Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v poika jääkiekkomatsiin?

Vierailija
22.11.2013 |

Hei!

Saamme halutessamme työpaikalta liput SM-liigamatsiin työntantajaltamme (yhteistyö erään areenan kanssa). Kysyisinkin siis että onko 4v liian nuori menemään jääkiekkomatsiin? Olen hänen kummitätinsä ja ajattelin kysyä täällä mielipiteitä että voisin yllättää vanhemmat ja antaa heille vähän vapaa-aikaa keskenään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi mennä, ellei lapsi ole erityisen herkkä hälinälle tai muuta vastaava. Oma kummityttömme, tammikuussa 1v, kävi jo viimekaudella matseissa vanhempiensa kanssa, oli rattaissa tosin.

Vierailija
2/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä peliä jaksa katsoa, eli varaudu siihen että mennä painelette pitkin hallin käytäviä puolet ajasta ja lopun ajan napostelette herkkuja. Mutta ei siinä muuten mitään ole. IFK:n fanikatsomoon en tuon ikäisen kanssa mene (omatkaan korvat ei kestä sitä kielenkäyttöä ja oon kuitenkin yli 40v) mutta muuten ei mitään estettä. Sen verran varoittaisin etukäteen, että äänentoisto voi olla välillä todella kovalla, varsinkin maalilaulut raikaa aina nappulat kaakossa, joten varaudutte siihen vaan tuon lapsen kanssa, ettei säikähdä turhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pieni, mutta ottakaa mukaan syötävää ja juotavaa ja ehkä jotain viihdykettä myös. Jääkone on kaikkien lasten suosikki erätauolla :) Meteliähän siellä on, mutta kyllä 4v. sitäkin jo sietää. Hauskaa matsia! Ihana, kun joku ajattelee vanhempien jaksamista!

Vierailija
4/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä peleissä näkynyt vauvojakin, tosin kuulosuojainten kanssa.

Vierailija
5/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pieni. Se, kuinka paljon kiinnostaa, riippuu lapsesta. Meidän poika on ollut ihan aina kiinnostunut kaikista pallopeleistä ja n 2-vuotiaasta asti jaksanut katsoa kaikki kolme erää. Jonku toinen poika ei jaksa vielä koulussakaan... Meidän poikaa ei pulestaan voisi joku työmaa koneineen vähempää kiinnostaa, mutta urheilua jaksa seurata oikeastaan lajia, kuin lajia. Itse tunnet kummipoikasi parhaiten, mutta kyllä siellä hallissa on muitakin lapsia. Pahin, mikä voi tapahtua on, että joudutte lähtemään hieman aikaisemmin pois.

Vierailija
6/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani oli 4 vuotiaana jääkiekkomatsissa. Sain myös ilmaiset liput, joten siksi menimme. Muuten tuskin oltaisiin menty. Ottelu oli arki-iltana eli päiväkotipäivän jälkeen. Meillä on muutenkin aikainen herätysaamuisin, joten huomasin että lapsi on väsynyt ja nukahtaa kohta kesken matsin. Siksi lähdimme muistaakseni toisen erän jälkeen pois, mutta lapsi kuitenkin tykkäsi. Sai uuden kokoemuksen lisää.

Vierailija
7/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kiinostunut jääkiekosta. Ja jos tosiaan kestää meteliä. Sitä meteliä en itse aina tahdo kestää. Paikallaan istumista on turha odottaa. Ei hän näe sieltä mitään.

Vierailija
8/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosuojat mukaan (saa esim clas ohlsonilta) jos ei jo ennestään.

Jos on mahdollista valita, niin ehkä mieluummin lauantaialkuillan matsiin kuin viikolla, jolloin ovat myöhemmin. Mutta varmasti kiva reissu teille tulossa!

Vierailija
9/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta kai voi viedä. Mutta kuten jo sanottu, peltorit lapselle päähän, sillä meteli on melkoinen.

Ja kannattaa myös miettiä vähän mihin peliin menee, en tiedä missä päin ap asustaa, mutta esim. pääkaupunkiseudun paikallispelit me jätetään lapsen (3 v.) kanssa väliin, koska siellä voi olla vähän levotonta. Lauantaipeleissä on mun kokemuksen mukaan enemmän lapsia (ajankohta parempi) ja sitten taas toisaalta perjantaisin jengi saattaa olla enemmän päissään kuin normaalisti.

Hauskaa matsia!

Vierailija
10/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3v ja 5v,olemme käyneet säännöllisesti peleissä jo kaksi kautta,minulla ja miehelläni kausikortit. Kuulumme faniryhmään,joten muksut meidän kanssa seisomakatsomossa. Viikonloppu peleihin,en suosittele että menette,mutta arkipäivänä porukkaa vähemmän,eikä niitä kännisiäkään niin paljon.

Vierailija
11/11 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! Ihana kuulla vähän enemmän asioista tietävien mielipiteitä.

Kyseessä olisi tosiaan tiistain IFK-JYP -matsi. Paikat olisi kai jossain IFK:n "puolella" (mikäli semmosia edes on?). Tuli pari kommenttia näistä pääkaupunkiseudun matseista ja varsinkin IFK-katsomosta, nyt rupesi mietityttämään.

Ja kuulosuojaimet toki pojalle mukana. Poika ei ole varsinaisesti ilmaissut kiinnostustaan lätkään koskaan, mutta ehkä kuitenkin hänestäkin kiva käydä matsissa. Sen verran energinen poika että luulen jaksavan ainakin ne 2 erää. Ei haittaa jos ei jaksa, sitten lähdetään pois. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä