Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään päiväkodin hoitajat pyytäneet lyhentämään työpäivää?

Vierailija
15.11.2013 |

Miten suhtautuisit, jos olisit päätöksesi töihin lähdöstä tehnyt ja sitten sinulle sanotaan näin...

Taustaa sen verran, että lapsi 1,5v ja sinun työpäivät klo17 asti. Lapsi ei mene joka päivä hoitoon vaan saa kotipäiviä muiden perheenjäsenten kanssa. Noina päivinä sinä jo teet tunteja sisään, että pääset hakemaan hoidosta klo16.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:41"]

24 tuntia vuorokaudes lapsi nukkuu sen 10 ainaki pitäs ja on 10 h hoidos. 4 tuntiako todella vietätte pienten lasten kanssa päivässä? Viikossa yhteensä 20 tuntia joista muutama menee jo matkoihin ja kaupassakäyntiin + äidin/isän omaan aikaan.

Älkää tehkä lapsia

to kommentti ei ollut aloitukseen vaan aijemmille kommentoijille jka kehui 10 tunnin pävillä

[/quote]

Meillä lapset siis 9½h hoidossa päivässä, kolmena päivänä viikossa. Ennen viitenä päivänä, puolen vuoden ajan, kunnes tajusin että ei tässä ole mitään järkeä. Nyt sitten taas on todella tiukkaa, ja itkeskelen iltaisin yksinäni tätä tilannetta - kädestä suuhunko on tarkoitettu olevan? Hyvä että muutama euro on tilileillä, kun tulee palkat ja niistä maksetaan kaikki laskut heti. Ja taas saa laatia ruokalistoja ja pitää päiviä, että ei oikeasti käydä yhtään missään mikä kuluttaa jollain tavalla, esim. autolla ei ajeta eikä kauppaan mennä. Ei juoda, ei polteta, ei käydä ulkomailla, ei harrasteta mitään kallista (kukaan), yksittäisiä jumppatunteja lapsille silloin tälöin ja aikuisten kuntosalikertoja lukuunottamatta. Todellinen suoamalaisen köyhyyden perikuva ollaan, säästöt menneet auton huoltoon yms.  Ja uskokaa tai älkää, tämä on totta kaikki... t. "se joka kehui kymmenen tunnin päivillä".

Vierailija
2/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa.

...ja työkaverit jo käpynä tästä tilanteesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä? Miksi puhut sinä-muodossa, kun ilmeisesti puhut itsestäsi? Et taida olla suomenkielinen?

No joka tapauksessa ilmeisesti pk:n henkilökunta on huolissaan liian pitkien hoitopäivien vaikutuksesta lapseesi. 

Vierailija
4/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tyäaika kuulu hoitajille. Jos pääset hakemaan tasan klo 17, eli silloin kun päiväkoti sulkeutuu niin asia on ok. Ja lapsen hoitoaika saa olla sen 10h, eli saat aikaisintaan viedä klo 7 ja haet tasan klo 17. Mutta mikäli pääset vasta klo 17.15 hakemaan, tarvitset lapsellesi iltahoitoa järjestävän päivähoitopaikan, vaikka tarve olisi kerran viikossakin vain.

Ei ole kukaan minua pyytänyt lyhentämään päivää, vien hoitoon 9.30 ja haen klo 19. Eli 9½ tunnin päivä lapsilla, kolmesti viikossa. Yhteiskunnnan etuhan se on, kun teen kovasti töitä, vai mitä?

Vierailija
5/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nää on provoa. Mitä helvettiä se hoitotädeille kuuluu minkälaisia päiviä vanhemmat tekee, kunhan pysyy päivähoiden sääntöjen mukaisissa rajoissa.

Vierailija
6/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole miestä, joka pääsisi hakemaan?

Vierailija
7/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökunta voi esittää kyllä suosituksia, jos näkee, että lapsen kehitys on vaarassa.

Vierailija
8/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset oli joskus 28 tuntia hoidossa. Vuoropäiväkoti.

Vierailija
9/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:08"]

Kai nää on provoa. Mitä helvettiä se hoitotädeille kuuluu minkälaisia päiviä vanhemmat tekee, kunhan pysyy päivähoiden sääntöjen mukaisissa rajoissa.

[/quote]

Kyllä se jonkin verran kuuluu, että, jos pieni lapsi on jatkuvasti 10 h päivässä hoidossa lomatta ja nähdään lapsen asiasta väsyvän saatetaan vanhemmilta kysyä ovatko pohtineet miten saisivat arkensa toisin järjestettyä.

Lapsen etua on ajateltava kun niitä lapsia hankkii ja niin tärkeä kuin se toimeentulo onkin niin on myös aika tärkeä annettava lapselle.

Ap on varmaan porvoosta, mutta ihan noin yleisesti.

Vierailija
10/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:10"]

[/quote]

Ja minun lapset 24tuntia. Vuoropäiväkodissa myös. t. nro 4.

Vierailija
11/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Mies tekee jo enemmän, työskentelee vloput ja pitää vloppunsa lapsen kanssa arkiviikolla. Kun vähentää minun vlopun ja hänen "vlopun", hoitopäiviä jää 3/vko. Onko klo 16 asti oikeasti paha, jos nukuttu 2teen asti... ?

Vierailija
12/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:12"]

[/quote]

Kyllä se jonkin verran kuuluu, että, jos pieni lapsi on jatkuvasti 10 h päivässä hoidossa lomatta ja nähdään lapsen asiasta väsyvän saatetaan vanhemmilta kysyä ovatko pohtineet miten saisivat arkensa toisin järjestettyä.

Lapsen etua on ajateltava kun niitä lapsia hankkii ja niin tärkeä kuin se toimeentulo onkin niin on myös aika tärkeä annettava lapselle.

[/quote]

Miten nykymaailmassa voidaan tulla tuollaista kysymään? Mietin vain. Esim. palvelualalla työajat ja työmäärät on mitä on ja tässä taloustilanteessa ei viitsisi millään alkaa ryppyilemään, että voisiko lähteä töistä aiemmin ettei tänään taas tarvisi lapsen olla 10h hoidossa? Meilläkään ei  minun isovanhemmat asu samalla paikkakunnalla, ja vaikka asuisivat niin ovat edelleen kokopäivätöissä molemmat. Anoppi taas on jo paljon vanhempi ja huonokuntoinen, ei portaita jaksa nousta eli ei kyvykäs osallistumaan vilkkaiden lasten hoitoon joka viikko. Mitäs sitten? Ystävillä ja tutuilla myös lapsia ja omat kuormansa kannettavana. Luulevatko hoidonjärjestäjät, että näillä Suomen elämiskustannuksilla on varaa valita noin vaan työaikansa ja työpaikkansa? Ei arkea niin vain "järjestellä" uudestaan. Töitä on pakko tehdä ja niitä tehdään sen verran kuin saadaan tai sitten ollaan kortistossa, ja taas yhteiskunta syyllistää että lapset syrjäytyvät kun ei rahaa kustantaa esim. harrastuksia.  t. nro 4.

Vierailija
13/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:10"]

[/quote]

Samat sanat.

Vierailija
14/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö tässä sitten ole jo järjestelyjä tehtykin? Hoitoa vain 3 pvää, kotona 4.

Vierailija
15/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

herra jumala!!!! Mitä päiviä piätte mukula muitten hoijettavana ei jumatsuikka! korvaako raha tosiaan elämän laadun???

Vierailija
16/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pyydetty, koska lapsi on ainoa, joka menee hoitoon ennen klo 7.00. Olen todennut, että päiväkoti voi varsin hyvin olla auki 6.30 ilman, että minua pitää siitä syyllistää. Normaali päiväkoti voi olla avoinna 6.00 - 18.00 välisenä aikana eikä ole minun ongelmani, jos muiden lapset noudetaan vasta 17.30.

Vierailija
17/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:18"]

[/quote]

[/quote]

Miten nykymaailmassa voidaan tulla tuollaista kysymään? Mietin vain. Esim. palvelualalla työajat ja työmäärät on mitä on ja tässä taloustilanteessa ei viitsisi millään alkaa ryppyilemään, että voisiko lähteä töistä aiemmin ettei tänään taas tarvisi lapsen olla 10h hoidossa? Meilläkään ei  minun isovanhemmat asu samalla paikkakunnalla, ja vaikka asuisivat niin ovat edelleen kokopäivätöissä molemmat. Anoppi taas on jo paljon vanhempi ja huonokuntoinen, ei portaita jaksa nousta eli ei kyvykäs osallistumaan vilkkaiden lasten hoitoon joka viikko. Mitäs sitten? Ystävillä ja tutuilla myös lapsia ja omat kuormansa kannettavana. Luulevatko hoidonjärjestäjät, että näillä Suomen elämiskustannuksilla on varaa valita noin vaan työaikansa ja työpaikkansa? Ei arkea niin vain "järjestellä" uudestaan. Töitä on pakko tehdä ja niitä tehdään sen verran kuin saadaan tai sitten ollaan kortistossa, ja taas yhteiskunta syyllistää että lapset syrjäytyvät kun ei rahaa kustantaa esim. harrastuksia.  t. nro 4.

[/quote]

Jos tietää, että lapsi joutuu olemaan 12 kuukautta vuodessa hoidossa 10 tuntia päivässä kannattaa jättää se lapsi tekemättä ja keskittyä siihen omaan elämään.

Jos lapsen elämä on sitä, että hoidosta kuskataan suoraan harrastuksiin on parempi, ettei siihen harrastukseen olisi varaa ja lapsi olisi illan tunnit vanhempansa seurassa.

Enkä tarkoita nyt mitään kerran viikossa viideksi satujumppaan lapsia.

Kyllä ihmisen on tässäkin yaloustilanteessa pidettävä huoli lapsistaan.

Kyllä ne lapset syrjäytyvät, jos vanhemmilla ei ole heille aikaa.

Ja kyllä päiväkodin henkilökunnalla on ihan velvollisuus puuttua, jos näkevät lapsen voivan huonosti.

Vierailija
18/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:24"]

On pyydetty, koska lapsi on ainoa, joka menee hoitoon ennen klo 7.00. Olen todennut, että päiväkoti voi varsin hyvin olla auki 6.30 ilman, että minua pitää siitä syyllistää. Normaali päiväkoti voi olla avoinna 6.00 - 18.00 välisenä aikana eikä ole minun ongelmani, jos muiden lapset noudetaan vasta 17.30.

[/quote]

Jos työsi on sellaista, että sinun olisi mahdollisuus mennä myöhempään niin silloin pyyntö on aivan kohtuullinen.

On tosiaan sinunkin ongelmasi, että lapsesi päivähoidossa työntekijöitä on aamuisin ja iltapäivisin pitkään yksin lapisryhmän kanssa, koska pitkästä aukiolosta johtuen henkilökunnan työtunnit osuvat vähemmän samaan aikaan.

Vierailija
19/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:24"]

[/quote]

Jos työsi on sellaista, että sinun olisi mahdollisuus mennä myöhempään niin silloin pyyntö on aivan kohtuullinen.

On tosiaan sinunkin ongelmasi, että lapsesi päivähoidossa työntekijöitä on aamuisin ja iltapäivisin pitkään yksin lapisryhmän kanssa, koska pitkästä aukiolosta johtuen henkilökunnan työtunnit osuvat vähemmän samaan aikaan.

[/quote]

Työni alkaa klo 7.15 ja matkaa päiväkodista työpaikalle on yli 30 km. Liukumia ei ole. En todellakaan ajattele, että on minun ongelmani, jos lapseni on päivöähoidossa työpäiväni ajan. Mielestäni isompi ongelma ovat ne virikelapset, jotka tuodaan klo 8.30 ja haetaan 17.00.

Vierailija
20/31 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia vuorokaudes lapsi nukkuu sen 10 ainaki pitäs ja on 10 h hoidos. 4 tuntiako todella vietätte pienten lasten kanssa päivässä? Viikossa yhteensä 20 tuntia joista muutama menee jo matkoihin ja kaupassakäyntiin + äidin/isän omaan aikaan.

Älkää tehkä lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi