Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanarialla ei ole mitään nähtävää?

Vierailija
22.11.2013 |

Minä olen käynyt klassisen musiikin konserteissa, lukuisissa taidemuseoissa, arkeologisilla kaivauksilla, yhdellä reissulla tutkin asutusta ja arkkitehtuurin kerroksia luola-asunnoista Francon ajan asumiskokeilughettoihin. Olen nähnyt huippujalkapalloa, vuoristokyliä, kirkkoja ja satama-alueita mutta en olekaan maannut altaalla koko aikaa. Mutta on todella ylimielistä mennä johonkin maahan ja sanoa että siellä ei ole mitään. Joka paikassa on vaikka mitä, jopa Kihniöllä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan perhe on kaynyt Kanarialla useamman kerran useammalla saarella. Ei siella ole paljoa nakemisyta jos vain makaa uima-altaalla ja pysyttelee turistialueilla. Me aina vuokrataan auto pariksi paivaksi jua ajellaan ympari saarta tutustumassa kyliia missa paikalliset asuvat ja kaikenlaisiin mielenkiintoisiin paikkoihin. Usen myos julkiset kulkupelit, reitit ja aikataulut on hyvia ja toimivia. Joten paasee edullisestikin tutustumaan paikallisiin nahtavyyksiin. Erikoisesti suosittelen, oletpa missa tahansa turistikohteessa, etta tutustut niihin paikkoihin joissa paikalliset asuvat ja erityisesti ravintoloihin, baareihin, toreihin ym. joita paikalliset kayttavat. Naet silloin maasta kokonaan toisen puolen kuin turisteille suunnatut jutut.

Suosittelen etta hankit halvan lennon ja majoituksen ja sitten teet omia tutkimusmatkoja alueella. Ei edes valttamatta tuke kalliiksi.

Vierailija
2/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun oltiin niin katseltiin suomalaisia naisia, jotka antoi pillua sisäänheittäjille ja baaripojille. Analysoitiin niitä, joten on siellä katseltavaa. Voi sitä läskin lotinaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Samaa ihmettelen, että ovatko nuo kritisoijat ikinä liikkuneet sieltä turistirysistä minnekään. Mä esim. majoitin ihan mielelläni vaikka Inglesissä (paljon ravintoloita ja meininkiä), ja sitten reissaan pitkin saarta tutkimassa paikkoja.

Sitäkin mä välillä ihmettelen, kun jotkut sanovat etteivät halua mennä sinne Kanarialle örveltäjien sekaan. Miksen mä ole törmännyt örveltäjiin?

Vierailija
4/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, omassa asuinkunnassanikin on vielä monta paikka, tapahtumaa ja viihdykettä mitä en ole ennemmin havainnut vaikka olen täällä asunut jo 15 vuotta

Vierailija
5/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina Kanarialla koko viikon auto. Siellä sää on aina vähän kysymysmerkki, joten pilvien täyttäessä taivaan autoilu on oikein mukavaa. Pikkukyliä, vanhoja kirkkoja, huiketa näkymiä, vuoristoteitä, erinäisiä eläinpuistoja ja muuta lapsille, paikallisten asuttamia kaupunkeja kuten Las Palmas jne. Okei, eihän ne mitään "roomia" ole, mutta kyllä siellä viikoksi tekemistä löytyy, vaikkei rannalla makaamisesta ja basaarista välitäkään.

Vierailija
6/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitkä ovat kiinnostuksen kohteet; meille ei Kanaria tarjonnut mitään eikä tarvitse toiste mennä.

Vierailija
7/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tiittää näkemistä ja tekemistä, kun viitsii ottaa asioista selvää, mutta kaikki eivät edes halua mennä sinne mitään ihmeellistä näkemään/tekemään, vaan rannalle tai altaalle makoilemaan. Meidän perheelle siellä riittää näkemistä ja tekemistä pariksi viikoksi taas vuoden vaihteessa. :) Kunhan lapset vähän kasvaa, niin ehkä sitten harkitaan niitä yli 10h lentomatkoja..

Vierailija
8/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:03"]

Varmasti tiittää näkemistä ja tekemistä, kun viitsii ottaa asioista selvää, mutta kaikki eivät edes halua mennä sinne mitään ihmeellistä näkemään/tekemään, vaan rannalle tai altaalle makoilemaan. Meidän perheelle siellä riittää näkemistä ja tekemistä pariksi viikoksi taas vuoden vaihteessa. :) Kunhan lapset vähän kasvaa, niin ehkä sitten harkitaan niitä yli 10h lentomatkoja..

[/quote] Ymmärrän toki sen jos ei halua muuta kuin sen altaan. Mutta että sanoo lauseen "täällä ei ole yhtään mitään" todistaa ihmisestä tosi paljon.

Vierailija
9/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Kanarialla on ollut ihan kivasti nähtävää. Olemme olleet Gran Canarialla ja Lanzarotella ja ajaneet saaret ympäri. Etenkin Gran Canarialla oli tosi hienoja maisemia ja kivoja kyliä.

Vierailija
10/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Miksi yleensä menitte? Kyllä noista kohteista jopa ilman internettiä sen verran saa ennakkoon selvää, että tietää, onko siellä mitään itseään kiinnostavaa.

Minulla tosin on sellainen asenne, että kaikkialta löytyy jotain kivaa.

Vierailija
11/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria on ainut paikka mihin esimerkiksi Oulusta pääsee talvella suoralla lennolla, joten siihen tyydytään. Ja kyllä me siellä aika saadaan kulumaan :)

Vierailija
12/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on enemmän nähtävää kuin missään Euroopan suurkaupungissa. Siellä sijaitsee nimittäin Nordic Optical Telescope.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä