiskelija :s Onneksi joulukuuksi tulee veronpalautuksia ruhtinaalliset 400€ :)

[/quote]

Olisiko ihan ylivoimaista lainata kaverilta tamponien sijaan vähän rahaa, tai pyytää vaikka vanhemmilta/sukulaisilta kassillista ruokaa?

Vierailija
20/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:10"]Melko usein rahat loppuvat ennen seuraavaa "rahapäivää". Jos en ole muistanut ennakoida kaikkia pakollisia tarpeita, maksan Visalla nuo. Muuten en luottoa käytä.

[/quote]

Kauheeta miten ihmiset on köyhiä! Suosittelen sinullekin kuukupin ostoa.

[/quote]

Muista että jos jäätte työttämäksi ja ansiosidonnainen loppuu niin se ei sitten naurata enää kun oletkin tilanteessa että sulla ei ole rahaa edes ruokaan. Jos on vielä lapsia ja olet yh tai molemmat vanhemmat työttömiä niin ollaan tosi tiukoilla. Niitä töitä ei niin vain saa vaikka moni niin kuvittelee. Ei mene kauaa kun seisot sossu- ja leipäjonossa kirpparilta ostetuissa vaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän