Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et vastaa kirppisviestiin kun myyt/ostat?

turhautunut ohareihin
21.09.2020 |

a) Olet itse myymässä tai lahjoittamassa jotain ja laitan ryhmään viestin, av yv ja sen jälkeen sen yv:n, että sopiiko tulla hakemaan huomenna klo 17.30? Tai jos ei sovi, ehdota toista aikaa.
MIKSI ET VASTAA MITÄÄN?

b) Sama keissi tori.fi tai muulla nettimyyntipalstalla. Minä ostaisin tavaran ja laitan viestiä, että onko vapaana, haluan ostaa. Sinusta ei kuulu mitään.

Onko iso vaiva vastata vaikkapa että "meni jo." ?

c) Tämä on se yleisin. Minulla on tuote myynnissä ja ilmoitat, että haluat ostaa.
Minä vastaan viestiisi, että sopii ja kysyn, että milloin tulet hakemaan, niin sinusta ei enää kuulu mitään.
MIKSI?

d) Ilmoitat, että tulet illalla hakemaan.
Kysyn tarkempaa kellonaikaa, johon vastaat ettet tiedä. (Tai joskus jopa ajankin "heti viiden jälkeen")
MIKSI ET TULE PAIKALLE, ETKÄ VASTAA ENÄÄ VIESTEIHIN ?

e) Ollaan sovittu, että minä tulen ostamaan sinun myymäsi tavaran lauantaina klo 12.00
MIKSI ET OLEKAAN KOTONA SILLOIN ?

Etkö lainkaan ymmärrä, että toinen ihminen käyttää valtavasti omaa aikaansa näihin.
Mikä ihmisiä riivaa nykyaikana, kun mitään normaaleja käytöstapoja ei tunnu enää olevan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en enää myy. Ihmisillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja nykyään.

Vierailija
2/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kohtaan b (vain tästä kokemusta).

Jos ostotarjous tulee myöhään illalla, ja varsinkin jos niitä tulee monelta eri ihmiseltä saman illan aikana ei vain yksinkertaisesti jaksa tai ehdi selittää kaikille mikä on tilanne. Itse vastailen mieluummin seuraavana aamuna, mielestäni se kohteliaampaa kun yöllä viestejä lähetellä. Valitettavasti jotkut ovat ehtineet vetää herneet jo aamuun mennessä. Pahoitteluni. Kerran jätin vastaamatta koska olin ihan varma että kyseessä henkilö jota en halua tavata. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut.

Just tän takii en myy, enkä lahjoita enää mitään.

Vien kaatopaikalle kaikki mitä en tarvi.

Vierailija
4/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menisin hakemaan tavaran, jota lahjoitetaan facen roskis-palstalla. Olen kysynyt kaksi kertaa, että sopiiko haku tänään illalla (kysyin sopivaa kellonaikaakin), kun minulla on muutakin käyntiä paikkakunnalla. Ei vastausta. Viestini on kuitenkin luettu. Ärsyttävää.

Vierailija
5/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, jos

a) viesti sisältää miljoona kysymystä, parhaimmillaan asioista, jotka lukevat jo ilmoituksessa

b) ehdotat jotain omaa hintaa tuotteista, jotka olen jo hinnoitellut valmiiksi

c) pyydät kuljettelemaan tuotteita ympäriinsä

d) teet kaiken vaikeaksi vaihtelemalla noutoajankohtia ja keksimällä selityksiä, miksi nouto ei onnistu tälläKÄÄN kertaa sovittuna ajankohtana. Joustoa löytyy, mutta liika on liikaa.

Vierailija
6/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typeriä ne jotka kysyvät vain ”onko vapaana?” Sitten vastaan että ”on. milloin pääset hakemaan?”. Ja siihen vastataan vasta monen tunnin päästä ja välissä joku muu ehtii sopia noutoajan jolle sitten myyn/annan. Sitten ollaan hölmistyneitä kun kerron että meni jo.

Laittakaa heti ensimmäiseen viestiin ehdotus sopivasta ajankohdasta noudolle. ”Hei. Onko vapaana? Sopisiko nouto tänään illalla tai huomenna aamupäivällä?”

Sitten myyjän ei tarvitse kuin vastata: ”huomenna sopii klo 12. Osoite xxxxxxx. Keltainen talo.”

Ja kahdella viestillä on jo sovittu kaupat. Helppoa.

Vierailija
7/7 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan typeriä ne jotka kysyvät vain ”onko vapaana?” Sitten vastaan että ”on. milloin pääset hakemaan?”. Ja siihen vastataan vasta monen tunnin päästä ja välissä joku muu ehtii sopia noutoajan jolle sitten myyn/annan. Sitten ollaan hölmistyneitä kun kerron että meni jo.

Laittakaa heti ensimmäiseen viestiin ehdotus sopivasta ajankohdasta noudolle. ”Hei. Onko vapaana? Sopisiko nouto tänään illalla tai huomenna aamupäivällä?”

Sitten myyjän ei tarvitse kuin vastata: ”huomenna sopii klo 12. Osoite xxxxxxx. Keltainen talo.”

Ja kahdella viestillä on jo sovittu kaupat. Helppoa.

No tämäpä se juurikin on aloittajalla ongelmana, kun laitan viestini juuri noin kuin ehdotat. 

MYYJÄ ei vastaa minulle mitään. 

Sitten odotan ja kyttään sitä vastausta, että osaan suunnitella omat menoni, että onko sitä tavaran hakua vai ei.  En uskalla sopia mitään muuta tilalle, kun itse olen aikaa ehdottanut. Mutta myyjästä ei mitään kuulu, vaikka näen, että on lukenut viestini.

Onko vaikeaa ilmoittaa, että tuote meni jo. (ilmoitus on kuitenkin edelleen näkyvissä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan