Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papaan raskaana?

Vierailija
21.09.2020 |

Olen saanut kutsun joukkoseulontaan, mutta olen juuri plussannut. Onko toimenpide riskitön ja pitääkö raskaudesta mainita tms näytteenottajalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen ja kysy.

Vierailija
2/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ehkä menisi, mutta en ole varma, mikä on oikea ohje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä, mutta kannattaa mainita.

Vierailija
4/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaana olevilta voidaan myös ottaa näyte seulontatestiä varten raskausviikolle 35 asti."

https://www.hus.fi/sairaanhoito/laboratoriot/kohdunkaulasyovan-seulonta…

Vierailija
5/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin päivää ennen plussaa eikä mitään ongelmaa, mainitsin asiasta hoitajalle.

Vierailija
6/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei tästäkään "naisten palstalla" (kuten tätä aina mainitaan) ole kokemusta.

Vierailija
7/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kun meidän kuopusta aloin odottaa, tuli kutsu 30v täyttäneiden joukkoseulontaan. Mutta mua se epäilytti, kun raskaus oli muutenkin vasta alussa, joten en mennyt (Vaikka sanottiin, ettei siinä välttämättä mitään riskiä oo). Siirsin sitä siihen, että käyn sitten kun vauva jo syntynyt, se taidettiin tehdä sitten jälkitarkastuksessa.

Myöhemmin kun vauva jo oli syntynyt ja käytiin jossain neuvolassa, niin vauvan lääkärintarkastuksessa tästä puhuin, niin se lääkärikin oli sitä mieltä, että oli varmasti ihan oikea päätös, kun on siinä aina tietyt riskit jos varhaisessa vaiheessa alkaa kohtua sörkkimään jos raskaaksi tullut. Olin niin onnellinen, kun tein tuon päätöksen silloin raskaana ollessa, etten silloin mennyt!<3

Vierailija
8/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa on irtosolunäyte, joka otetaan emättimen pinnalta. Miten se voisi vaikuttaa raskauteen, tai raskaus siihen, millään tavalla? 

Vierailija
9/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin raskausaikana. Tuloksena olikin sitten ensimmäisen asteen muutos, joten testi uusittiin raskauden jälkeen. Tuli puhtaana takaisin.

Vierailija
10/10 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän