Miehen kanssa yhdessä ja lapsia, mutta asutaan eri asunnoissa
En jaksa enää tätä jatkuvaa tappelua ja uusperheilyä. Olen miettinyt miten toimisi oheinen malli: muuttaisin omaan asuntoon ja mies jäisi asumaan nykyiseen asuntoomme, mutta olisimme silti yhdessä... Meillä on yhteinen lapsi ja mietin oheista viikkosysteemiä.
Viikko 1:
ma-ke lapsemme on minun luonani
to-pe lapsi on miehen luona
la-su lapsi on minun luona
lapsi olisi tällöin miehen luona 1-2 päivää, muuten minun luonani. Mies voisi asua viikonloppuna luonani...
Viikko 2, jolloin miehen entisestä avioliitosta oleva lapsi on meillä
ma-ti lapsi miehen luona, minä omassa kodissa
ke-pe, olemme kaikki miehen luona
la-su lapsi miehen luona, minä omassa kodissa
onko ketään pariskuntia, jotka ovat yhdessä, mutta jotka asuvat eri osoitteissa ja joilla lapsi/lapsia? Pakkoko sitä on asua saman katon alka...? Mielipiteitä? Onko tämä täysin järjetön ajatus?
Kommentit (26)
No mielummin nyt toi vaihtoehto, kun että eroaisitte kokonaan.
Jos on ongelmia lapsipuolen kanssa (?), mikset mene muutamaksi päiväksi vaikka hotelliin, kun lapsi on teillä. Tulisi ainakin halvemmaksi mitä oman asunnon osto.
Jos rahatilanne sen sallii, niin kokeilkaa ihmeessä. Jos meillä olisi mahis, niin haluaisin jonkun kivan mökin mihin pääsis aina rauhottuu ja latailee akkuja ilman miestä. :) Toki joku pieni kakkosasuntokin esim kaupungin keskustasta olisi ihana. Mutta tarviiko sun kokonaan muuttaa, voisit asua molemmissa?
Tätä just mietin, että asuisin molemmista asunnoissa. tämä toinen asunto olisi pienempi kaupunkiasunto lähempänä keskustaa. Mitäköhän mies mahtaa ajatella jos otan puheeksi...:) taloudellisesti minulla olisi olisi varaa, sillä nykyinen asunto jossa asutaan on 100% miehen, josta maksetaan juoksevat kulut puoliksi& makselen enemmän ruokia...
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:36"]
Jos rahatilanne sen sallii, niin kokeilkaa ihmeessä. Jos meillä olisi mahis, niin haluaisin jonkun kivan mökin mihin pääsis aina rauhottuu ja latailee akkuja ilman miestä. :) Toki joku pieni kakkosasuntokin esim kaupungin keskustasta olisi ihana. Mutta tarviiko sun kokonaan muuttaa, voisit asua molemmissa?
[/quote]
Voishan sen asunnon aina myydä pois/laittaa vuokralle, jos päätätte palata saman katon alle...
miehen omalla lapslla on kaksi samaa kotia mitä aiemmin: oman äitinsä luona ja isänsä luona eli kolmatta ei ole. Eli hänen tilanteensa ei muutu, tosin minä ( äitipuoli) en ole hänen kanssaan kuin se 3 päivää/per se viikko, jolloin tyttö on isällään (aiemmin 1viikko).
Tosin yhteinen tyttäremme joutuisi nyt ravaamaan kahden kodin väliä.
minusta tämä tilanne olisi parempi verrattuna siihen, että eroaisin mieheni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:04"]
kukaan ei tule ajatelleeksi niitä lapsia, kuinka stressaavaa niille on ravata viikottain eri paikoissa. miten se miehen entisen liiton lapsi, eiköhän sille ole ihan tarpeeksi se että on kaksi kotia mihin pitää asettua, mutta että kolme! voi tosiaan toimia, mutta ei tuolla tavalla lapsien kannalta luoda normaalia suhtautumista paikoilleen asettumiseen tms myöhemmällä iällä.
[/quote]