Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömätkin maksaa veronsa argumentti

Suomi on kohta konkurssissa
20.09.2020 |

Tuota samaa lausetta näkee aina kaikkialla. Itselle tulee aina lähinnä mieleen, että mahtaako työttömyys johtua juuri tuosta laskutaidottomuudesta ja asioiden ymmärtämättömyydestä. Kerrataanpa vielä asia vielä sillein, että koulut kesken jääneetkin ymmärtää.

Jos saat valtiolta 100€ ja maksat siitä veroa 25€ se ei tarkota, että valtio tienasi 25€ vaan menetti sinulle 75€. Se, että maksat verorahoista veroa ei tee sinusta veronmaksajaa vaan veronsaajan.

Myöskin todella suuriosa pienituloisista sekä keskituloisistakin on myöskin saajapuolella eikä nettomaksajia. Ainoastaan tulonsaajien kärkipäässä olevat on niitä jotka ovat nettomaksajia. Siinä vaiheessa kun täytät 20v on valtio käyttänyt noin 200000€ sinuun rahaa ja vasta kun verovelka on kuitattu olet nettomaksaja. Esimerkiksi 30000€ palkasta menee noin 5000€ vuodessa veroihin ja sinuun kuitenkin joka vuosi käytetään rahaa eri palveluiden muodossa niin et noin pienillä tuloilla tule koskaan pääsemään nettomaksajaksi.

Terveisin pienituloinen joka ei tule koskaan 30k€ palkalla pääsemään nettomaksajaksi.

Toinen asia myöskin mitä usein näkee on Italian mollaaminen vaikka heillä on ollut ylijäämäinen budjetti käytännössä koko 2000 luvun, mutta ovat saaneet vain korot maksettua ja tämä on myös suomen tie ellei velkaantumista saada kuriin. Siinä vaiheessa kun korot alkaa olemaan 1-2 miljardia vuodessa ei mitkään Sipilän pikku leikkauksetkaan enää missään tunnu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä pitkäaikaistyöttömänä en ole vuosiin enää maksanut tippaakaan veroa. Syystä; minulla on veronvähennyksiin oikeuttavia menoja mm. kotitalousvähennystä maksimimäärä. Toisesta vähennyksiin oikeuttavasta "lottovoitto" -tilanteesta en kerro, koska hyvin pian joku äkkää poistaa sen vähennettävistä aivan kaikilta. 

Vierailija
2/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä pitkäaikaistyöttömänä en ole vuosiin enää maksanut tippaakaan veroa. Syystä; minulla on veronvähennyksiin oikeuttavia menoja mm. kotitalousvähennystä maksimimäärä. Toisesta vähennyksiin oikeuttavasta "lottovoitto" -tilanteesta en kerro, koska hyvin pian joku äkkää poistaa sen vähennettävistä aivan kaikilta. 

Hyvä, että sentään joku on rehellinen kun kuppaa kaiken mikä irti lähtee eikä koita esittää jotain sankarillista veronmaksajaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkka maksetaan verorahoista ei voi olla nettoveronmaksaja.

Vierailija
4/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun palkka maksetaan verorahoista ei voi olla nettoveronmaksaja.

Joo se vielä unohtui tuosta aloitusviestistä, mutta harva julkisen sektorin työntekojä sellaiseksi itseään kutsuukaan.

Vierailija
5/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt työttömien syyllistämiseen! Miten työssä käyvä voi olla kateellinen työttömän korvauksista.

Olisitko itse mieluummin työtön? Minulla on työpaikka jonkin ajan päästä, mutta tällä hetkellä ei ole työtä. Olen liitossa ja maksan joka kuukausi tuntuvan jäsenmaksun. Olen mielestäni ansainnut päivärahan, joka on puolet pienempi kuin työtuloni. Mistä on tullut ajatus, että työtön laiskottelee? Minä esim. autan lähimmäisiäni ja kyselen aktiivisesti töitä. Suurin osa ihmisistä haluaa kuulua yhteiskuntaan työläisenä. Ja korvaus joka tulee, on köyhyysrajan alapuolella. Sinä joka mollaat työttömiä, niin irtisano itsesi ja elele sitten päivärahalla. Katsotaan sitten miten mukava on laiskotella nälkäisenä ja saada viellä vihat päällensä!

Vierailija
6/6 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt työttömien syyllistämiseen! Miten työssä käyvä voi olla kateellinen työttömän korvauksista.

Olisitko itse mieluummin työtön? Minulla on työpaikka jonkin ajan päästä, mutta tällä hetkellä ei ole työtä. Olen liitossa ja maksan joka kuukausi tuntuvan jäsenmaksun. Olen mielestäni ansainnut päivärahan, joka on puolet pienempi kuin työtuloni. Mistä on tullut ajatus, että työtön laiskottelee? Minä esim. autan lähimmäisiäni ja kyselen aktiivisesti töitä. Suurin osa ihmisistä haluaa kuulua yhteiskuntaan työläisenä. Ja korvaus joka tulee, on köyhyysrajan alapuolella. Sinä joka mollaat työttömiä, niin irtisano itsesi ja elele sitten päivärahalla. Katsotaan sitten miten mukava on laiskotella nälkäisenä ja saada viellä vihat päällensä!

Työssä käyvä voi olla sillä tavalla kateellinen kun työskentelee alalla jolla on huutava työvoimapula ja itse työskentelee burn outin partaalla kun samaan aikaan toinen miettii heräisikö tänään kymmeneltä vai kahdeltatoista. Tuo onkin tosi kovaa kun työttömänä auttelee lähimmäisiä kun vertaa siihen työlliseen joka tekee saman, mutta sen lisäksi töitä 30-60h viikossa.

Olisin itse mieluusti työtön muttei tällä hetkellä ole mahdollista kun töitä on loputtomiin ja asuntolaina pitää maksaa ensin pois. Kuitenkin suomen massiivisilla työttömyyskorvauksillakin tulisin helposti toimeen jos asuntolainan pystyisi muuttamaan vuokraksi esim. yhtiöittämällä asunnon omistajuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi