Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elisan Assistant Controller

Vierailija
15.11.2013 |

Elisa hakee henkilöä tällaiseen tehtävään kun Assistant Controller. Mutta katsokaa vaatimuksia: KTM, laskentatoimi.

Siinä on se että minun käyntikortissani ei tule lukemaan yhtään mihinkään assistenttiin tai sihteeriin viittaavaa vaikken ole vielä edes kandi. Puhumattakana siitä että suostuisin tuollaiseen kun olen jo valmista maisteri ja on työkokemusta takana.

Onko jo työmarkkinat muka mennyt niin pahaan jamaan että ekonomit joutuu tekemään assarin hommia?

https://rekry.elisa.fi/avoimet

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa työurani aikana olen assistant controller-tittelillä ollut töissä. Nämä tosin opiskeluaikana. Ja olen KTM. Jos ei controllerin tehtäviä ole koskaan tehnyt, niin vaikeaa sitä on suoraan controllerin paikka saada. Assistant controller on hieman kuin junior controller, tekee "helpompia" hommia ja kerää kokemusta, jotta voi ottaa controllerin vastuun harteilleen. Ei nyt siis ihan perus-assitentti kuitenkaan, jonka päävastuu on keittää kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:36"]

Elisa hakee henkilöä tällaiseen tehtävään kun Assistant Controller. Mutta katsokaa vaatimuksia: KTM, laskentatoimi.

Siinä on se että minun käyntikortissani ei tule lukemaan yhtään mihinkään assistenttiin tai sihteeriin viittaavaa vaikken ole vielä edes kandi. Puhumattakana siitä että suostuisin tuollaiseen kun olen jo valmista maisteri ja on työkokemusta takana.

Onko jo työmarkkinat muka mennyt niin pahaan jamaan että ekonomit joutuu tekemään assarin hommia?

[/quote]

Hyvä asenne sulla ap. :)

Vierailija
4/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap valmistuu koskaan edes kandiksi. Taitaa olla vielä merkonomiopinnot kesken. Siellä kauppaopiston puolella kuulee enemmän tuollaisia puheita.

Vierailija
5/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulutusta ei hyödynnä niin koulutus valuu hukkaan. Jokaisen oma valinta mihin antaa vuosien opiskelun antaa johtaa.

Vierailija
6/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan työnhakijoiden joukkooon, ap! Ajat ovat muuttuneet hyvin lyhyessä ajassa viimeisen parin vuoden aikana. Nyt on työnantajan markkinat.

Vierailija
7/9 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut ettei nyt olisi työnantajan markkinat. En vain ole kiinnostunut tekemään koulutustasoa alempia työtä. Kuten tuo yksikin sanoi, assistant controller on sopiva opiskelijalle ja ehkä tradenomille muttei valmistuneelle maisterille.

Vierailija
8/9 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua selvästi häiritsee tuo assistant controllerin edessä. Jos tosiaan joskus haluat saada töitä, on hyvä ymmärtää assistentin ja assistant controllerin ero. Tuo assistant kertoo vain tasosta esim.:

assistant controller -> controller -> business controller

Eräässä Big 4 -yrityksessä, jossa olin aikanaan töissä menivät tasot seuraavasti:

junior -> senior -> assistant manager -> manager jne.

ja kyseessä ei todellakaan ollut mikään assistentin paikka, vaan asema, joka vaatii vähintään 3 vuotta kokemusta. Koulun penkiltä et tule suoraan controlleriksi pääsemään vaikka mikä supermies olisit. Assistant controlleriksi sen sijaan voit päästä. Ja palkkauksesta sen verran, että pörssiyhtiöiden asssistant controllerit saavat noin 3000€ kuussa ja vertailun vuoksi big 4 -yhtiöissä aloittavat tilintarkastajat saavat pk-seudulla 2900€. Muualla Suomessa noin 2700€.

Vierailija
9/9 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:36"]

[/quote]

Se on Assistant Controller eikä Controller's Assistant. Et ilmeisesti osaa englantia kovin hyvin niin ehkä on parempi ettet hae paikkaa..

Avustava controller on aika tavallinen KTM paikka-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän