Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin cytotecit alkaa vaikuttamaan?

Vierailija
22.11.2013 |

Sain kuulla, että raskauteni on keskeytynyt rv 11+6. Jäin osastolle, ja sain 3kpl cytotec tabletteja. Lääkkeiden otosta on aikaa kohta 7h, eikä vatsan nipistelyä kummempaa ole tapahtunut.

miten nopeasti teillä on kohtu tyhjentynyt?

haluaisin niin kovasti päästä kotiin :( 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikanaan pillerin ns tänään ja seuraavan päivänä olisi pitänyt mennä sairaalaan sitten, mutta yöllä olo meni niin pahaksi, että jouduin siis yöllä jo sairaalaan, vuoto oli jotain aivan järkkyä, kuten kivutkin. Tämä tuskin on lähelläkään normaalia.

Etkö vuoda vielä ollenkaan? Kyllä se varmasti pian alkaa.

Vierailija
2/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa on tullut vähän. Pelottaakin, että mitä seuraavaksi tapahtuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla annettiin yksi cytotec aikoinaan joskus iltapäivällä neljän-viiden maissa, toinen kai aamulla klo 8 jos muistan oikein. Klo 10 sain siirtyä synnytyssaliin.

Hitaasti eteni sielläkin synnytys, mutta sujui hyvin silti.

Vierailija
4/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin klo 11 yksi cytotec-murunen, klo 15 alkoi säännölliset, rajut supistukset.

Vierailija
5/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla annettiin keskeytyneen keskenmenon jälkeen Cytotecit ja ohje, että seuraavana aamuna klo 8.30 pitää ottaa niitä kaksi kappaletta (tämä ajankohta siksi, ettei suurin tyhjentyminen osuisi yöaikaan). Kipulääkkeet otin myös silloin. Puolenpäivän jälkeen alkoi tulla vähän tiputtelua, mutta siis tosi vähän, ja ihan pientä menkkakipumaista vihlontaa. Klo 16 jälkeen kuului "plop" ja housut märiksi, mutta se ei ollut verta eli kalvot siinä ilmeisesti puhkesivat ja lapsivedet menivät. Klo 17 jälkeen alkoi muutaman tunnin kestänyt massiivinen vuoto, vessassa ravasin vuotamassa ja monta yösidettä meni silti illan aikana. Suurempia kipuja ei ollut ennakoivan kipulääkityksen ansiosta. Yöllä pahin vuoto oli jo ohi, mutta kivut alkoivat lisääntyä seuraavaan aamuun mennessä, joten kipuläkityksestä piti huolehtia.

Koita kestää Ap! Todella ikävä juttu, mutta siis omasta kokemuksesta voin sanoa, että se pahin fyysinen koettelemus meni loppujen lopuksi nopeasti ohi!

Vierailija
6/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan: Mulle annettiin keskeytyneen keskenmenon _toteamisen_ jälkeen Cytotecit...

Vierailija
7/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12 ensimmäiset cytotecit, klo 15 toiset ja n. klo 16 alkoi vuoto. Klo 18 oli synnytys ohi (rv 16). Kuulemma ensisynnyttäjillä menee usein kauemmin ja tekee kipeämpää. Itsellä ei missään vaiheessa ollut erityisempiä kipuja, vaikka viikkoja oli jo tuon verran.

Vierailija
8/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla tuli vuotoja muttei riittävästi, ja jouduin siis lopulta kaavintaan. eli ei ne aina toimi.

Vierailija
9/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin keskeyttämään raskauden viikolla 6. Otin cytotecin illalla viideltä (vaikka ohjeissa käskettiin tekemään se aamulla) ja vuoto alkoi illan aikana. Samalla tuli tosi kylmä ja flunssainen olo. Kävin pari kertaa vaihtamassa siteen ennen nukkumaanmenoa, mutta vuotoa ei ollut paljon. Aamulla kaikki oli ilmeisesti ohi ja jälkitarkastuksessa todettiin raskauden keskeytyneen.

Vierailija
10/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jouduttiin antamaan cytoteceja yhteensä kuusi kertaa, olikohan se 2 vai 3 kertaa päivässä. Sitten vasta käynnistyi. Mutta olin paljon pidemmillä viikoilla ja kyseessä oli itse asiassa kai oikeasti synnytys, koska viikkoja oli 22.