Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin ehdottamaan miehelle sipsi- ja karkkilakkoa - mitäs nyt?

Vierailija
20.09.2020 |

Siis että hän aloittaisi lakon, en niinkään minä.

Syömme sipsiä ja karkkia todella usein, oikeastaan lähes päivittäin. Minulle se ei ole ollenkaan tyypillistä, en ole koskaan välittänyt mässäillä ylenmäärin suolaa tai sokeria. Karkkia olen toki silloin tällöin ostanut pussillisen ja sitä on toki mennyt silloin kämmenellinen, mutta kun tapasin mieheni, on karkkia aina tarjolla.

Nyt syömme karkki- tai sipsipussin illassa. Miehelle menisi kokonainenkin niin kuin tosiasiassa meneekin, koska minä vain maistelen.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että minä olen normaalipainoinen ja mies ylipainoinen. Kertakaikkisesti en välitä, mies on hyvä tuollaisenaan. MUTTA. Mitä enemmän hänellä on tullut painoa, sitä väsyneempi on ja sitä huolestuneempi hän itsekin on terveydestään. Usein hän vilkaisee esimerkiksi suihkun jälkeen peiliin ja kääntää nopeasti katseensa pois. Hän ei ihan itse viihdy ihan omassa kropassaan, ja se tuntuu minusta pahalta.

Joten ehdotin eilen herkkulakkoa, johon sitoutuisimme molemmat.

Mies loukkaantui, ja kovasti. Hän tuli suorastaan surulliseksi. Hänen ilmeensä huusi: ”enkö kelpaa!?” ja hän on edelleen vaikeana ja etäinen. Emme keskustelleet asiasta silloin kun hän oli poissa tolaltaan ja ikäänkuin torjui minut, ja vieläkään en ole sanonut mitään, koska en ole tiennyt mitä sanoa.

Ja nyt ruoskin itseäni, että mitä ehmettiä menin tekemään..! Jos ehdotus olisi kohdistettu naiselle, olisi se JSS-materiaalia, mutta nyt minä olinkin se sika.

Nyt kaipaan naisten JA miesten neuvoja: miten voin edes yrittää korjata tilanteen? Mitä sanoa tai tehdä, että mies leppyy ja muuttuu takaisin omaksi, iloiseksi itsekseen?

Ja älkää pliis trollatko, että käy ostamassa miehelle sipsejä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellä kosketus (ei seksuaalisella tavalla), silittele häntä, kerro, että rakastat häntä juuri sellaisenaan - myös muutoksineen... Kerro, että olet huolissasi hänen jaksamisestaan ja terveydestään. Selitä ettei ehdotuksellasi ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa, kyse ei ole laihdutuskuurista. Selitä, että toivot voivasi jakaa ihanan, rakkaan miehesi kanssa yhteisen polun niin kauan kuin se on mahdollista. Kerro avoimesti peloistasi miehen sairastumiseen liittyen.

Loukkaantuneelle ihmiselle ei ole syytä perustella näkemystään faktoilla, vaan tunteilla. Kuuntele hänen vastauksensa ja ymmärrä miksi kokee olonsa hylätyksi ja häpäistyksi nyt.

Vierailija
2/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ykköstä. Sano hänelle sama, mitä olet sanonu avausviestissä. Rakastat häntä sellaisena kuin hän on, mutta olet huolissasi huonoista elämäntavoista ja niiden vaikutuksista terveyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa syödä noita herkkuja, niin ostakoon niitä omalla kaupassakäyntivuorollaan. Älä tue hänen epäterveellistä toimintaansa syömällä niitä  itse kaverina. Ehdotuksesi oli periaatteessa hyvä, mutta mies ei ole vielä valmis muutokseen.

Vierailija
4/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat paukuttaisivat alapeukkua ja huutaisivat punaisina naisvihasta, jos mies sanoisi naiselle, että laihduttaisi.

Vierailija
5/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotti mies samanlaista lakkoa pari viikkoa sitten. Otin haasteen vastaan. Ihan hyvin on alkanut.

Teillä tulos oli tosi erilainen. Toimenpiteet katsoisin sen mukaan, mikä mielestäsi sen aiheutti.

Onko mies niin koukussa herkkuihin että niiden vieminen on sietämätön ajatus? Onko parisuhteenne tukevalla pohjalla vai pelkääkö mies hylkäämistä? Kestääkö mies kritiikkiä muissa asioissa? Oletteko yleensäkin puhuneet miten paljon elämäntavoista ja terveellisyydestä?

Vierailija
6/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat paukuttaisivat alapeukkua ja huutaisivat punaisina naisvihasta, jos mies sanoisi naiselle, että laihduttaisi.

Ja tekisivät oletuksia miehen pituudesta, hiusten tuuheudesta ja kikkelin koosta.

Mutta fiksumpaa on vastata edes naisaloittajalle järkevästi kuin kohdistaa häneenkin samaa sontaa. Ei koko palstaa tarvitse pilata sen takia, että jotkut mammat eivät osaa puhua miehille kuten ihmisille puhutaan. Aloittaja vaikuttaa ihan järjen ihmiseltä kuitenkin.

Vierailija
7/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota ethän ap kaiketi ehdottanut vain hänelle karkki- ja sipsilakkoa vaan teille kummallekin. Eli et suoraan osoittanut asiaa vain hänelle.

Mies on nyt ahdistunut kun on kuvitellut että vain hän on huomannut asioiden menneen överiksi painon puolella. En puuttuisi tuohon mitenkään, en muistuttelisi tai kyselisi karkki-/sipsilakosta mutta en ostaisi enää niitä myöskään kotiin. Eläisin miehen kanssa muuten normaalisti, juttelisin normaalisti, koskettaisin miestä normaalisti, harrastaisin seks*iä hänen kanssaan normaalisti. Mikään ei muuttuisi muu kuin että en ostaisi sipsejä/karkkeja kotiin.

Jos nyt rupeat jollain tavalla selittelemään tuota ehdotustasi niin metsään menee. Anna olla. Et tosiaan (nähtävästi?) ehdottanut lakkoa vain hänelle vaan teille kummallekin. Anna miehen nyt rauhassa pureskella asiaa.

Vierailija
8/8 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mitä ilmeisimmin palstalaisten mielestä paras kommentti kun saa noin paljon ylänuolia. Myönnän että minä itse en näe ollenkaan, miten tämä kommentti auttaa aloittajaa. Voiko joku selittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä