Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta??? Kokemuksia kenelläkään??

Vierailija
20.11.2013 |

Työvoimatoimisto muisti kirjeellä jossa kutsu kuntouttavan työtoiminnan haastatteluun tai luultavammin tilaisuus jossa pakotetaan kirjoittamaan paperit alle. ??? Siis 9e korvauksella tekemään jotain...   ...Tapahtunut kenellekkään??? Mitä tarkoittaa oikeasti?  Pyrokratian esittelysivuja turha tänne liittää, koska luin ne jo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. mäkin haluaisin tietää

Vierailija
2/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaanhan se puolivuotta oli mitä sitä kesti. Kivoja työkavereita ja ilmainen lounas toki maistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:14"]

Mukavaanhan se puolivuotta oli mitä sitä kesti. Kivoja työkavereita ja ilmainen lounas toki maistui.

[/quote]

Missä olit? Ala? Tehtävät? Ilman puolivuotta?

Vierailija
4/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut siis "töihin", todennäköisemmin johkin kaupungin/kunnan hommiin tai jollekin työpajalle, missä olet 5 päivää viikossa 4,5-6 tuntia. Työjakso kestää yleensä 3 kuukautta. Tältä ajalta saat työmarkkinatukea ja sen 9€/työpäivä.

Kannattaa sitten tässä keskustelussa sanoa heti mitä haluaisit tehdä ja kysellä minne on mahdollista mennä kuntouttavalla työtoiminnalla, ettei työkkäri laita sinua sellaisiin töihin mitä et halua tehdä. 

Et varmaan heti joudu laittamaan nimeä paperiin, vaan tapaat työvoimatoimiston nyrpeän tädin ja todennäköisemmin samassa tapaamisessa on mukana sosiaalitoimiston puolelta joku työtoiminta ihminen, joka ehdottaa näitä työpaikkoja sinulle. Sitten kun sopiva löytyy, niin nimet paperiin ja maanantaina aloitat "ilmaisena" orjana työpaikassa, jossa mahdolliset vakituiset työntekijät reippaina jättävät kaikki surkeimmat työt sinulle...

Sitten kun työjakso päättyy, niin turha odotella saavansa työkkärin kautta enään mitään muita ehdotuksia, kun että "nyt voisit kuntouttavalla työtoiminnalla mennä uuteen paikkaan kolmeksi kuukaudeksi, katsotaan palkkatöitä sen jälkeen".

Oletko valmistunut johonkin ammattiin? Jos olet, niin voit saada sellaisia töitä, jotka vastaavat koulutustasi.

Vierailija
5/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Minulla useampikin ammatti. Olen keittäjä mutta en ole alan töitä tehnyt. Olen myös kaupan ja tietotekniikan tutkinnot tehnyt. Olen kerran suostunut ilmaistöihin, ja sekin oli mielestäni virhe, koska sen jälkeen on tulkittu, että mut voi niihin sysätä aina kun työttömänä. Kokemus oli hyvin alentava ja linttasi kyllä itsetunnon pohjalukemiin asti. Itkin lähes joka aamu puolivuotta, mutta keskeyttääkkään en voinut, koska karenssiin ei ollut mitenkään varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme