Koska on liian aikaista hankkia lapsia ?
Olen 19 vuotias ja tahdon lapsen, olenko liian nuori pystyäkseni hoitamaan vauvaa ?
Kommentit (8)
Liian aikaista lastensaannille on, mikäli elämäntilanne ei ole vakaa talouden, ihmissuhteiden ja ihan oman itsensä suhteen. Nämä asiat korreloivat tyypillisesti melko voimakkaasti iän suhteen, nuorten tappioksi. Juuri sinusta ei tietenkään pysty juuri mitään pelkän aloitusviestin perusteella sanomaan. Joku viisas voisi kuitenkin todeta, ettei ole valmis, mikäli asiaa joutuu av:llä tiedustelemaan.
Ei lapsi tarvitse vakaata taloutta. Lapsi tarvitsee tolkut vanhemmat ja rakkautta ja hoivaa. Ei Suomessa kukaan niin köyhä ole, että lastensaanti siihen kaatuisi. Anna palaa vain, turha jättää vanhuuteen lasten tekoa, jää vielä ilman! Tsemppiä yritykseen.
Kiitos 4 ! Piristit todella tuolla viestillä :)
Minä sain esikoisen samana päivänä kun täytin 20, ja olin elänyt omillani jo vuosia, joten en tuntenut itseäni mitenkään nuoreksi äidiksi, paitsi ehkä vähän kun viereisellä petillä oli äitini ikäinen ensisynnyttäjä:)
Jos sulla on kokemusta pienten lasten hoidosta, etkä laske enää itseäsi "bilettäjiin" olet ehkä valmis,
Ota huomioon, että kun olet sen lapsen tähän maailmaan tehnyt, sinä olet hänestä vastuussa joka asiassa, lapsi on sinusta 100% riippuvainen, sinun pitää joka hetki tietää mitä lapsi on syönyt, kuinka paljon, onko saanut tarpeeksi vitamiineja ym. mitä toisesta päästä on tullut, onko liian löysää tai kovaa, onko pissaa tullut tarpeeksi, onko lapsi nukkunut tarpeeksi, tai liian vähän, onko hänellä oikeanlaiset vaatteet ja muut tarvikkeet, kehittyykö lapsesi oikein oikeaan aikaan... lista on loputon, ja se vastuu painuu harteillesi lopullisesti synnytyksen jälkeen, eikä se sieltä kokonaan lähde koskaan. Vanhemmuus ei ole helppoa, mutta antoisaa, ja ehdottomasti kokemisen arvoinen asia, ja se kannattaa kokea nuorena :)
Olet jos sitä täällä tarvitsee kysellä. Terveisin 21-vuotias tuleva äiti rv 37+5
Silloin, kun pitää kysyä tuollaista muilta.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 01:11"]
Minä sain esikoisen samana päivänä kun täytin 20, ja olin elänyt omillani jo vuosia, joten en tuntenut itseäni mitenkään nuoreksi äidiksi, paitsi ehkä vähän kun viereisellä petillä oli äitini ikäinen ensisynnyttäjä:)
Jos sulla on kokemusta pienten lasten hoidosta, etkä laske enää itseäsi "bilettäjiin" olet ehkä valmis,
Ota huomioon, että kun olet sen lapsen tähän maailmaan tehnyt, sinä olet hänestä vastuussa joka asiassa, lapsi on sinusta 100% riippuvainen, sinun pitää joka hetki tietää mitä lapsi on syönyt, kuinka paljon, onko saanut tarpeeksi vitamiineja ym. mitä toisesta päästä on tullut, onko liian löysää tai kovaa, onko pissaa tullut tarpeeksi, onko lapsi nukkunut tarpeeksi, tai liian vähän, onko hänellä oikeanlaiset vaatteet ja muut tarvikkeet, kehittyykö lapsesi oikein oikeaan aikaan... lista on loputon, ja se vastuu painuu harteillesi lopullisesti synnytyksen jälkeen, eikä se sieltä kokonaan lähde koskaan. Vanhemmuus ei ole helppoa, mutta antoisaa, ja ehdottomasti kokemisen arvoinen asia, ja se kannattaa kokea nuorena :)
[/quote]
Mistä alapeukku???
Silloin kun et ole valmis hankkimaan lasta, on liian aikaista.
Iällä ei ole merkitystä :)