Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverina jatkuvasti valittava ja äänessä oleva manipuloiva ihminen väsyttää

Huhhuijaah
19.09.2020 |

Burnout työtaakasta? Ei vaan työkaveri joka kokoajan äänessä. Käytös kuin teinillä "jos en saa tahtoa läpi niin kärsitte sitten seuraukset"- tyyliin. Saisipa syödä edes lounaansa niin ettei räksytys kuulu korvan juuressa. Jos kuuntelen ja palvelen asiakasta tulee kyseinen "teini" hakemaan tilansa asiakkaan ohi esim. Ääntään korottamalla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Ei käy. Kukaan ei käytä työaikaa syömiseen😁

Vierailija
2/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillinen nykyihminen. Evoluution huipulla mateleva olmi.

Tullapa nälkä ja vilu ja vedenpaisumus, päästäisiin näistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa - et tietenkään asiakaspalvelutilanteessa - että et halua puhua nyt. Ruokatauolla voi lukea kirjaa kuulokkeet päässä. Opettele rentoutusta ja mielenhallintaa, niin opit sulkemaan tietoisuudestasi pois hälyäänet. Tämä on hyvä taito silloin, jos ei ole mahdollisuutta fyysisesti siirtyä toiseen tilaan häirikön lähettyviltä.

Häiritsevä käyttäytyminen on asia, johon esimies voi puuttua, joten keskustelua sinne päin.

Vierailija
4/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta olen tavannut monet kerrat vastaavalaisen tyypin ja nyt oli kuukauden pituinen projekti hänen kanssaan. Pian eläkkeelle siirtyvä "asshole", jonka tunneäly on parivuotiaan tasolla ja tilannetajua ei ollenkaan. 

Sellaiselle ei voi  yhteistyöongelmista puhua suoraan ja avoimesti, kuin aikuiselle, koska hänen  kykynsä käsitellä asiaa kuin asiaa on asettautua raivokkaalle puolustuskannalle. Sitä ei vaan jaksa kuunnella, sillä loppua ei näy. 

Nyt sanoin hänelle hänen loukkaavasta mielipiteestään koskien yksityiselämääni, kovemmalla äänellä tuohtuneena, että olipa loukkaavasti sanottu. Seurauksena hänen raivokas poistuminen paikalta, minun haukkuminen hekkänahkaiseksi ja yöllä oli kirjoittanut yhdeksän viestiä sähköpostissa uhoten juristeilla ja poliisilla. Oletan, että kännissä. 

Joten suosittelen, että jos haluat säästää itseäsi ja viettää hyvää elämää väisty työkaverisi tieltä. Tee hänestä ilmaa ja vastaa vain kysymyksiin. Se ei ole alistumista. Se on vain paluu normaaliin elämään, jossa energiasi siirtyy mukavampiin kohteisiin kuin jonkun sekopään oksennusastiaksi. Älä mene lounaalle hänen kanssaan. Voit joko sanoa suoraan, miksi, mutta kärsi seuraukset. Sitä seurausta voi kestää kuukausia. Tai sitten keksti valkoisen valheen ja pääset helpolla.

Vierailija
5/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa - et tietenkään asiakaspalvelutilanteessa - että et halua puhua nyt. Ruokatauolla voi lukea kirjaa kuulokkeet päässä. Opettele rentoutusta ja mielenhallintaa, niin opit sulkemaan tietoisuudestasi pois hälyäänet. Tämä on hyvä taito silloin, jos ei ole mahdollisuutta fyysisesti siirtyä toiseen tilaan häirikön lähettyviltä.

Häiritsevä käyttäytyminen on asia, johon esimies voi puuttua, joten keskustelua sinne päin.

Päiväkodissa ei ruokatauolle pääse. Eikä voi laittaa kuulokkeita päähän.

