Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Lapsi polyamoriseen suhteeseen?
19.11.2013 |
Elän polyamorisessa suhteessa kolmen miehen kanssa, joiden kaikkien kanssa on seksiä. Nyt haluaisimme yhdessä hankkia lapsen. Mitä käytännön järjestelyjä kannattaa ottaa huomioon? Miten neuvolassa suhtautuvat perhemuotoomme? Itse olen 28v, miehet 23-44 vuotiaita. Yksi heistä on työtön (opiskelija), kaksi muuta ihan hyvissä ammateissa media-alalla.
Kaikki haluaisivat osaltaan olla isiä lapselle, mutta miten käytännössä onnistuu?
Kommentit (4)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vau! Lupaa kirjoittaa tänne joka päivä. Aiheesta on vuorenvarmasti kirja-ainesta joten pidä päiväkirjaa. Saakos kysy henkilökohtaista asiaa, ettäs oletteko kaikki yhdessä koko ajan ja miten nukutte?
Alue: Aihe vapaa
Minulla on tuttava joka on elänyt lapsuutensa vähän tällaisessa perheessä. Hän on vanhin ja syntynyt kun vanhemmat muuttivat samaan taloon toisen pariskunnan kanssa. Käytännössä kaikki olivat kaikkien kanssa ja nuoremmista sisaruksista, joita syntyi useita näille neljälle aikuiselle, ei varmuudella tiedetä isää. Hänellä on ihan hyvät lapsuusmuistot ja kertoo tästä perhetaustasta avoimesti. Muutenkin mukava ja tasapainoisen tuntuinen henkilö.
En osaa sanoa neuvolan suhtautumisesta, teillä tilanne on vähän eri. Jos olet naimississa jonkun isäehdokkaan kanssa hänet merkitään automaattisesti virallisesti isäksi. Voit myös ilmoittaa että isä on tuntematon. Voi olla että jos yksi isistä tietää olevansa biologinen isä niin se vähentää muiden intoa hoivata lasta ja sitoutua häneen. Kuvittelisin. Eli ehkä parempi jättää selvittämättä (mutta käytännössä tehdä se lapsi sen vakavaraisimman tai sen jolla on vakavaraisin tulevaisuus kanssa, jotta turvaat lapsesi taloudellista tulevaisuutta).
Kannattaa kyllä vähän miettiä sitäkin sitoutuvatko miehet sinuun ja lapseen silloinkin kun toivut synnytyksestä ja yövalvomiset väsyttävät. Vauvansaanti on hormonimyrsky ja silloin ei vähään aikaan välttämättä miehet ja seksi jaksa kamalasti kiinnostaa. Kestävätkö miehet sen että sinulla on joku muu (vauva) ykkönen elämässäsi ja he jäävät vähälle tai ilman? Olisi kurjaa jos jäisit lopulta vauvan kanssa yksin.