Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma nettiriippuvuus ja lapsiperhe-elämä?

Vierailija
19.09.2020 |

Olen aina ollut vähän introvertti, joka viihtyisi päiväkausia yksin uppoutuen johonkin omaan, nuorempana luin kirjoja valtavasti, nyttemmin aikuisena se on korvautunut nettiriippuvuudella.

Asia ei ollut minkäänlainen ongelma kunnes sain lapsen. Haluan tietysti olla hyvä ja läsnäoleva äiti lapselleni, mutta huomaan että meinaan välillä asiaa siinä hetkessä edes tajuamatta hävitä netin maailmoihin. Esim. kilahtaa sähköposti ja avaan läppärin kesken ruoanlaiton katsoakseni vain nopeasti keneltä se on. Mutta samalla kuin automaattisesti avaan uutissivut, vilkaisen pari blogia jne ja hups ajatukseni onkin siellä eikä ruoassa tai lapsessa joka siinä vieressä on.

Ulos en ota ikinä kännykkää mukaan jotta olisin siellä varmasti koko ajan läsnä lapselleni. Sisällä kotona kuitenkin nettiriippuvuus imaisee minut koneelle vaikka haluaisin mieluummin vaikka leikkiä lapsen kanssa. Koko ajan on huono omatunto. Vihaan sitä että olen niin kiinni netissä.

Mikä tähän auttaa ja onko muilla tällaista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaminen on hyvä alku. Sitten vaan et ota ruokapöytään kännykkää. Teet ja pidät ihan itse omat rajat.

Ei sun huonoa omaatuntoa kannata alkaa kantamaan.

Mieluummin toimit sopivasti.

Sulla on ainutlaatuinen aarre siinä. Se lapsi. Ja sinun ja lapsesi suhde on loistava aarre..

Vierailija
2/2 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykistä äänet sovelluksista. Käyt katsomassa kun Sinulle sopii että onko tullut viestejä yms. Puhelut ainut mikä äänellisellä, illat voi sitte halutessaan näprätä.. Tosin sekin jäänyt itsellä aika minimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän