Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka oli eka Miss Suomi jonka muistat?

Vierailija
19.09.2020 |

Aloitan itse. On jonkinmoinen kuva Johanna Rauniosta ja Anne Pohtamosta, mutta ekat kisat jotka olen varmaan suurella mielenkiinnolla kattonu oli 1976 jolloin Suvi Lukkarinen voitti. Riitta Vaisanen oli eka perintoprinsessa. Seuraavana vuonna olikin sitten Armi Aavikko ja sillon kavin jo Tikkurilan jaahallissa kattomassa kun missit pelas jaakiekkoa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi syrjänen. Mutta en tiedä voittiko Tanja Vienonen joskus vai ei, mutta hämärä mielikuva on hänestäkin missikruunu päässä, kun olen alle kouluikäisrnä katsonut telkkarista.

Vierailija
2/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Liisa Tilus 1984

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lola Odusoga, upea nainen.

Vierailija
4/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että 1976 oli ekat kisat, jotka katsoin. Sitä ennen en välttämättä ollut tiennyt koko missikisoista, mutta Annen menestys maailmalla vuonna 1975 taisi avata misseilyn olemassaolon minullekin. Riitta Väisänen oli ihana, ja muistan, kun Armi Aavikko valittiin miss Suomeksi. Oli siinä pikkutytöllä ihasteltavaa ja ihmeteltävää. Nykyään on vaikea ymmärtää, miksi näitä kisoja edelleen järjestetään, mutta 1970-luvulla viihde oli aika vähäistä ja maailma tyystin toinen kuin nyt.

Vierailija
5/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åsa Lövdahl 1989, olin 7-vuotias.

Vierailija
6/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Aspholm 1982, ekat kisat jotka katsoin innoissani. Muistan vieläkin sen fiiliksen. :)

Vierailija
7/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1985 Marja Kinnunen. Muistan hänet, koska hän oli äidilläni harjoitelijana.

Vierailija
8/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ap:n kanssa varmaan samaa ikäluokkaa. Muistan parhaiten Riitta Väisäsen, koska hän oli heppahullu kuten minäkin ja "kaikista" hänen olisi pitänyt voittaa kruunu.

Myös minä ja kaverini menimme pikkukaupungin tavarataloon muiden kanssa katsomaan sitten kun Armi Aavikko osallistui "muotinäytökseen". Näin hetken ajan nuoren ja nätin vaalean naisen, jolle joku onnekas pikkutyttö antoi kukkakimpun.

Vierailija
9/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Östring v. 1966

Vierailija
10/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanja Vienonen (nyk. Karpela). Hän oli pikkutytön silmään tosi nätti. Ihailin missejä ja arvasin usein, kuka voittaa :D

Vierailija
11/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että 1976 oli ekat kisat, jotka katsoin. Sitä ennen en välttämättä ollut tiennyt koko missikisoista, mutta Annen menestys maailmalla vuonna 1975 taisi avata misseilyn olemassaolon minullekin. Riitta Väisänen oli ihana, ja muistan, kun Armi Aavikko valittiin miss Suomeksi. Oli siinä pikkutytöllä ihasteltavaa ja ihmeteltävää. Nykyään on vaikea ymmärtää, miksi näitä kisoja edelleen järjestetään, mutta 1970-luvulla viihde oli aika vähäistä ja maailma tyystin toinen kuin nyt.

Aivan totta! Telkasta tuli niin vahan katottavaa (niilta kahdelta kanavalta) 70  luvulla etta missikisat oli tapahtuma. Mustavalkoisesta telkkarista katsottiiin! 

Vierailija
12/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kanssa Armin ja siitä oli paperinukke jossain avussa tai seurassa.

Annaliisa Tilus jäi mieleen kun oli kuin intiaani tumman tukkansa kanssa. Eiku siis amerikanalkuperäisasukas...

Tietääkö nykymuksut muuten mikä on paperinukke?

Vierailija
13/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Brusiin, 1968.

Vierailija
14/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsi syrjänen. Mutta en tiedä voittiko Tanja Vienonen joskus vai ei, mutta hämärä mielikuva on hänestäkin missikruunu päässä, kun olen alle kouluikäisrnä katsonut telkkarista.

Tarkistin, kyllä 1991 Vienonen voitti ja seuraavana vuonna taisi olla sitten.Kirsi Syrjänen.

Mutta aika on kyllä ajanut jo missikisoista ohi. Silloin lapsuudessa, se oli vielä todella arvostettu kisa ja lehdissä oli aina isot lööpit kuka on voittanut ja missit olivat paljon esillä koko vuoden joka paikassa.

Nyt enemmänkin jotenkin säälittää ne nuoret tytöt, jotka sellaisiin kisoihin hakeutuvat. En tiedä miksi. Ehkä ei ole enää tätä päivää, että siellä naiset rivissä seisovat "arvioitavana".

Vierailija
15/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariina Maununtytär.

Vierailija
16/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olin tosiaan lapsesta saakka piinkova feministi, johtui varmaan siitä että luin paljon ja tarkkailin aikuisia. En ainakaan kotiäitinä hääräävältä äidiltäni oppinut sitä. Siitä huolimatta pienenä katsoin missikisoja, sillä siihen aikaan kaikki katsoivat niitä ja telkkarin huvit olivat hyvin hyvin vähäiset. Syksyn sävel, Euroviisut, Lähiöelämää vai mikä se sarja oli, ne samat länkkärit ja Angelica-elokuvat. Ja missikisat.

Itseäni kiinnostivat vaatteet ja se miten missit liikkuivat ja esiintyivät. Joskus kasarilla en enää jaksanut seurata eli siihen aikaan teininä niiden hohto oli jo kadonnut, telkkarista näkyi MusicTV ja Sky mistä tuli ympäri kellon musiikkivideoita. Joku Madonna oli kiinnostavampi.

Mutta sit aikuisena olen katsonut mm. America's Next Top Modelia ja tajuan mikä siinä minua viehättää. Valokuvaus, poseeraus, erilaiset ihmiset ja NE VAATTEET ja stailaus :) On mielenkiintoista, kuinka niin kauniit ihmiset voivat olla niin epävarmoja.

Vierailija
17/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilus.

Vierailija
18/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauno Palo

Vierailija
19/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen missikisa, jonka muistan katsoneeni oli vuonna 1974,Johanna Raunio kruunattiin missiksi, olin silloin 7 vuotias.

Vierailija
20/59 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Katariina Maununtytär.

Vai oliko hän Kaarina?

Niin pitkä aika misseydestä, ettei tahdo nimeä muistaa.