Vierailija
6/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo kovin hyvältä manipuloijalta kuulostanut

Vierailija
7/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot mun työkaveri niin anteeksi. Olen puhelias ja jos joku asia yleisesti ärsyttää, niin tulee asiaa ääneen pohdittua. Yritän jatkossa pitää suuni kiinni töissä, ja pysyä pois tieltä.

Vierailija
8/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa on ainakin yksi mätä omena. Kukaan ei ole virheetön, mutta aina on yksi jonka kanssa on hankala työskennellä.

Myrkyn seurassa on helpompaa olla vain hiljaa. Turhaa jankutusta aiheutuu muutoin. Nähty ja koettu.

Vierailija
9/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni puolesta olen tavannut monet kerrat vastaavalaisen tyypin ja nyt oli kuukauden pituinen projekti hänen kanssaan. Pian eläkkeelle siirtyvä "asshole", jonka tunneäly on parivuotiaan tasolla ja tilannetajua ei ollenkaan. 

Sellaiselle ei voi  yhteistyöongelmista puhua suoraan ja avoimesti, kuin aikuiselle, koska hänen  kykynsä käsitellä asiaa kuin asiaa on asettautua raivokkaalle puolustuskannalle. Sitä ei vaan jaksa kuunnella, sillä loppua ei näy. 

Nyt sanoin hänelle hänen loukkaavasta mielipiteestään koskien yksityiselämääni, kovemmalla äänellä tuohtuneena, että olipa loukkaavasti sanottu. Seurauksena hänen raivokas poistuminen paikalta, minun haukkuminen hekkänahkaiseksi ja yöllä oli kirjoittanut yhdeksän viestiä sähköpostissa uhoten juristeilla ja poliisilla. Oletan, että kännissä. 

Joten suosittelen, että jos haluat säästää itseäsi ja viettää hyvää elämää väisty työkaverisi tieltä. Tee hänestä ilmaa ja vastaa vain kysymyksiin. Se ei ole alistumista. Se on vain paluu normaaliin elämään, jossa energiasi siirtyy mukavampiin kohteisiin kuin jonkun sekopään oksennusastiaksi. Älä mene lounaalle hänen kanssaan. Voit joko sanoa suoraan, miksi, mutta kärsi seuraukset. Sitä seurausta voi kestää kuukausia. Tai sitten keksti valkoisen valheen ja pääset helpolla.

Meillä on 16 hengen osastolla 3 raskasta valittajaa joilla on aina kaikki huonosti. Tai heitä kohdellaan kaltoin. Tai haukkuvat jotain työkaveria ja yrittävät saada kanssahaukkujan mukaan. Suuttuvat sitten jos en olekaan samaa mieltä.

Olen tehnyt juuri noin kuin sinäkin, vastailen vaan jos kysyvät jotain, itse en aloita heille juttua koska kääntävät sen aina itseensä ja alkaa valitus kaikesta mahdollisesta. Yritän myös vältellä heidän seuraa, jos kahvipöydässä näkyy olevan pelkkä nurisija menen kahville myöhemmin.

Kiva kun nyt on saanut olla etätöissä niin olen saanut olla kokonaan ilman tuota negatiivisuutta.

Vierailija
10/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 16 hengen osastolla 3 raskasta valittajaa joilla on aina kaikki huonosti. Tai heitä kohdellaan kaltoin. Tai haukkuvat jotain työkaveria ja yrittävät saada kanssahaukkujan mukaan. Suuttuvat sitten jos en olekaan samaa mieltä.

Olen tehnyt juuri noin kuin sinäkin, vastailen vaan jos kysyvät jotain, itse en aloita heille juttua koska kääntävät sen aina itseensä ja alkaa valitus kaikesta mahdollisesta. Yritän myös vältellä heidän seuraa, jos kahvipöydässä näkyy olevan pelkkä nurisija menen kahville myöhemmin.

Kiva kun nyt on saanut olla etätöissä niin olen saanut olla kokonaan ilman tuota negatiivisuutta.

Täytyypä kääntää oma ajatus moodi tai siis kuulo nollille hänen seurassaan ja vastata vain, jos kysyy jotain. Ei vaan jaksa. Kaikki vapaa-aika on nyt mennyt yltiöväsymyksessä turhan jankuttamisen.

Vierailija
11/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille neuvoista :) -aloittaja

Vierailija
12/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko mykistää meidän yksikön Teams-ryhmä kun siellä on yksi jatkuvasti kaikesta valittava. Tai no, oikeastaan kaksi, mutta toinen heistä on pahempi. Mikään ei ole koskaan hyvin, oli asia miten päin hyvänsä. Se paha mieli tarttuu itseenikin ja on henkisesti todella väsyttävää.

Vierailija
13/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oletkin sinä joka olet vaan niin epäsosiaalinen hylkiö ettet kestä muita ihmisiä? Sinähän täällä valitat...😳. Moni ei näe mitä peilistä näkyy, huomaa vain muiden viat. Itse olet varmaan täydellinen! 😂

Vierailija
14/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se oletkin sinä joka olet vaan niin epäsosiaalinen hylkiö ettet kestä muita ihmisiä? Sinähän täällä valitat...😳. Moni ei näe mitä peilistä näkyy, huomaa vain muiden viat. Itse olet varmaan täydellinen! 😂

En ole täydellinen, mutta tietynlainen käytös ei vaan mielestäni kuuluisi työpaikalle. Esim. Muiden painosta huomauttelua ja uhkailu, jos ei saa sitä ja tätä ja tota. Hylkiö olisin varmasti, jos olisin tuota mieltä jokaisesta työkaverista. Aloituksessa valitinkin ja työpaikkaa olen vaihtamassa ja sain hyviä neuvoja muilta vastaajilta.

Vierailija
15/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoset ei koskaan muutu. Eivät näe omaa napaa pidemmälle.

Vierailija
16/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nää on raskaita! 

Vierailija
17/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään selvää, että myrkyllisessä seurassa väsyy eikä jaksa vapaa-ajalla ihmisiä nähdä. Jos liikkuvasta, iloisesta ja hymyilevästä tulee totinen ja liikkumaton sekä harrastuksista ja ihmiskontakteista vetäytyvä, katsokaapa tarkemmin onko työpaikalla myrkyllinen energiasyöppö.

Vierailija
18/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske se terapiaan mielenterveysongelmiensa kanssa. Se on aina hyvä ystävälliseksi ehdotukseksi naamioitu lausahdus, joka takuulla loukkaa pahemmin kuin esim. mikään "ole hiljaa urpo" -huudahdus. Se saa tuon ihmisen tuntevan olevansa alinta kastia ja sekopää. Silti säilytät oman maineesi muiden arvoistesi keskuudessa.

Vierailija
19/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpari oli tälläinen.

Hän tuli meille töihin ja laitettiin mun viereen.

Kuuntelin viikon ja sanoin pomolle ei auta.

Hänet siirrettiin tekemään soolotöitä.

Puhu esimiehelle. Ei tarvitse kuunnella moista.

Vierailija
20/20 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Meillä on työpaikalla kaksikko, joista toisella on narsistinen tarve olla tärkeä ja ihailtu, toisella loputon vallanhalu, jota hän pyrkii tyydyttämään työssä, kun politiikassa ei ollut kysyntää. Ovat liittoutuneet siinä vaiheessa, kun työpaikalla kyllästyttiin manipulointiin, kyykyttämisen ja raivareihin ja alettiin pitää huolta siitä, että molemmat tekevät vain rivihommia. Nyt työpaikalla kuitenkin menee järjettömästi energiaa siihen, että nämä sooloilijat pidetään aisoissa. He järjestävät omin päin ihmeellisiä palavereita yhteistyökumppaneiden kanssa ja kirjelmöivät epäkohdiksi kokemistaan asioista ohi lähijohdon, joka kyllä on munattomuudessaan aseeton tämän kaksikon kanssa. Potkuja eivät saa, koska työpaikka julkinen sektori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi