Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon johtaneet syyt?

Vierailija
20.09.2020 |

Mikä oli teillä suurin syy, joka aiheutti parisuhteen päättymisen?

Omassa suhteessani alkuinnostuksen laimettua alkoi ilmaantua kaikenlaisia riitoja ja erimielisyyksiä pikkuasioista. Nyt oivalsin viimeinkin, että olemme aivan liian erilaisia. Aikaisemmin kehitin riitoja pikkuasioista ja ilmaisin tyytymättömyyttä, koska jollain tasolla tiesin, että emme sovi yhteen. Hain siis tekosyitä sille, miksi emme voi olla yhdessä, ja tämä johti riitoihin ja on-off -säätämiseen. Nyt myönsin lopulta tosiasiat, otin asiat puheeksi ja päätimme lopultakin lähteä eri suuntiin.

Omalla kohdallani pääsyy oli siis se, että emme yksinkertaisesti sopineet yhteen. Sen myöntäminen kesti pitkään. Miten teillä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison alkoholismi. Yhteiselo alkoi olla melko sietämätöntä, ja lopulta tunsin häntä kohtaan ainoastaan halveksuntaa ja väsynyttä inhoa. 

Vierailija
2/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväinen henkinen väkivalta ja toistuva fyysisen väkivallan uhka sekä runsas humalahakuinen alkoholinkäyttö, joka vain lisäsi aggressiivista käytöstä. Tämä kaikki pienen lapsen nähden ja kuullen.

Vierailija
4/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväinen henkinen väkivalta ja toistuva fyysisen väkivallan uhka sekä runsas humalahakuinen alkoholinkäyttö, joka vain lisäsi aggressiivista käytöstä. Tämä kaikki pienen lapsen nähden ja kuullen.

Kiitos kun luit aloitukseni ja vastasit. Toivottavasti sinulla menee nyt paremmin. 

- ap

Vierailija
5/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sivusuhteen takia. Hän ei olisi luopunut meistä kummastakaan, joten minä päätin lähteä.

Hyvä kysymys on sitten se, miksi hän ajautui ottamaan sivusuhteen. Erossa hän selitti syyksi sen, että olemme liian erilaisia. Hän tykkää musiikista ja minä en. Hän on metsäihminen, minä kaupunki-ihminen. Hän käytännöllinen ja minä teoreettinen. Epäselväksi jäi, miksi hän huomasi meidän olevan epäsopivia toisillemme vasta 22 vuoden jälkeen.

Vierailija
6/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sivusuhteen takia. Hän ei olisi luopunut meistä kummastakaan, joten minä päätin lähteä.

Hyvä kysymys on sitten se, miksi hän ajautui ottamaan sivusuhteen. Erossa hän selitti syyksi sen, että olemme liian erilaisia. Hän tykkää musiikista ja minä en. Hän on metsäihminen, minä kaupunki-ihminen. Hän käytännöllinen ja minä teoreettinen. Epäselväksi jäi, miksi hän huomasi meidän olevan epäsopivia toisillemme vasta 22 vuoden jälkeen.

Kiitos viestistäsi. Niin, on todella kummallista, että mies huomasi erilaisuuden vasta nyt. Kuulostaa tekosyyltä ja selittelyltä. 

- ap

Vierailija
7/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta

Vierailija
8/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli toinenkin perhe

Vierailija
9/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen. Aina jos on ikävä, niin muistan sen valittamisen, loppuu se ikävä!

Vierailija
10/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sivusuhteeseen päättyi. 

Vierailija
11/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sivusuhde raskausaikanani sekä lapsen synnyttyä, jatkuva haukkuminen ja mitätöiminen mm. raskauden myötä pieni painonnousu aiheutti aivan törkeää arvostelua ja muiden naisten kehumista. Ilmoitti ettei halua minua enää siinä vaiheessa kun oli vielä 10 kg ylimääräistä raskauksien jälkeen, uusi oli jo tuossa vaiheessa valmiina. Muutenkin määräili mitä pitää tehdä, mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Mitäs siinä sitten enää. 

Vierailija
12/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen keski-iän kriisi, joka johti ensin pakkomielteisen kuntoilun aloittamiseen ja lopulta suhteeseen nuoremman työkaverin kanssa. Nyt jälkikäteen katsottuna voisi sanoa, että kasvoimme erillemme. Mies muuttui, enkä minä muuttunut samaan suuntaan.

Vierailija
13/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinuuni ja prinssinakki.

Vierailija
14/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nainen löytyi ammattikorkeakoulusta. Olimme muuttaneet yhteen ja saaneet opiskelupaikat samasta kaupungista. Minua petettiin opiskelijajuhlissa eikä mies pystynyt kertomaan sitä jättäessään minut. Sanoi vain ettei rakasta minua enää ja että olen taakka (koin pientä masennusta uuden opiskelustressin myötä ja tottumista siihen että piti huolta itsestään eli olin muuttanut juuri pois kotoa ja toiseen kaupunkiin) Kaiken päälle tämä tapahtui puhelimessa. Kun olin töissä muualla, mies toi naisen yhteiseen kotiimme vaikka olin sanonut, että kävisi sen naisen luona eikä toisi naista minun tulevaan kotiini (mies ei suostunut muuttamaan pois eroilmoituksensa jälkeen) Olisinpa ollut tiukempi, mutta se oli hyvin raskasta joten en jaksanut mitään raivota vaikka mieli teki. Mies ei halunnut muuttaa suoraan uuden naisensa luokse vaan halusi ensin omaan kotiin. Joudutti oman kotinsa etsimistä helposti, koska olin kotipaikkakunnalla kesätöissä. MEidän ei olisi kyllä pitänyt muuttaa yhteen suoraan rehellisesti sanoen, mutta uskon, että näin olisi käynyt joka tapauksessa. Asuin ja elin yksin yli vuoden eron jälkeen ja nautin siitä. Olen kuullut että parilla ei mene kauhean hyvin ja että historia toistaa pian itseään eli miehellä olisi säpinää jonkun muun kanssa.  

Vierailija
15/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkökulmastani miehen tunne-elämän ongelmat, ilmeisesti jollain tavalla lapsuudesta juontuvia, haluttomuus hoitaa niitä, hiljalleen pahentunut huono kohtelu, läheisyyden ja intiimielämän loppuminen. Toista näkökulmaa en tiedä, se vaihtelee tilanteesta toiseen. Ei pysty muodostamaan minusta eri puolineni järkevää, pysyvää näkemystä. Aika yksin olen. Eipä tässä ole oikein keinoja enää suhdetta korjata. Ero tulossa, miehen mutta myös minun toiveesta.

Vierailija
16/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme liian samanlaisia niissä huonoissa puolissamme. Hyvissä taas kaikki oli parasta ikinä. Kohtasimme väärään aikaan toisemme ja se toi suhteeseemme liian pahoja ongelmia, joita emme osanneet korjata. Sydämessäni hän tulee elämäni loppuun asti säilymään jollain tavalla kuitenkin. Molemmat mokasimme hienoimman rakkaustarinan mitä maa päällään olisi kantaa voinut. Hän oli samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseestani.

Nyt hän on onnellinen käsittääkseni nyksänsä kanssa, ja minä löydän kohta oman uuden onneni. Emme voi olla ystäviä emmekä hyvänpäiväntuttuja koskaan. Olemme liian kiihkeitä rakkaudessa molemmat.

Vierailija
17/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli salasuhde työkaverinsa kanssa. Sain tämän selville eron jälkeen. Mies syytti minua kaikesta ja meillä ei kuulemma ole mitään yhteistä .

Vierailija
18/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme liian samanlaisia niissä huonoissa puolissamme. Hyvissä taas kaikki oli parasta ikinä. Kohtasimme väärään aikaan toisemme ja se toi suhteeseemme liian pahoja ongelmia, joita emme osanneet korjata. Sydämessäni hän tulee elämäni loppuun asti säilymään jollain tavalla kuitenkin. Molemmat mokasimme hienoimman rakkaustarinan mitä maa päällään olisi kantaa voinut. Hän oli samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseestani.

Nyt hän on onnellinen käsittääkseni nyksänsä kanssa, ja minä löydän kohta oman uuden onneni. Emme voi olla ystäviä emmekä hyvänpäiväntuttuja koskaan. Olemme liian kiihkeitä rakkaudessa molemmat.

Meilläkin näin.

Vierailija
19/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin näin.

Lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa siis.

Vierailija
20/22 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyin tukemaan puolisoani monta vuotta ilman vastakaikua. Jos olisin esimerkiksi sairastunut vakavasti, ei hän olisi varmaan jäänyt tuekseni. Myös kipinä hävisi ja tuli tunne, että parempi yksin lasten kanssa kuin kumppanin kanssa.